Gå til innhold

Sist sette film?

Anglofil

Anbefalte innlegg

Harry Potter and the Deathly Hallows: part 2 (2011). Oppgjørets time mellom Harry og Voltemort er nært forestående, så hva nu?

Har nettopp kommet hjem fra kino etter midnattspremiere, og er fortsatt litt i "summe meg"-modus. Men veldig, veldig fornøyd! Jeg orker ikke å gå inn på hva som manglet eller ikke manglet fra boka, det er til syvende og sist regissørens valg. Og duverden, Yates! Denne gangen ble det virkelig vellykket! Manusforfatter Kloves har direkte inkorporert mange gullkorn fra boka, og manuset er gjennomført godt håndverk. CGI er også godt gjennomført, og det er ivaretatt en god balanse mellom fantasi og realisme, som løfter filmen. Det er delte meninger om dette, men jeg synes Desplats nykomponerte musikk passer universet perfekt, både i del 1 og del 2. Radcliffe er glimrende, han har vokst med rollen og spiller bedre enn noensinne. Øvrig i ensemblet er det mange sterke prestasjoner, jeg kunne nevnt i fleng, men da er det fare for at kveldsmaten svir seg. Må få trekke frem Rickmans nydelige tolkning av Snape i pensieve-scenene (The Prince's tale) likevel. Utvilsomt den beste filmen i serien, og jeg gleder meg til å se den igjen før den tas av lerretet! :)

8/10

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hannee

Harry Potter and the Deathly Hallows: part 2 (2011). Oppgjørets time mellom Harry og Voltemort er nært forestående, så hva nu?

Har nettopp kommet hjem fra kino etter midnattspremiere, og er fortsatt litt i "summe meg"-modus. Men veldig, veldig fornøyd! Jeg orker ikke å gå inn på hva som manglet eller ikke manglet fra boka, det er til syvende og sist regissørens valg. Og duverden, Yates! Denne gangen ble det virkelig vellykket! Manusforfatter Kloves har direkte inkorporert mange gullkorn fra boka, og manuset er gjennomført godt håndverk. CGI er også godt gjennomført, og det er ivaretatt en god balanse mellom fantasi og realisme, som løfter filmen. Det er delte meninger om dette, men jeg synes Desplats nykomponerte musikk passer universet perfekt, både i del 1 og del 2. Radcliffe er glimrende, han har vokst med rollen og spiller bedre enn noensinne. Øvrig i ensemblet er det mange sterke prestasjoner, jeg kunne nevnt i fleng, men da er det fare for at kveldsmaten svir seg. Må få trekke frem Rickmans nydelige tolkning av Snape i pensieve-scenene (The Prince's tale) likevel. Utvilsomt den beste filmen i serien, og jeg gleder meg til å se den igjen før den tas av lerretet! :)

8/10

Takk for god anmeldelse! Jeg skal se den i morgen, og gleeeeeder meg!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anuket

Harry Potter and the Deathly Hallows Part 2.

Jeg kan ikke en gang begynne å beskrive den, den bare må ses - garantert den beste av filmene i mine øyne. Og ja utrolig gripende, satt og snufset veldig på slutten!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Harry Potter and the Deathly Hallows, part 2.

Kjempefilm! For en god og verdig avslutning på en fantastisk serie! Jeg vil også trekke frem Alan Rickman, han gjorde en enestående innsats i denne filmen. Litt småplukk er det alltid, men er jevnt over svært fornøyd.

(Jeg så den i 2D).

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Harry Potter i 3D. Verdt å få med seg. Faktisk første HP-film jeg har sett til full pris. Har sett en annen på kino, men det var på den store kinodagen. Har resten av filmene enten på DVD eller Blu-ray, alt etter når de kom ut.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så dere Harry Potter i 2D eller 3D? Jeg skal se 2D i morgen, aldri sett spillefilm i 3D.

Jeg så den i 2D, er mye plaga med migrene så 3D er ikke helt tingen. Men det var stas likevel :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest BabyBlue

Frozen.

Helt grei ekkel-film :P

Skuffet over slutten (og noen feilvurderinger), men alt i alt en god sjangerfilm (Fell-bad :P ).

hud som løsner, åpne sår, menneske blir spist, brukne bein med benbiter stikkende ut, tisse på seg, smerte osv.

Synes den var helt JÆVLA dårlig. Ikke verdt å laste den ned engang :filer:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest BabyBlue

Rose Red (2002?)

Dr. Joyce Reardon, an unorthodox university psychology professor, leads a team of psychics to the massive and antiquated Seattle mansion known as Rose Red in an attempt to record data which would constitute scientific proof of paranormal phenomena. The mansion is publicly thought to be haunted, as at least 23 people have either disappeared or died there and the interior of the house appears to change or increase in size. Reardon's team unleashes the spirit of the house, leading to several deaths and the revelation of the mansion's secrets.

Film (eller miniserie) basert på en bok av Stephen King. Liker den, jeg! Så den for første gang sammen med min eldre kusine da jeg var liten, så blir vel litt nostalgisk hver gang jeg ser den... Ikke at det er en barnefilm da :popcorn:

Dette ble lagd som en serie, så er en ganske lang film. Er delt opp i 3 deler.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Hannee

Hvordan er det egentlig å se spillefilm med 3D? Jeg har nå hørt om flere som får vondt i hodet. Noen som kan fortelle om hvordan det er?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hvordan er det egentlig å se spillefilm med 3D? Jeg har nå hørt om flere som får vondt i hodet. Noen som kan fortelle om hvordan det er?

Vel, filmen/bildet får dybde. F.eks når noe flyr gjennom luften mot deg så ser det nesten ut som at det faktisk kommer mot deg. Så mange som skvatt i kinosalen da jeg så Transformers 3. :ler:

Jeg har fått en del hodepine av dårlige, gamle 3d-filmer (teknologien utvikles), men f.eks nye Transformers var helt fantastisk og jeg kjente ingen antydning til hodepine, selv om jeg sliter med migrene.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...