Rainbow Brite Skrevet 11. mars 2007 #1021 Del Skrevet 11. mars 2007 Fantastic Four! Manglet litt story her og der (les: overalt), men fikk en fryktelig god latter! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vildemor Skrevet 11. mars 2007 #1022 Del Skrevet 11. mars 2007 Siste jeg så var A Walk To Remember. Guud, den er så nydelig! Jeg gråt og jeg gråt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Solsikke Skrevet 11. mars 2007 #1023 Del Skrevet 11. mars 2007 Så The Last King of Scotland i går. Bra film, men utrolig trist og grusom. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 11. mars 2007 #1024 Del Skrevet 11. mars 2007 Nå har jeg nettopp sett "Mission impossible III". Jeg synes Tom Cruise er kul jeg, og liker disse filmene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Madeline Skrevet 11. mars 2007 #1025 Del Skrevet 11. mars 2007 Jeg så på "The Omen" i går. Filmen var ok, men jeg hadde håpet og trodd at den var mer skummel enn den var. Da likte jeg mye bedre Hide and seek som jeg så forrige helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 12. mars 2007 Forfatter #1026 Del Skrevet 12. mars 2007 (endret) House of Cards (1990) - 10/10 Dette er første del av trilogien The House of Cards. Den er delt opp som en mini-serie med fire deler, hvor hver del varer en time. I hovedrollen finner vi Ian Richardson som Francis Urquhart. Urquhart er en skruppelløs, men dyktig politiker i det britiske konservative partiet. I den første delen av trilogien er Urqhart The Chief Whip. Utad virker han som en rolig og tilbakeholdende politiker, som er ærlig og er flink i det han driver med. Men bak fasaden lurer en kaldblodig og beregende mann som vil gjøre alt for å få mer makt. I sin vei mot mer makt innleder han et forhold til journalisten Mattie, ei ung jente som beundrer hans dyktighet og blir betatt av hans karisma. Urqhart skyr ingen midler for å komme dit han ønsker, hvor han blant annet motarbeider sin egen sjef; statsministeren, gjennom å lekke ut hemmelig informasjon. Desto grovere Urqharts handliger blir, desto mer fremstår han som en helt overfor sine kolleger og støttespillere. Dette er en mørk og dyster historie om korrupsjon, grådighet og brennende ambisjoner. Denne delen er brilliant oppbygget, med et fantastisk skuespill, men ikke minst en utrolig god handlig og historie. Jeg har faktisk ikke sett maken, er virkelig imponert. Alle som er interessert i politikk eller maktforhold generelt må få med seg denne. Gjennom hele første delen satt jeg som klistret til tven. Nervepirrende, vågalt og skremmende. To Play the King (1993) - 10/10 Andre del av The House of Cards trilogien. Samme lengde som første delen og like god. Handlingen fortsetter der første delen slapp. Urqhart er nå valgt til ny statsminister i Storbritannia, men blir utfordret politisk når landet får en ny konge, spilt av Michael Kitchen (Foyle's War, Out of Africa osv). Kongen er en mann med egne meninger, og som synes det er en skandale at de sosiale forskjellene i landet øker. Han snakker varmt om et velferdssamfunn der alle blir inkludert. Dette faller ikke i god jord hos Statsminister Urqhart. Det hjelper heller ikke at kongen går ut offentlig i media og kritiserer regjeringens manglende menneskelighet. Det fører til en økende motstand hos folket overfor statsministeren. Dette skaper konflikt mellom kongen og statsministeren, noe som igjen fører til et politisk skittent spill, der Urqhart igjen innleder et forhold til sin politiske rådgiver Sarah Harding for å forhindre ytteligere skandaler. Igjen helt brilliant. Det som ble sagt over holder jeg fortsatt ved. Jeg satt så oppslukt i går at jeg rent glemte klokka. Nå står igjen siste del av denne trologien; The Final Cut. Mvh Yvonne Endret 12. mars 2007 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BergensAnd Skrevet 12. mars 2007 #1027 Del Skrevet 12. mars 2007 Kill Bill volume 2, nåja... ← Hva! Hva mener du, Lillepuz!? Det er jo en av mine Topp 10-filmer, og så kommer du og sier nåja!? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 13. mars 2007 #1028 Del Skrevet 13. mars 2007 Shoes of the Fisherman. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 13. mars 2007 #1029 Del Skrevet 13. mars 2007 "Kill Bill - volume 2" i helgen (utrolig bra film som jeg har sett en del ganger nå..) "Music and Lyrics" i dag (kjempesøt feelgoodfilm) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Karamba Skrevet 18. mars 2007 #1030 Del Skrevet 18. mars 2007 Perfect Opposites Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Rainbow Brite Skrevet 18. mars 2007 #1031 Del Skrevet 18. mars 2007 Den innerste sirkel og Mona Lisa Smile Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 18. mars 2007 #1032 Del Skrevet 18. mars 2007 Saw og Saw 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 18. mars 2007 #1033 Del Skrevet 18. mars 2007 The break up. Sånn passe greie. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Corto Maltese Skrevet 18. mars 2007 #1034 Del Skrevet 18. mars 2007 the pirat of the carebiens..1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
dront Skrevet 18. mars 2007 #1035 Del Skrevet 18. mars 2007 Harry Potter and the Goblet of Fire. Synes den var dårligere enn de foregående, mange tilløp til handling som det ikke ble mer utav, men som gjorde at jeg mistet interessen for den røde tråden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 18. mars 2007 #1036 Del Skrevet 18. mars 2007 Tjenare Kungen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tang Lung Skrevet 21. mars 2007 #1037 Del Skrevet 21. mars 2007 Rødt Hav....den var jo ganske underholdende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
gizmoo Skrevet 21. mars 2007 #1038 Del Skrevet 21. mars 2007 BORAT... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tang Lung Skrevet 22. mars 2007 #1039 Del Skrevet 22. mars 2007 Jeg ble skuffet BIG TIME over Rocky 6 Rockys motstandere : Rocky & RII = Apollo Creed RIII = Clubber Lang (aka Mr. T) , han var en fæl type....lol RIV = Ivan Drago ("If he dies , he dies....soon I defeat real champion !" RV = Tommy Gunn RVI = Mason Dixon Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nasseline Skrevet 22. mars 2007 #1040 Del Skrevet 22. mars 2007 En natt på museet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå