Anglofil Skrevet 31. desember 2006 Forfatter #821 Del Skrevet 31. desember 2006 (endret) Ble visst litt filmtitting i går; Brief Encounter (1945) - 9/10 David Leans Brief Encounter er en stille og vakker film om verdier og valg. I filmen skildres to gifte menneskers forbudte kjærlighet, deres møter i smug, deres stjålne kjærtegn, deres vaklen mellom plikt og lykke. The Pride and the Passion (1957) - 7/10 Filmen tar for seg Frankrikes okkupasjon av Spania under Napoleonskrigene. Kings Go Forth (1958) - 8/10 Jeg er fremdeles litt opprørt etter å ha sett denne filmen. Etter min mening er dette trolig en av Frank Sinatras beste filmatiseringer, foruten 'Young at Heart'. Kings Go Forth, eller 'I krig og kjærlighet' som den så fint har blitt oversatt til på norsk, er satt til 2. verdenskrig. Filmen er basert på en roman skrevet av Joe David Brown, og handlingen finner sted i Frankrike hvor Frank Sinatra portretterer løytnant Sam Loggins, hvor han spiller sammen med Tony Curtis som korperal Britt Harris. Her møter Sam Loggins (Sinatra) en vakker fransk jente, Natalie. I motsetning til hva man kanskje vil forbinde med Sinatra, spiller han her en mann som er tilbaketrukken, som blir såret og som har vanskelig for å vise hva han virkelig føler. Selv om Sam føler veldig sterkt for Natalie, er det ikke han som vinner hennes hjerte. Når Natalie møter Britt Harris forelsker hun seg i ham , til Sams store fortvilelse. Dette er en trist film. Mye fordi det ikke var vanlig med denne type kjærlighetsfilm på den tiden. Men også fordi den tar opp vanskelig tema, som f. eks rasehat. Det var forfriskende å se Frank Sinatra i en såpass uvanlig rolle, en trist sjel som blir utkonkurrert av den kjekke og dandy Tony Curtis. Prinsesse på glattisen (2005) - 6/10 Typisk søt jentefilm, men man har dessverre sett så altfor mange ganger før. Men man kan fremdeles drømme seg bort, selv om dette ikke er noen stor film. Six Days and Seven Nights (1998) - 6/10 Er bare å si at Harrison Ford er ypperlig som den noget forfyllede og barske Quinn. Sunset Boulevard (1950) - 9/10 Gloria Swanson i rollen som Norma desmond, en aldende stumfilmdiva, og Willian Holden som den mislykkede manusforfatteren trollbundet av hennes galskap. Prime Suspect: En høy pris (1991) - 7/10 Når kriminalinspektør Jane Tennison overtar en mordetterforskning blir hennes dyktighet til fulle utfordret. Under etterforskningen kommer hun også på sporet av korrupsjon innen politiet. Mvh Yvonne Innlegget redigert. Reglene Arwen (mod) Endret 29. januar 2007 av Arwen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 31. desember 2006 #822 Del Skrevet 31. desember 2006 Sannheten om rødhette og ulven så vi i går. morsom annimasjonsfilm Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 31. desember 2006 #823 Del Skrevet 31. desember 2006 Striptease - Helt grei film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Sofia Skrevet 31. desember 2006 #824 Del Skrevet 31. desember 2006 Jeg så "Åndenes hus" på TVN igår kveld. Synes den er fantastisk, med skuespillerprestasjoner som gir meg gåsehud!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tusseline Skrevet 31. desember 2006 #825 Del Skrevet 31. desember 2006 Åndenes hus her også. Kjempebra film! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 2. januar 2007 #826 Del Skrevet 2. januar 2007 Tears of the Sun - Sterk film, men den hadde blitt enda bedre hvis de menneskelige aspektene hadde kommet mer fram. The Spiral Staircase - Grei remake av en gammel skrekkfilm fra 40-tallet. Underholdende. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bada Skrevet 3. januar 2007 #827 Del Skrevet 3. januar 2007 New York Doll - en helt fantastisk film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest bamsemums Skrevet 4. januar 2007 #828 Del Skrevet 4. januar 2007 Okay -dansk film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BergensAnd Skrevet 4. januar 2007 #829 Del Skrevet 4. januar 2007 Så Stranger than Fiction i kveld. Det var historien og Emma Thompson som trakk meg, men jeg blei positivt overraska over Will Ferrell (som jeg ikke er glad i som skuespiller). De bar filmen, kan man si. Filmen handler om en forfatter (Thompson) prøver å drepe sin hovedperson (Ferrell), men hovedpersonen får nyss om det og setter seg til motverge ved å forandre seg, forandre livet. En typisk film som jeg ville like, men som jeg kanskje blei litt skuffa over Minna om særingen Charlie Kaufman på en dårlig dag (Adapation, Eternal Sunshine of the Spotless Mind m.fl.) Så planlagt, så gjennomarbeidet ... At vi ved tre-fire anledninger så mikrofonen i øvre billedkant blei faktisk befriende, men jeg er redd for at også dét var planlagt Jeg gir Stranger than Fiction 6/10. Se/les mer om den i den amerikanske filmdatabasen her Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Silmarill Skrevet 4. januar 2007 #830 Del Skrevet 4. januar 2007 Deja Vu! Helt OK Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Frk. Grønn Skrevet 4. januar 2007 #831 Del Skrevet 4. januar 2007 A history of violence - fortsatt like bra! Terningkast 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
BergensAnd Skrevet 5. januar 2007 #832 Del Skrevet 5. januar 2007 Orions Belte fra 1985. Det sterkeste som sitter etter 22 år er musikken og naturbildene. Artig å se igjen Waterfront på Aker Brygge. Og Kjersti Holmens utseende! Hun var jo vakker på den tida, jo Fyttegrisen for en enkel og dårlig film 2/10 (1 for musikken og 1 for naturbildene) (Og den som nevner at jeg holder min fane høyt og aldri ser norske filmer blir ignorert ) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Thor Skrevet 6. januar 2007 #833 Del Skrevet 6. januar 2007 Winters Passing Dette var en fantastisk film som alle burde se 10\10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 6. januar 2007 #834 Del Skrevet 6. januar 2007 Tidligere i kveld så jeg "Motorsykkeldagbøkene" og nå sitter jeg og ser på "Frida" om Frida Kahlo, om enn ikke 100% engasjert, men det skyldes meg, ikke filmen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjesten29 Skrevet 7. januar 2007 #835 Del Skrevet 7. januar 2007 Snakes on a plane underholdende i hvertfall "grøss" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 7. januar 2007 #836 Del Skrevet 7. januar 2007 King Arthur - Litt for mye kriging for min del. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
linky Skrevet 7. januar 2007 #837 Del Skrevet 7. januar 2007 Snakes on a plane underholdende i hvertfall "grøss" ← Den skal jeg se i kveld *gleder meg* Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Vilja :-) Skrevet 7. januar 2007 #838 Del Skrevet 7. januar 2007 Skjult. En fransk thriller med Juliette Binoche. Om noen har en tilfredsstillende teori på hva som egentlig var cluet i denne filmen, send meg gjerne en PM. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
nostalgia Skrevet 7. januar 2007 #839 Del Skrevet 7. januar 2007 Jeg så Frida på Nrk1 i går - om Frida Kahlos liv - og for en film! Beste filmen jeg har sett på leeeenge!! Utrolig flott!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Brunhilde Skrevet 7. januar 2007 #840 Del Skrevet 7. januar 2007 "Love song for Bobby Long" - det er en nydelig film. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå