Gjest gjesta Skrevet 16. desember 2006 #761 Del Skrevet 16. desember 2006 The Brake-up. Som forventet. Den var helt grei, men sikkert glemt om svært kort tid. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mini_me Skrevet 16. desember 2006 #762 Del Skrevet 16. desember 2006 nå ser jeg på Frekke forretninger...og tidligere var jo Mission Impossible på.. rene Tom Cruise kvelden ... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 17. desember 2006 #763 Del Skrevet 17. desember 2006 Pavilion of Women. Helt nydelig. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lillie Skrevet 17. desember 2006 #764 Del Skrevet 17. desember 2006 Uro Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Skya Skrevet 17. desember 2006 #765 Del Skrevet 17. desember 2006 Misson Impossible Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Marie81 Skrevet 17. desember 2006 #766 Del Skrevet 17. desember 2006 "Fritt vilt". Ble litt for klassisk til å gi meg skrekkfilm-kikk, men hadde sine kvaliteter Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Fruktfat Skrevet 17. desember 2006 #767 Del Skrevet 17. desember 2006 bad santa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 17. desember 2006 Forfatter #768 Del Skrevet 17. desember 2006 The Odd Couple (1968) - 9/10 Neil Simon har et eget talent for å få fram det hysterisk morsomme i vanlige folk som gjør dagligdagse ting. Som to skilte menn som bestemmer seg for å dele leilighet i New York. Det er utgangspunktet for "The Odd Couple", selv om det ikke er noe gubbete over innsatsen til de to Oscar-vinnerne Jack Lemmon og Walter Matthau. De to drevne komikerne samarbeider med timingen til et vaudevilleteam, men alltid med frisk spontanitet. Lemmon er den pirkete Felix, nøye så det holder. Han er et bevis på at renslighet og galskap går hånd i hånd. Matthau er Oscar, som lager kaos i et ryddig rom så fort og grundig som en virvelvind. En sterk og spennende skirldring man sjelden får servert i en komedie. Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Leiababe Skrevet 19. desember 2006 #769 Del Skrevet 19. desember 2006 Jeg så Take the Lead med Antonio Banderas. Fantastisk dårlig film. Så den ferdig kun fordi venninna mi har en greie med han(og han er jo ikke så verst ), men det var absolutt ingen film å anbefale.. Ikke engang som dårlig "dagen derpå" film.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Advena Skrevet 19. desember 2006 #770 Del Skrevet 19. desember 2006 Borat! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 19. desember 2006 Forfatter #771 Del Skrevet 19. desember 2006 (endret) The Queen (2006) - 8/10 Faktisk veldig underholdende. Om hvordan dronning Elisabeth taklet prinsesse Dianas død og hva som foregikk i kulissene med blant annet Tony Blair. The Prime of Jean Brodie (1969) - 8/10 En veldig overraskende film, da i positiv forstand. Filmen er så bra at den nesten er litt ekkel. Det handler om en skotsk lærer, Miss Brodie, en singel og attraktiv kvinne i midten av 30-åra. Året er 1932 og hun underviser på jenteskolen Marcia Blaine School i Edinburgh. Her underviser hun sine 'Brodie girls' hva som er viktig i livet, om kjærlighet, politikk og kunst. Hun er i tillegg en svoren fascist og har to mannlige elskere. Den ene elskeren hennes er den bohemske kunstlæreren, som er gift med seks barn, og som er meget attraktiv. Samtidig har hun også en annen elsker, musikklæreren, som er singel og meget ettertraktet. Miss Brodies uforsiktighet er også det som fører til at hun tilslutt mister jobben sin. Kunstlæreren er besatt av henne, men hun nekter å gi etter, og derfor lar hun noen av sine egne jenter bli malt av ham, i håp om at en av dem kan bli hans elsker. Musikklæreren frir, men fordi hun har viet sitt liv til sine elever, nekter hun å gifte seg. Dette er mildt sagt en meget spesiell film, og jeg er faktisk overrasket over hvor åpen denne filmen er, med tanke på når den er laget. Jeg likte denne filmen godt fordi den på mange måter er kontroversiell, den tar opp en del spørsmål både når det gjelder læreryrket, men også når det gjelder etikk og moral generelt. Som når kunstlæreren innleder et nokså spesielt forhold til en av Miss Brodies elever. Det er ekkelt, dog ikke desto mindre ekte. Dette er en glemt engelsk skatt som burde få mer oppmerksomhet. Working Girl (1988) - 7/10 Melanie Griffith spiller sekretæren som arbeider for en manipulerende sjef. Når sjefen brekker benet overtar Griffith likegodt alt arbeidet, samt sin sjefs eksklusive leilighet. Harrison Ford spiller foretningsmannen Griffith får et romantisk forhold til. Filmen er overraskende søt. Litt morsomt å se Griffith i denne filmen, naturlig og søt. Mvh Yvonne Endret 19. desember 2006 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 20. desember 2006 #772 Del Skrevet 20. desember 2006 (endret) Match Point - 6/10, ok film Derailed - 4/10, vel jeg fattet pointet litt for tidlig i denne filmen, litt under midt på treet. Endret 20. desember 2006 av Malou Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesta Skrevet 21. desember 2006 #773 Del Skrevet 21. desember 2006 Dogville - Jeg likte den godt! Jeg er glad jeg ga den et nytt forsøk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lady Lovelylocks Skrevet 21. desember 2006 #774 Del Skrevet 21. desember 2006 Kill Bill Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 21. desember 2006 Forfatter #775 Del Skrevet 21. desember 2006 (endret) Anna and the King of Siam (1946) - 8/10 En meget positiv overraskelse. Den overgikk alle forventninger og er den beste adaptasjonen jeg har sett så langt. Irene Dunne og Rex Harrison spiller begge fantastisk i denne flotte filmen. Father Goose (1967) -8/10 En flott komedie som jeg storkoste meg med! To av mine favorittskuespillere, Cary Grant og Leslie Caron gjør denne filmen til en glede å se på. Dette var Cary Grants nestsiste film før han pensjonerte seg. Og det er bemerkelsesverdig at en mann på 60 år kunne holde seg så bra og han er like kjekk som da han var 20 år. Og den 27 år yngre Leslie Caron er bare fantastisk skjønn. Two For the Road (1966) - 7/10 Filmen handler om et par som har vært gift i ganske mange år, og som gjennom deres bilreise i Frankrike tenker tilbake på den tiden de var unge. I hovedrollene finner vi Audrey Hepburn, nydelig som alltid og Albert Finney, kjent fra filmer som blant annet 'The Big Fish', 'Traffic', 'Erin Brockovich'osv. Gode prestasjoner fra begge to, faktisk ganske interessant film etter min mening. Resten av dagen (1993) - 10/10 Desto mer jeg ser den, desto vakrere blir denne filmen i mine øyne. Hører for tiden boken bak filmen på lydbok (engelsk), og inntrykket mitt blir ikke noe dårligere av den grunn. Historien er så trist, men samtidig flott, ærlig og ekte. Den er også litt frustrende fordi man så gjerne vil at ting helst skulle vært annerledes. Anthony Hopkins og Emma Thompson spiller fremragende. Det som også er morsomt er at jeg alltid finner noe nytt ved filmen, ting som jeg ikke har lagt merke til før. Noe jeg alltid morer meg stort over. Mvh Yvonne Endret 21. desember 2006 av yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Virvel Skrevet 21. desember 2006 #776 Del Skrevet 21. desember 2006 Illusjonisten - 6/10 Litt forutsigbar, og sikkert ikke en film jeg kommer til å huske veldig lenge, men vel verdt billettprisen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Valiant Thor Skrevet 21. desember 2006 #777 Del Skrevet 21. desember 2006 Winter Passing 10\10 Fantastisk er alt jeg vil si om den Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Kermit Skrevet 23. desember 2006 #778 Del Skrevet 23. desember 2006 Agatha Cristies The Mysterious Affair at Styles. David Suchet er den ultimate Hercule Poirot. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Malou Skrevet 23. desember 2006 #779 Del Skrevet 23. desember 2006 Walk The Line - 7/10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anglofil Skrevet 23. desember 2006 Forfatter #780 Del Skrevet 23. desember 2006 Million Dollar Baby - 8/10 Meget rørende og flott film, god underholdning! Mvh Yvonne Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå