Gå til innhold

Leter etter en type strikket genser 70/80-tallet.


Lealaus

Anbefalte innlegg

..som mange har og bruker, men som var mer populær før.

Jeg vet dette er dårlig forklart, men jeg kommer virkelig ikke på hvordan jeg skal forklare det. Min mor vil gjerne strikke en sådan til meg, men aner ikke hva jeg snakker om. Noen som har bilder?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hm, nei. Ikke slik. Klarer virkelig ikke å beskrive den, men for meg (som ikke levde den gang en gang) oser det 70-tall av den. Om det hjelper. :-P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke om bilder og strikkeoppskrift. Men jeg har en sånn. Den er kjøpt på Carlings tror jeg.

Og dette vet du at er akkurat den jeg leter etter? o_O

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men er det en genser som ofte ble strikket i de mange tusen hjem på denne tiden, eller var det en som ble solgt hopetall i butikkene?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den er strikket. Det er det jeg vet. Den er blå/mørkblå, med røtt og noe hvitt. Den er mer taggete enn den marius-genseren (så vidt jeg husker, da). Den har røde "render" ved skuldrene (mener jeg). Enten hals som Marius-genseren, eller rundsydd. Heller mot Marius-halsen, men det er jeg slettes ikke sikker på (kun sett den med skjerf over o.l., eller rett og slett ikke husket det).

Jeg kan bare ikke huske at det har vært så mye hvitt som det er på Marius-genseren, Og at den er litt mindre "strikke-genser"-aktig. De jeg har sett bruke den har ikke brukt den som en typisk ullgenser. Mer som ytterplagg/innerplagg.

Og jeg er som vel nevnt ikke brennsikker på at den er fra 70-tallet, men den ser slik ut for meg.

Min mor nevnte noe om "same-genser", men jeg finner ikke noe bilde av det.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...