Zaza Skrevet 28. september 2023 #361 Del Skrevet 28. september 2023 (endret) Jeg blir oppgitt over Podcasten Avhørt. Der de prøver snakke rasjonelt om at det ikke er trolig at de som er tatt av Politi også skal stå bak brann på Hulken og tagging. Da er det ulogisk for dem at gjerningsmenn skal utøve trakassering for så å drepe. Er en Terkel i knipe sak dette der det handler om Torpedo og tjene kr på trakassering og drap. Narkomiljø der de har gjeld. De gjør vel alt for kr. Tre er nå tatt i varetekt og de er ikke kjente navn for annet enn Politi. De er ikke kjente i Oslo eller andre steder for noen hører man i Avhørt podcast. De er sannsynlig diagnostiserte, Dy-sosiale sosiopater. Endret 28. september 2023 av Zaza Skrivefeil 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 28. september 2023 #362 Del Skrevet 28. september 2023 Zaza skrev (1 time siden): Jeg blir oppgitt over Podcasten Avhørt. Jeg også. De har kommet med feilinformasjon og spekulering. Viser bare at man må ta denne underholdnings sjangeren med en stor klype salt. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 29. september 2023 #363 Del Skrevet 29. september 2023 https://www.tv2.no/nyheter/innenriks/jonas-drapet-mistenkt-har-forlatt-norge-i-seilbat/16081705/ politiet har enda to mistenkte som ikke er arrestert enda og nå har den ene av disse rømt landet. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Example Skrevet 1. oktober 2023 #364 Del Skrevet 1. oktober 2023 https://www.nrk.no/osloogviken/ny-mann-_32_-pagrepet-etter-jonas-drapet-1.16578107 Hovedmannen tatt? 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 1. oktober 2023 #365 Del Skrevet 1. oktober 2023 Example skrev (2 timer siden): https://www.nrk.no/osloogviken/ny-mann-_32_-pagrepet-etter-jonas-drapet-1.16578107 Hovedmannen tatt? Ja visstnok. Da stemmer det , det jeg har tenkt en stund, at det måtte være en annen planlegger bak drapet. Siden det vikrket til å være godt planlagt. Og ar de som allerede var tatt, virket litt for irrasjonelle til å planlegge så bra. Men det er rart at en som oppgis ikke er venn skal stå bak. Da må det være noen spesielle grunner. Holder en knapp fortsatt at det er pga han var i veien for kriminell virksomhet transport messig, og at han mulig visste mye, han mulig ikke visste noen koblinger til noe kriminelt. Det slår meg litt i avhørt episodene, at han høres ikke ut som en kriminell, som snakker. Isåfall sier han for mye om han skulle ha vært det. Men samtidig høres det også ut som han vet eller tror noe mer han ikke er helt sikker på. Det er iallefall noe han holder tilbake og ikke sier. Jeg tror at det med betong bilen, ble en tilfeldig gavepakke, til den eller de som ville ha han vekk. For det er en brann før dette, som ikke gir mening ellers. Også er det vel gjort hærverk på andre biler ol enn bare på jonas sitt. Kan det også ha vært for å hindre de i å komme på jobb, slik at andre kan ta kjøreruter osv? Vi vet jo lite og ingenting, så bare spekulerer litt. Men jeg tenker at generelt når noe ikke er helt logisk så ligger det noe annet bak som regel. Som at en som evnt ikke kjenner jonas skulle ønske livet av han (hvis det stemmer iht hva nrk skriver) så er det en brist i logikken. Om dette ikke skal handle om noe annet enn jonas personlig. Samt at det er så mange fler involverte som ei heller har hatt noe med han å gjøre. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ruspus Skrevet 1. oktober 2023 #366 Del Skrevet 1. oktober 2023 Betillingsdrap, snakker politiet om. Lurer på den fulle og sanne historien om dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. oktober 2023 #367 Del Skrevet 1. oktober 2023 (endret) Blir spennende å se de sterke straffene som vil komme i denne mordsaken. Mafiaparagrafen kommer nok fort her. 6 års tilleggsstraff for lovbruddene i tillegg til den ordinære straffen. Regner med hele gjengen får maksimumsstraff på 21 års fengsel, og kanskje noen også får forvaringsdom med fengsel resten av livet. https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§79 ->paragraf c Snakk om å ha ødelagt livet sitt. Og frarøvet en fin annen gutts liv, i tillegg til ødelagt for sine egnes og hans families. «Dop er ikke så ille. Alkohol er farligere.» - Sa ingen med kjennskap til hvor planlagt idiot man kan bli i hodet av narkotiske stoffer. Endret 1. oktober 2023 av Samfunnsdebatt 5 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. oktober 2023 #368 Del Skrevet 1. oktober 2023 (endret) Dommen i 2019: https://www.ringeriksavisa.no/arkiv/item/4663-hissig-soknedol-domt-i-tingretten … omfattende skjelettskade i øyehulen omfattende i stort sett hele gulvet i øyehulen». Ved operasjonen ble benveggen i øyehulen rekonstruert ved at det ble satt inn en plate av kunstmateriale (titan). Platen i orbitagulvet måtte justeres ved et nytt operativt inngrep 13.juni 2018. … Når en rekke momenter vurderes samlet (også en del konklusjoner som ikke er tatt med i dette referatet), er retten kommet til at tiltaltes voldsutøvelse medførte så kvalifisert alvorlige konsekvenser for fornærmedes helse at kroppsskaden må betraktes som grov. Tiltalte blir også å domfelle for oppbevaring av narkotika og en teleskopbatong. Endret 1. oktober 2023 av Samfunnsdebatt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 1. oktober 2023 #369 Del Skrevet 1. oktober 2023 Ruspus skrev (7 timer siden): Betillingsdrap, snakker politiet om. Lurer på den fulle og sanne historien om dette. Det blir veldig spennende å følge med på. Tenker at de tre som nå sitter i klisteret , ikke har veldig gode dager Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FruR Skrevet 1. oktober 2023 #370 Del Skrevet 1. oktober 2023 NiceOrNothing skrev (4 minutter siden): Det blir veldig spennende å følge med på. Tenker at de tre som nå sitter i klisteret , ikke har veldig gode dager Det er fire som er pågrepet nå? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
NiceOrNothing Skrevet 1. oktober 2023 #371 Del Skrevet 1. oktober 2023 FruR skrev (6 minutter siden): Det er fire som er pågrepet nå? Okei er det fire ja? Beklager , har ikke sett og lest alt Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 1. oktober 2023 #372 Del Skrevet 1. oktober 2023 Samfunnsdebatt skrev (5 timer siden): Blir spennende å se de sterke straffene som vil komme i denne mordsaken. Mafiaparagrafen kommer nok fort her. 6 års tilleggsstraff for lovbruddene i tillegg til den ordinære straffen. Regner med hele gjengen får maksimumsstraff på 21 års fengsel, og kanskje noen også får forvaringsdom med fengsel resten av livet. https://lovdata.no/lov/2005-05-20-28/§79 ->paragraf c Snakk om å ha ødelagt livet sitt. Og frarøvet en fin annen gutts liv, i tillegg til ødelagt for sine egnes og hans families. «Dop er ikke så ille. Alkohol er farligere.» - Sa ingen med kjennskap til hvor planlagt idiot man kan bli i hodet av narkotiske stoffer. Ingen organisert mafiagruppe som står bak dette, her snakker vi heller om kriminelle som har gjort både det ene og andre (uorganisert), tenker at de fleste av de involverte har misbrukt rusmidler og har hatt et kaotisk liv. Straffene vil trolig bli såpass milde at flere vil reagere, slik blir det gjerne når flere dømmes og svaret på hvem som drepte aldri blir kjent, jeg tviler på at politiet vil komme frem til hvem som reelt skjøt. Men både tror og håper at de rette er tatt i denne saken, flere av de involverte tenker jeg at vil få ganske milde straffer og jeg tror på moderat til vanlig straff for dem som vil ansees som hovedpersoner. Jeg er veldig åpen for at en eller flere av de som nå er siktet, at siktelsene vil frafalle og at sakene mot dem de sitter igjen med vil bli desto styrket. Begynt å bli for mange siktede nå til at jeg har troen på at samtlige er involvert, om alle er det så bekrefter det i så fall bare at de samtlige er i et miljø med ganske ødelagte mennesker med desto store problemer. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 1. oktober 2023 #373 Del Skrevet 1. oktober 2023 Zaza skrev (På 28.9.2023 den 19.17): Der de prøver snakke rasjonelt om at det ikke er trolig at de som er tatt av Politi også skal stå bak brann på Hulken og tagging. Da er det ulogisk for dem at gjerningsmenn skal utøve trakassering for så å drepe. For oppegående og rasjonelle mennesker med høy fallhøyde, klart at det er ulogisk. For mennesker som knapt har fallhøyde og er vesentlig mer rissikovillige, altså mennesker som har tatt mange dårlige veivalg i livet, for dem stiller alt seg annerledes. --- Nå er det gjerne oppegående og rasjonelle mennesker som lager krimpodkaster, mennesker som aldri kunne forestille seg å skulle gjøre noe så dumt som ødelagte mennesker kan få seg til. Klart at sett gjennom vanlige folks øyne så er det ulogisk å bedrive trakassering og herverk før man til sist ender med å drepe noen, det vil jo være å be om å bli tatt og legge igjen mange flere spor enn man trenger. Altså be om å bli tatt. Men igjen, tungt kriminelle, mennesker med rusproblemer og psykisk syke personer tenker ikke nødvendigvis slik, altså kan ikke de som lager en podkast se kriminelle sitt perspektiv gjennom øynene til vanlige folk som har sperrer som hindrer dem i å gjøre noe så dumt og meningsløst. Klart de rette kan gjøre ting oss vanlige aldri kan forstå, og det bør de som lager podkaster naturlig nok ta med i beregningen. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Callisto83 Skrevet 1. oktober 2023 #374 Del Skrevet 1. oktober 2023 På NRK nyhetene i kveld prater de om at sjalusi og raseri muligens er årsaken til at Jonas ble drept, og utsatt for ulike angrep i tiden før. Som i at hovedmannen har bestilt alt dette. Det er jo ganske spesielt. Ikke akkurat sjalusi som motiv i seg selv, men at så mange andre er involvert i noe så alvorlig som drap på en person. Hvorfor har noen villet hjelpe hovedmannen med dette? Penger? 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Samfunnsdebatt Skrevet 1. oktober 2023 #375 Del Skrevet 1. oktober 2023 tvertimot skrev (29 minutter siden): Ingen organisert mafiagruppe som står bak dette, her snakker vi heller om kriminelle som har gjort både det ene og andre (uorganisert), tenker at de fleste av de involverte har misbrukt rusmidler og har hatt et kaotisk liv. Straffene vil trolig bli såpass milde at flere vil reagere, slik blir det gjerne når flere dømmes og svaret på hvem som drepte aldri blir kjent, jeg tviler på at politiet vil komme frem til hvem som reelt skjøt. Men både tror og håper at de rette er tatt i denne saken, flere av de involverte tenker jeg at vil få ganske milde straffer og jeg tror på moderat til vanlig straff for dem som vil ansees som hovedpersoner. Jeg er veldig åpen for at en eller flere av de som nå er siktet, at siktelsene vil frafalle og at sakene mot dem de sitter igjen med vil bli desto styrket. Begynt å bli for mange siktede nå til at jeg har troen på at samtlige er involvert, om alle er det så bekrefter det i så fall bare at de samtlige er i et miljø med ganske ødelagte mennesker med desto store problemer. Tror ikke du vet når paragrafen kommer til uttrykk: § 79.Fastsetting av straff ut over lengstestraffen (flere lovbrudd, gjentakelse, organisert kriminalitet) Foreligger en eller flere av situasjonene i bokstav a til c, kan fengselsstraffen forhøyes inntil det dobbelte, men ikke i noe tilfelle med mer enn 6 år og aldri ut over 21 år: C) når en straffbar handling er utøvet som ledd i aktivitetene til en organisert kriminell gruppe. Med organisert kriminell gruppe menes et samarbeid mellom tre eller flere personer som har som et hovedformål å begå en handling som kan straffes med fengsel i minst 3 år, eller som går ut på at en ikke ubetydelig del av aktivitetene består i å begå slike handlinger. 5 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Krokenguri Skrevet 1. oktober 2023 #376 Del Skrevet 1. oktober 2023 tvertimot skrev (2 minutter siden): For oppegående og rasjonelle mennesker med høy fallhøyde, klart at det er ulogisk. For mennesker som knapt har fallhøyde og er vesentlig mer rissikovillige, altså mennesker som har tatt mange dårlige veivalg i livet, for dem stiller alt seg annerledes. --- Nå er det gjerne oppegående og rasjonelle mennesker som lager krimpodkaster, mennesker som aldri kunne forestille seg å skulle gjøre noe så dumt som ødelagte mennesker kan få seg til. Klart at sett gjennom vanlige folks øyne så er det ulogisk å bedrive trakassering og herverk før man til sist ender med å drepe noen, det vil jo være å be om å bli tatt og legge igjen mange flere spor enn man trenger. Altså be om å bli tatt. Men igjen, tungt kriminelle, mennesker med rusproblemer og psykisk syke personer tenker ikke nødvendigvis slik, altså kan ikke de som lager en podkast se kriminelle sitt perspektiv gjennom øynene til vanlige folk som har sperrer som hindrer dem i å gjøre noe så dumt og meningsløst. Klart de rette kan gjøre ting oss vanlige aldri kan forstå, og det bør de som lager podkaster naturlig nok ta med i beregningen. Jeg tror dette handler om noe annet enn brannen på betongbilen. Fordi den første brannen gir ingen mening. Jeg tror heller ikke at jonas var eller har vært kriminell, men mulig litt rusk i melposen kan det jo være. Men han har jo tydeligvis jobbet med kriminelle rundt seg. Mulig han ikke selv var klar over at han kanskje satt på mye info som kunne felle et kriminelt nettverk. Kanskje var han i veien for kriminell dustrubisjon, uten å vite det. Hørte han i en podcast om transport som var fra før alt dette. Og høres ut som han er en stå på kar, nøyaktig og pådriver. Og da kan han uvitende ende opp i å stå i veien for noen. For det vi vet kan jo sabotasjen handle om å hindre han og hans ansatte i å utføre arbeid, så andre kan ta over de dagene. Det har jo skjedd ting hjemme hos ansatte av jonas også. At det bare er litt tilfeldig at samtalen om å brenne betongbilen kom opp. Jonas hadde nok ikke meldt fra om det, dersom han selv hadde vært kriminell. Det gir ikke helt mening. Og det gir ikke mening at folk som han kjenner lite eller ikke i det heletatt skulle ønske livet av han. Jeg holder en knapp på at trakaseringen handler om andre ting, enn personlig vendetta mot han. Selv om noen ble sinte pga han sa fra om betongbilen. For dette begynte før den betongbilen. Men at alle hendelser har sammenheng med drapet , det tror jeg på. Men at det handler om at han kom for nær et eller annet. 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Elaine Marley Skrevet 1. oktober 2023 #377 Del Skrevet 1. oktober 2023 Tråden er ryddet for avsporinger. Elaine Marley, mod. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Zaza Skrevet 1. oktober 2023 #378 Del Skrevet 1. oktober 2023 tvertimot skrev (2 timer siden): For oppegående og rasjonelle mennesker med høy fallhøyde, klart at det er ulogisk. For mennesker som knapt har fallhøyde og er vesentlig mer rissikovillige, altså mennesker som har tatt mange dårlige veivalg i livet, for dem stiller alt seg annerledes. Joda… må skjønne at narkomane kan ha narko gjeld og da gjør de vel alt for å komme seg ut av kniper, de er avhengige og er slaver. Kan bare Google det. 👍🤓 Så sies det at det mulig kan være et bestillingsdrap. Hva skulle motivet være? LastebilJonas hadde eget firma. Var det kunde som var i konflikt med han? Missfornøyd? Inkassosak? Eller handler saken om sjalusi drama dårer mellom? Fikk han for mange «likes» på TikTok sånn nett-influensere mellom? Tyster Jonas og taggingen. Handlet det om steroider på gymmen? Lurer virkelig på hva motivet skal være. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Michaelhe Skrevet 2. oktober 2023 #379 Del Skrevet 2. oktober 2023 (endret) Kan noen hjelpe meg litt. Jeg forstår ikke helt hvem denne mannen var. Var han en slags kjendis? Avisene skriver aldri dette helt direkte. Unge nyhetsjournalister tar for gitt at jeg vet det samme som dem, men det gjør jeg ikke, dessverre. Visse hele landet hvem mannen var da han levde? Edit. jeg har googlet, men det står avisen at fire eller fem mennesker har konspirert for å begå overlagt drap på en lastebilsjåfør? Pga sjalusi? Derfor etterspør jeg litt mer bakgrunn i artiklene. Edit2. googlet litt til. Jeg tror motivet for drapet er at han gikk ut offentlig og snakket om trakksseringen. Hva som så var motivet for trakkasseringen vet jeg ikke. Men det var jo et angrep på hans bedrift? Og mange mennesker er involvert, og det er jo ikke vanlig i sjalusi ting, så sant de ikke er innleid. Om noen har leid noen til å sette fyr på hans biler eller om noen har gjort dette selv, og så leid inn disse til drapet vet jeg ikke. Hvis det er sjalusi, så er det vel da en annen bedrift? Jeg synes bare det høres litt voldsomt ut at et så "personlig" og "intimt" motiv skal trekke inn så mange andre. Han må jo da nesten ha hatt sex med Al Capones kjæreste? Den sjalu fyren har leid inn yrkeskriminelle til trakkassering. Så går Henriksen offentlig, og så tar de yrkeskriminelle Henriksen av dage for å unngå eksponering. Sjalusimotivet blir da irrelevant fordi en annen type mennesker har kommet inn i bildet. Men det er bare spekulasjoner. Så nå slutter jeg og gjør noe fornuftig i stedet. Endret 2. oktober 2023 av Michaelhe 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
tvertimot Skrevet 2. oktober 2023 #380 Del Skrevet 2. oktober 2023 Michaelhe skrev (2 timer siden): Kan noen hjelpe meg litt. Jeg forstår ikke helt hvem denne mannen var. Var han en slags kjendis? Avisene skriver aldri dette helt direkte. Unge nyhetsjournalister tar for gitt at jeg vet det samme som dem, men det gjør jeg ikke, dessverre. Visse hele landet hvem mannen var da han levde? Edit. jeg har googlet, men det står avisen at fire eller fem mennesker har konspirert for å begå overlagt drap på en lastebilsjåfør? Pga sjalusi? Derfor etterspør jeg litt mer bakgrunn i artiklene. Edit2. googlet litt til. Jeg tror motivet for drapet er at han gikk ut offentlig og snakket om trakksseringen. Hva som så var motivet for trakkasseringen vet jeg ikke. Men det var jo et angrep på hans bedrift? Og mange mennesker er involvert, og det er jo ikke vanlig i sjalusi ting, så sant de ikke er innleid. Om noen har leid noen til å sette fyr på hans biler eller om noen har gjort dette selv, og så leid inn disse til drapet vet jeg ikke. Hvis det er sjalusi, så er det vel da en annen bedrift? Jeg synes bare det høres litt voldsomt ut at et så "personlig" og "intimt" motiv skal trekke inn så mange andre. Han må jo da nesten ha hatt sex med Al Capones kjæreste? Den sjalu fyren har leid inn yrkeskriminelle til trakkassering. Så går Henriksen offentlig, og så tar de yrkeskriminelle Henriksen av dage for å unngå eksponering. Sjalusimotivet blir da irrelevant fordi en annen type mennesker har kommet inn i bildet. Men det er bare spekulasjoner. Så nå slutter jeg og gjør noe fornuftig i stedet. Nå blir dette bare spekulasjoner, men dersom dette virkelig er stelt i stand av en sjalu og rasende person, da ser jeg for meg at vedkommende har hatt medhjelpere til diverse oppgaver. Det hele startet som fantestreker og så har det utviklet seg og endte med drap. Hva hovedpersonen har tenkt blir vanskelig å spekulere i, men herverket og trakkaseringen i forkant kan ha vært ment som avledningsmanøvre, man kan ikke se bort fra at hovedmannen bak drapet bevisst har hatt et ønske om å forvirre politiet og gjøre oppklaring av et drap vanskeligere. Jeg ser derfor for meg at ikke samtlige av de siktede/fengslede var delaktig i selve drapet, noen av dem har kanskje bare hatt roller i trakkaseringen som skjedde i forkant. Det er vanskelig å se for seg at fire personer som nå er fengslet, at samtlige av de tre andre enn hovedmistenkte selv, skal ha synes at det å drepe var en god ide.. Jeg blir dermed ikke overasket dersom det viser seg at de siktede i denne saken, at de har hatt diverse roller i saken og at kanskje ikke samtlige av dem var til stedet da drapet ble begått. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå