Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så glad i sladder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (20 timer siden):

Det finnes ingen metastudier som viser at kvinner er mer emosjonelle enn menn.

Anonymkode: 617fe...8a1

De utrykker følelsene mer og sterkere enn menn, muligens et resultat av nevrologisk forskjell. En stor grunn til dette er vel det at menn blir oppfordret til å skjule følelser og tårer. Så ja, mer "emosjonell"

Det er overhodet ikke fornærmende å si dette fantumet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Inverto skrev (1 time siden):

De utrykker følelsene mer og sterkere enn menn, muligens et resultat av nevrologisk forskjell. En stor grunn til dette er vel det at menn blir oppfordret til å skjule følelser og tårer. Så ja, mer "emosjonell"

Det er overhodet ikke fornærmende å si dette fantumet

Man er ikke mer emosjonell selv om man uttrykker det mer. Og man har ikke færre emosjoner selv om man undertrykker dem. Det er ingen unison forskning som tilsier at kvinner er mer emosjonelle/har mer følelser enn menn. Denne myten må menn snart klare å legge fra seg.

Anonymkode: 617fe...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det har jeg alltid lurt på også. Hvorfor? Kan det ha rot i noe dypt biologisk, noe instinkt, som gjør at det evolusjonsmessig var lønnsomt for kvinner å vite mest mulig om konkurrentene, dvs andre kvinner i nærheten? Kjenne deres svakheter?

Jeg vet ikke, men jeg tror kvinner i all moderne tid har fart med sladder, stått og sladret over gjerdet med naboene eller på gatehjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Inverto
AnonymBruker skrev (13 minutter siden):

Man er ikke mer emosjonell selv om man uttrykker det mer

Anonymkode: 617fe...8a1

Det var derfor jeg skrev emosjonell i hermetegn

Vi trenger ikke dra dette lengre ut, ma'am

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Inverto skrev (4 minutter siden):

Det var derfor jeg skrev emosjonell i hermetegn

Vi trenger ikke dra dette lengre ut, ma'am

Nei, da er vi ferdig da :)

Anonymkode: 617fe...8a1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det finnes ikke noe mer kjedelig enn sladder! Jeg tenker ofte at de som er opptatt av det, ofte ikke har noe å komme med selv, klarer ikke å holde noe gående ved bare å tenke sjøl, og kommunisere det, og ikke andre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mennesker generelt, uavhengig av kjønn, er glad i sladder. Eller, ikke alle mennesker. Mennesker som ikke har noe særlig innhold i livet sitt. Som sitter der med den samme, kjedelige jobben i år etter år, med de samme fritidsaktivitetene (TV og "gå tur" uten mål og mening), de samme vennene som kanskje har utviklet seg i motsatt retning osv. De tør ikke å satse på noe,  utvikle seg eller gjøre livet sitt mer interessant. Da er det spennende å snakke om hva ANDRE mennesker gjør for noe spennende. 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...