Gå til innhold

Hvorfor er kvinner så glad i sladder?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Det undrer jeg meg over også og sladderkjerringene finnes blant menn også, så er det sagt. Når damer samles blir det ofte prat om seg selv, hverandre og andre som ikke er tilstede. Det er de nære ting og det blir fort personlig. Ofte altfor personlig for meg. Når jeg sitter i en slik forsamling, kan jeg lett finne ut om det er meg de snakker om når jeg ikke er tilstede, basert på måten de snakker om andre når jeg sitter der.

Jeg har ofte misunnet gjengene av menn som sitter på cafèer og snakker sammen. Et treffsted hver dag, ser det ut for. Har smuglyttet fra nabobordet og jo, det varierer litt med tema, men de er ofte glade i å vende blikket utover og løse verdensproblemer, snakke om motorer, hobbyer og andre ting enn seg selv. Verdensnyheter f.eks. Altså motsatt av hva  mange i damegjengene gjør. Det kan være hyggelig i damegjeng, men blir ofte trangt, syns jeg. 

Behandlingssteder kun med damer er ofte et slit å ha time i, for der blir det skravling på tomgang veldig fort. Frisørsalong med mange på jobb, mange stoler og faste kunder kan bli den reneste nyhetssentral og alle kjenner alle virker det som. De gjør det i alle fall når de drar derfra igjen. Meget slitsomt. Jeg liker ting mer nøytralt og saklig. Er jeg der for å få gjort en justering på hår eller kropp, så kan jeg godt snakke om det som er nødvendig ang. det, men smalltalk`en er ikke min greie. Jeg liker den timen som en stille avslappende meditasjon i stillhet. Behandlere (kvinner ofte) burde hatt et eget fag som gikk på det å lese kundene og oppføre seg deretter. :sukk: Det var godt å få det ut på morgenkvisten. 

  • Liker 6
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er menn så glad i sladder? 
jeg er kvinne, og på alle mine arbeidsplasser, hobbyer, omgangskrets er det menn som sladrer mest, de har full kontroll på folk rundt seg, både kjente og ukjente. All sladderet jeg får vite er fra menn, de har full kontroll. 
 

de gamle gubbene som sitter på kafé som du tror faktisk snakker, skal fortelle deg at de sladrer noe voldsomt. De forteller gamle røverhistorier og sladder. 
 

ikke at kvinner ikke sladrer, for det gjør de, men det er ikke bare kvinner som er glad i sladder.

Anonymkode: 40d6c...eb6

  • Liker 2
  • Hjerte 3
  • Nyttig 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er mennesker så glad i sladder? Tror kanskje vi kan si det slik da. Kanskje det er en måte å orientere seg i nærlandskapet på? :klo: 

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

9 hours ago, AnonymBruker said:

?

Anonymkode: d7bbf...c37

Fordi kvinner liker å bryte hverandre ned. Det er sånn de er skapt.

Anonymkode: 30879...7f8

  • Liker 3
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hoppetaujenta skrev (6 timer siden):

Hvorfor er mennesker så glad i sladder? Tror kanskje vi kan si det slik da. Kanskje det er en måte å orientere seg i nærlandskapet på? :klo: 

Historiker Harari sier jo at vi mennesker oppfant språket for å kunne sladre 🤪

Men det er jo en grense… når sladder går over fra å bli godartet til å bli ondartet.

Min mormor hadde et uttrykk; husker ikke helt hvordan det gikk men det var noe ala at de som ikke ble «omsnakka» ikke var noe verd…

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, Hoppetaujenta said:

Tror jeg hadde foretrukket å bli forbigått i stillhet da.  :sjenert:

Ja hun mormora høres skikkelig fæl ut

Anonymkode: 30879...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Athena Freyja skrev (3 minutter siden):

Jeg er ikke en av dem, og har lurt på det samme. 

Samme her. Vil heller snakke om interesser.

Anonymkode: 50841...52c

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

3 minutter siden, AnonymBruker said:

Samme her. Vil heller snakke om interesser.

Anonymkode: 50841...52c

Har du dobbeltsjekket at du ikke er mann? 

Anonymkode: 30879...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å høre om andre fordi jeg er så innmari nysgjerrig, på alt og alle. Tar ikke alt for god fisk, og er ikke en ryktespreder. 

Anonymkode: 56203...4c9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Til en viss grad handler det vel om at man snakker om det man er opptatt av, og det er naturlig å være opptatt av menneskene man har rundt seg. Grensen mellom å bry seg om og bry seg med kan være ganske hårfin.

Jeg tenker stadig på en scene fra en bok når det er snakk om sladder. To kvinner i en bygd på 1800-tallet sitter og snakker om jenta på nabogården - det har nettopp blitt kjent at hun er gravid utenfor alt av forhold. En mann - forlovet med den ene, sønn av den andre (og den som har gravert nabojenta) - kommer inn og spør om de ikke har bedre ting å snakke om, og de ser litt overrasket på hverandre - hva er vel mer nærliggende og naturlig å snakke om enn det som skjer i bygda? Mye sladder begynner nok der, i naturlig interesse for det og de man har rundt seg. Så bikker det over i ondsinnet sladder for noen, men i utgangspunktet er det nok mye som ikke er vondt ment på noen måte,

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

11 minutter siden, Daria said:

Mye sladder begynner nok der, i naturlig interesse for det og de man har rundt seg. Så bikker det over i ondsinnet sladder for noen, men i utgangspunktet er det nok mye som ikke er vondt ment på noen måte,

Ondsinnet sladder for noen? Du mener ondsinnet sladder for mange 

Anonymkode: 30879...7f8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg elsker sladder, men sjeldent vi snakker stygt om andre. 
 

Faktisk er det motsatt. F.eks kommentere hvor flott Kari har blitt og at den nye hårfargen kler henne. 
Jeg kan bli veldig irritert på en person som har gjort noe galt eller ulovlig og slarver om det. Da finne årsak og bakgrunn for handlingen osv. 

 

Også er det mye jeg vet som er blitt fortalt i fortrolighet som jeg holder for meg selv. 

Anonymkode: 1a370...1ac

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Har du dobbeltsjekket at du ikke er mann? 

Anonymkode: 30879...7f8

Ja.

Anonymkode: 50841...52c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lav selvtilitt, baksnakker gjerne folk med god selvtilitt, folk som liker seg selv og tørr å være seg selv. Synes synd på slike🥺 Samtidig er de jo underholdende da🤭

Anonymkode: 9ba87...3f7

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min samboer er en skikkelig nysgjerrig-per av en sladrekjerring, og han er mann😄 Jeg bryr meg fint lite om hva andre driver med, mens min samboer……han er fullt oppdatert😂😂 så kvinner liker vel sladder av samme grunn som menn; nysgjerrig på andre😉

Anonymkode: d1719...434

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nuttery skrev (2 minutter siden):

Kvinner er på generelt grunnlag mer interessert i mellommenneskelige relasjoner.

Enkelt og greit. 
Motor og sykkel er ikke så interessant for meg. 

Anonymkode: be432...d04

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...