Gå til innhold

ABB saksøker staten igjenn.

Gjest Acer

Anbefalte innlegg

6 hours ago, Hannah80 said:

Selvsagt:) Men nå er det jo sånn her til lands at innsatte har rettigheter når det bl.a kommer til soningsforhold:)

Det stemmer. Det innebærer at de skal passe på han og sørge for at han er trygg.

Det er jo nettopp det de gjør, jeg ser ikke problemet.

Alt dette her kunne vært unngått hvis han hadde vist en evne til forbedring, noe han ikke gjør.

Har han ikke tilgang på tv eller noe? Han kan jo begynne med hekling for og få tiden til og gå.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Melkebarten skrev (1 minutt siden):

Det stemmer. Det innebærer at de skal passe på han og sørge for at han er trygg.

Alt dette her kunne vært unngått hvis han hadde vist en evne til forbedring, noe han ikke gjør.

Har han ikke tilgang på tv eller noe? Han kan jo begynne med hekling for og få tiden til og gå.

Han klaget jo i starten at han kun fikk play Station 2😂

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Just now, Sommer91 said:

Ok?

Gi han PS5, problemet løst, men da må han ikke klage mer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Melkebarten skrev (1 time siden):

Tv har han full tilgang til. I forrige runde klaget han jo på at han allerede hadde fått skader på hjernen. Da et av favorittprogrammene hans var Paradis Hotel. Noe som jeg forøvrig er enig med han i😂😂

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Pipaluk skrev (12 minutter siden):

Heter han fortsatt Fjottolf Hansen? Hvorfor skriver de da konsekvent AAB?

Fordi ingen tar det seriøst? Hvem vil bytte navn fra Anders til Fjottolf??

Han har bare gjort det for å fremstå mer psykisk syk så han kan få redusert straffen.

For det er sånn vi gjør det i Norge. 

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slipp nå mannen ut av isolasjon. Hvis han tror han får leve i fred i fengselet med andre fanger, så for all del. Han tar et valg, la han ta det valget.

Enten kryper han tilbake til isolasjon av seg selv skamslått, eller så slipper vi å lese noe mer om han. 

• Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

La ham for all del slippe ut til de andre fangene, så løser de nok hele problemet ABB for oss alle.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (14 minutter siden):

Nei, si det😄

Kanskje det egentlig er sånn her han ser på seg selv også, innerst inne:

1

Fjotolf

Fjotolf er ord som brukes til å referere til noe som å være veldig dumt eller ekstremt irrasjonelt
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer91 skrev (1 time siden):

Ikke bare det. I tillegg fikk han samme Fjordlands to dager på rad ved et par anledninger. 
Det er jo kjipern, men jeg er litt usikker på om det er i strid med menneskerettigheter. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (2 minutter siden):

Nei, si det😄

Kanskje det egentlig er sånn her han ser på seg selv også, innerst inne:

1

Fjotolf

Fjotolf er ord som brukes til å referere til noe som å være veldig dumt eller ekstremt irrasjonelt

Ja kanskje. Men vanskelig å forstå bare halvparten  av tankene til en 'mann' som har holdt på som han har gjort, inkludert å drepe flere titalls barn. 

Irrasjonelt  og dumt er det helt klart. Men det finnes jo også mer passende beskrivelser. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (25 minutter siden):

Han har bare gjort det for å fremstå mer psykisk syk så han kan få redusert straffen.

For det er sånn vi gjør det i Norge. 

Det tror jeg neppe. Han var jo livredd for å bli erklært utilregnelig under rettssaken. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hannah80 skrev (Akkurat nå):

Det tror jeg neppe. Han var jo livredd for å bli erklært utilregnelig under rettssaken. 

Ja, husker det. Men troe kanskje han angrer på akkurat det? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dolmøy29 skrev (10 minutter siden):

Ikke bare det. I tillegg fikk han samme Fjordlands to dager på rad ved et par anledninger. 
Det er jo kjipern, men jeg er litt usikker på om det er i strid med menneskerettigheter. 

Bare det å få Fjordland hadde vært tortur for meg 😂

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sommer91 skrev (2 minutter siden):

Bare det å få Fjordland hadde vært tortur for meg 😂

Det er ganske godt. Og ihvertfall hundre ganger bedre enn det han hadde fått i de fleste andre land.

Sende ham til ..... (sett inn)

😉

Endret av solmåneogstjerner
  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
solmåneogstjerner skrev (Akkurat nå):

Det er ganske godt. Og ihvertfall hundre ganger bedre enn det han hadde fått i de fleste andre land.

Smaken er som baken - delt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

solmåneogstjerner skrev (3 minutter siden):

Ja kanskje. Men vanskelig å forstå bare halvparten  av tankene til en 'mann' som har holdt på som han har gjort, inkludert å drepe flere titalls barn. 

Irrasjonelt  og dumt er det helt klart. Men det finnes jo også mer passende beskrivelser. 

Det er vanskelig å forstå, og til og med profesjonelle har vanskelig for å finne riktige beskrivelser. Det er jo mange som deler hans diagnoser, og ikke minst har hatt samme vanskelige oppvekst, men som allikevel aldri hadde utført slike handlinger fullt tilregnelig, så kaldt og rolig og nøye planlagt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er selvfølgelig enig med TS, men jeg er helt uenig med de holdningene som virker etablerte i det norske samfunnet - at han skal ties ihjel. 22.juli er et stort sår i nasjonen, jeg skjønner det, men jeg er skeptisk til måten vi kollektivt har stukket hodet ned i sanden og ikke orker å lese noe om hverken terroristen, og i noen grad ofrene. Det som skjedde får utrolig lite mediedekning i dag, kontra terroristhandlinger i andre land, f.eks 11.september 2001 som skjedde 10 år før "vår" største terrorhandling. En av de mest dødelige massedrapsepisodene i verden

Vi må tørre å prate om dette mer. Vi må tørre å prate om ABB. Vi kan ikke late som om vi ikke fostret en "home grown terrorist". Hvorfor skal han ties i hjel? Han lever og har ikke endret holdningene. Han er fremdeles en trussel. Debatten rundt han må stadig være framme i dagen. Selv om den ikke genererer så mange klikk som den burde. 

• Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tutte skrev (1 minutt siden):

Det er vanskelig å forstå, og til og med profesjonelle har vanskelig for å finne riktige beskrivelser. Det er jo mange som deler hans diagnoser, og ikke minst har hatt samme vanskelige oppvekst, men som allikevel aldri hadde utført slike handlinger fullt tilregnelig, så kaldt og rolig og nøye planlagt.

Ja det er jo det. Mange har hatt en litt vanskelig oppvekst og andre traumer. Men de fleste går jo ikke og dreper 77 mennesker likevel. I en nøye planlagt operasjon. 

Og på toppen av det hele ikke angrer, og bare klager på 'dårlig' mat og lite sosialisering. Dårlige soningsforhold? Kan jo tenkes at han la opp til det selv. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...