Druid Skrevet 25. august 2023 #61 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 20.30): Vanlig med en flaske vin bare til middag? Det hørtes mye ut? Anonymkode: 0e2b8...ebd En flaske vin, er ca 4 glass. Litt avhengig av middagen, er det et glass til forrett, to til hovedrett, ett til dessert. Bryllup er typisk 2 timer, med relativt mange aktivitetspunkter der man forventer å skåle. Når de har klart å servere 6 glass, sier det seg selv at dette har tatt tid. Så det er ikke en helt urimelig å kalkulere med en flaske vin. Det ER urimelig når man har en avtale på en vinpakke, å bli fakturert for noe helt annet. Så det er bare å ta kontrakten tilbake til restauranten å påpeke hva som var avtalt. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #62 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (29 minutter siden): Er det å drikke ekstremt lite å ikke drikke en flaske på en middag? Mener ikke å avspore tråden, men kjenner meg ikke igjen i at en flaske er normalt forbruk på en middag selvom den er lang. Anonymkode: 5b247...735 Enig. Ingen av mine venner drikker en hel flaske vin på en kveld altså. Må da være stordrikkere som drikker en hel flaske. Men til temaet: Dere har en skriftlig avtale som restauranten har brutt. Selvsagt skal ikke dere betale for det. Det er de som har gjort en feil. Anonymkode: 8b317...2bf 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #63 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Jo, for mange er det mye. TS: ikke vær redd for å stå på deres og krev at avtalen blir holdt. Jeg ville av prinsipp ikke betalt mer enn avtalt. Hadde de spurt underveis er situasjonen en annen. Anonymkode: 5b247...735 Takk for svar, vi skal stå på vårt 🙂 Anonymkode: 0e2b8...ebd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #64 Del Skrevet 25. august 2023 Sydenkupp skrev (3 timer siden): Du må oppdatere oss på hvordan dette går videre, TS. Det skal jeg gjøre! Foreløpig uavklart. De sendte en mail for to dager siden der de krevde at vi betaler for alt. De påstod at kontrakten sier at vi skulle betale per glass for det som gikk over vinpakken, men nå har vi finlest alt to ganger og det er rett og slett helt feil. Det eneste som står oppført er vinpakken og alt annet vi var enige om og kostnader for dette. Vi svarte umiddelbart på mailen, men har ikke hørt noe mer. Virker som de er på tynn is men velger å prøve seg allikevel. Veldig skuffende, ettersom vi har hatt god kontakt med dem i over et år, flere møter osv. De skal liksom være proffe på bryllup 😕 Vi får se hva de sier. Anonymkode: 0e2b8...ebd 6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #65 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Det skal jeg gjøre! Foreløpig uavklart. De sendte en mail for to dager siden der de krevde at vi betaler for alt. De påstod at kontrakten sier at vi skulle betale per glass for det som gikk over vinpakken, men nå har vi finlest alt to ganger og det er rett og slett helt feil. Det eneste som står oppført er vinpakken og alt annet vi var enige om og kostnader for dette. Vi svarte umiddelbart på mailen, men har ikke hørt noe mer. Virker som de er på tynn is men velger å prøve seg allikevel. Veldig skuffende, ettersom vi har hatt god kontakt med dem i over et år, flere møter osv. De skal liksom være proffe på bryllup 😕 Vi får se hva de sier. Anonymkode: 0e2b8...ebd Kontakt advokat hvis de ikke gir seg. De har ingenting å komme med. Anonymkode: 8b317...2bf 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 25. august 2023 #66 Del Skrevet 25. august 2023 (endret) Vi hadde "fri flyt" av alkohol hele dagen og kvelden mellom to avtalte tidspunkt (mener det var frem til midnatt). Dette var fastpris per hode, så vi betalte ikke per enhet. Jeg husker at jeg bet meg merke i at de fortsatte å servere etter midnatt uten å ta seg betalt, og fulgte med på om det dukket opp noe ekstra på fakturaen, men det gjorde det ikke. Og det skulle det heller ikke gjøre. Edit: veldig trist at dere skulle oppleve dette i ettertid. Det setter jo en litt annen "farge" på bryllupet. Det høres ut som at det er de som har tråkket i salaten her. Endret 25. august 2023 av Bovina sancta 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #67 Del Skrevet 25. august 2023 Omsider svarte de. En kort og kald e-post de de påstår at både mannen min og toastmaster har bedt dem servere mer. Det er fullstendig løgn. Men det gjør det jo uansett vanskelig når det blir en «ord mot ord»-situasjon.. Mannen min som holder i dialogen med dem har ved hver e-post vi har mottatt bedt om å snakke med dem på telefon, dette følger de ikke opp, men venter lenge før de kommer med et svar på mail. Først prøvde de seg altså på å finne på ting som liksom stod i kontrakten, når vi tilbakeviser det, kommer de med dette tullet om at vi har bedt om mer servering. Bare så det er sagt så var både mannen min, jeg og toastmaster ved våre fulle fem og vet med sikkerhet at de lyver. Men hva gjør man… Anonymkode: 0e2b8...ebd 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #68 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (6 minutter siden): Omsider svarte de. En kort og kald e-post de de påstår at både mannen min og toastmaster har bedt dem servere mer. Det er fullstendig løgn. Men det gjør det jo uansett vanskelig når det blir en «ord mot ord»-situasjon.. Mannen min som holder i dialogen med dem har ved hver e-post vi har mottatt bedt om å snakke med dem på telefon, dette følger de ikke opp, men venter lenge før de kommer med et svar på mail. Først prøvde de seg altså på å finne på ting som liksom stod i kontrakten, når vi tilbakeviser det, kommer de med dette tullet om at vi har bedt om mer servering. Bare så det er sagt så var både mannen min, jeg og toastmaster ved våre fulle fem og vet med sikkerhet at de lyver. Men hva gjør man… Anonymkode: 0e2b8...ebd Det man gjør er å svare tilbake akkurat det du skriver her. At først sier de det står ting i kontrakten som ikke stemmer, og nå prøver de seg på å si at dere har sagt ting dere ikke har sagt. Ikke gi etter for bøller, ikke la dere skremme, men svar at dere av prinsipp vil holde dere til det som er avtalt. Jeg håper dere klarer å holde ut og ikke gi etter for bøller! Anonymkode: cda5f...fe0 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #69 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Omsider svarte de. En kort og kald e-post de de påstår at både mannen min og toastmaster har bedt dem servere mer. Det er fullstendig løgn. Men det gjør det jo uansett vanskelig når det blir en «ord mot ord»-situasjon.. Mannen min som holder i dialogen med dem har ved hver e-post vi har mottatt bedt om å snakke med dem på telefon, dette følger de ikke opp, men venter lenge før de kommer med et svar på mail. Først prøvde de seg altså på å finne på ting som liksom stod i kontrakten, når vi tilbakeviser det, kommer de med dette tullet om at vi har bedt om mer servering. Bare så det er sagt så var både mannen min, jeg og toastmaster ved våre fulle fem og vet med sikkerhet at de lyver. Men hva gjør man… Anonymkode: 0e2b8...ebd Presiser at det ikke stemmer. Vær saklig og konkret, og si at dere ikke betaler. Utrolig kjip situasjon, godt du og mannen kan støtte hverandre. Stå på deres! De har gjort en feil og må ordne opp. Anonymkode: 5b247...735 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #70 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (8 timer siden): Ikke på en middag. Fra 16-02 Anonymkode: f5cb8...e48 Man sitter da ikke til bords i 10 timer under en middag! Skjerp deg. Anonymkode: 796b8...d74 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #71 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Man sitter da ikke til bords i 10 timer under en middag! Skjerp deg. Anonymkode: 796b8...d74 Nei jeg sier jo at jeg aldri sa middagen. Jeg sa fra 16-02 som ofte er tiden det tar dea mingling til festen er ferdig. Skjerp deg selv Anonymkode: f5cb8...e48 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #72 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 20.01): Ja det tenker jeg også, men føles litt kjipt ut det også. Vi har en skriftlig avtale på hva som er inkludert, så jeg tror vi har vårt på det rene. Men føles litt kjipt ut uansett. Anonymkode: 0e2b8...ebd Med skriftlig avtale har dere så absolutt deres på det rene😃 Så bra dere gjorde avtalen skriftlig, mange glemmer det, og da blir det verre. Anonymkode: fdbba...cf9 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Drizzt Skrevet 25. august 2023 #73 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (På 18.8.2023 den 19.58): Ts her, regningen inkludere også mineralvann, øl etc og det er helt greit, men i tillegg kom veldig mange vinglass på toppen av vinpakken (i snitt har de servert over 6 glass per pers). Anonymkode: 0e2b8...ebd Huff da. Er det ledelsen som glemte å si til servitørene? Selvfølgelig skal dere ikke betale mer enn det som er avtalt på forhånd. Ta kontakt med restauranten for oppklaring og si at det har skjedd en feil og at etter avtalen er det 3 glass per person. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #74 Del Skrevet 25. august 2023 AnonymBruker skrev (3 timer siden): Omsider svarte de. En kort og kald e-post de de påstår at både mannen min og toastmaster har bedt dem servere mer. Det er fullstendig løgn. Men det gjør det jo uansett vanskelig når det blir en «ord mot ord»-situasjon.. Mannen min som holder i dialogen med dem har ved hver e-post vi har mottatt bedt om å snakke med dem på telefon, dette følger de ikke opp, men venter lenge før de kommer med et svar på mail. Først prøvde de seg altså på å finne på ting som liksom stod i kontrakten, når vi tilbakeviser det, kommer de med dette tullet om at vi har bedt om mer servering. Bare så det er sagt så var både mannen min, jeg og toastmaster ved våre fulle fem og vet med sikkerhet at de lyver. Men hva gjør man… Anonymkode: 0e2b8...ebd Dere bør skriftlig bestride fakturaen. Anonymkode: 914e2...3db 6 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. august 2023 #75 Del Skrevet 25. august 2023 Skriv helt konkret tilbake og poengter at de endrer forklaring. Ikke ta ting på tlf, fortsett å holde dialogen skriftlig og vis til kontrakten. Dette må dere ikke gi dere på! Anonymkode: 57083...3da 4 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Albbas Skrevet 25. august 2023 #76 Del Skrevet 25. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Bare så det er sagt så var både mannen min, jeg og toastmaster ved våre fulle fem og vet med sikkerhet at de lyver. Men hva gjør man… Anonymkode: 0e2b8...ebd Man lar vær å betale. Trekk ut beløpet dere ikke skal betale, betal resten og skriv at dere bestrider resterende. Så får de finne ut av det selv, det er de som har byrden for å dokumentere her. Dere har jo til og med en skriftlig avtale som bekrefter det dere sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #77 Del Skrevet 26. august 2023 Enig med en over her, skriv akkurat det du skrev i ditt forrige innlegg. De har ingen sak. Og som sagt, kontakt advokat om de ikke gir seg. Anonymkode: 8b317...2bf Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. august 2023 #78 Del Skrevet 26. august 2023 AnonymBruker skrev (19 timer siden): Kontakt advokat hvis de ikke gir seg. De har ingenting å komme med. Anonymkode: 8b317...2bf Advokat er totalt overkill, og blir fort dyrere enn de ekstra drikkevarene. Det man gjør er dette: Albbas skrev (11 timer siden): Man lar vær å betale. Trekk ut beløpet dere ikke skal betale, betal resten og skriv at dere bestrider resterende. Så får de finne ut av det selv, det er de som har byrden for å dokumentere her. Dere har jo til og med en skriftlig avtale som bekrefter det dere sier. Etter dette må restauranten velge hvor viktig det er for dem å drive inn pengene. Dersom restauranten skulle prøve å sende kravet til inkasso gir dere skriftlig beskjed til inkassoselskapet om at kravet er omtvistet (og gjerne hvorfor). Da har ikke inkassoselskapet lov til å gå videre med saken. Det restauranten kan gjøre er å ta saken til forliksrådet. Om dere ønsker kan dere ta med advokat dit, men det burde ikke være nødvendig i en sak som dette. Jeg har stilt i forliksrådet for min tidligere arbeidsgiver, mot et større firma vi mente hadde fakturert oss urettmessig. Jeg fikk fullt medhold uten å ha annen juridisk kompetanse enn rettslære fra videregående skole. Om man har en god sak holder det lenge å ha god fremstillingsevne, og personlig synes jeg deres sak virker enda bedre enn vår var. Anonymkode: 68cb2...c96 11 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. september 2023 #79 Del Skrevet 27. september 2023 Hvordan gikk det TS? Løste det seg? Anonymkode: 5b247...735 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. september 2023 #80 Del Skrevet 28. september 2023 1 aperitiff 1 glass forrett 2 glass middag 1 glass dessert 1-2 enheter til å orke holde ut alle talene. (1 flaske vin pr pers er minimum det man må beregne om man serverer 3 retters i et sånt selskap). Er det taler og ting drar ut bør man selvfølgelig ha mer, man lar ikke gjestene sitte med tomme glass. Du skriver at dere hadde avtalt fri bar, da tenker jeg at den frie baren åpnet etter de hadde servert ferdig maten og ser at gjestene begynner å behøve påfyll, noe som er helt normalt. Spiller det egentlig noen rolle om de drakk den vinen ved matbordet eller på dansegulvet?🫣 Anonymkode: 330c1...656 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå