Gå til innhold

Når fest og vielse er separat når gi gave?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hva synes dere? Hvis brudeparet velger å gifte seg i privat seremoni kun med nærmeste familie og skal ha festen på et ikke spesifisert mye senere tidspunkt. Når gir man gave? Til bryllupet eller festen? Kan man komme tomhendt til festen? Er jo også en risiko for at det aldri blir noen fest, at det feks går så lang tid at de ombestemte seg. 

Anonymkode: 3bbe3...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Festen, hvis du ikke er bedt til vielsen. Hvis du er bedt til vielsen kan du ta med gave da og komme tomhendt på fest.

Anonymkode: 184f9...707

  • Liker 6
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik er alltid vanskelig. Vi var invitert i bryllup under korona. Festen ble utsatt grunnet kohortregler, så vi møtte med gave i vielsen. Vi ble aldri invitert i selskap senere. Burde vi da bare latt være å gi gave? Jeg vet ikke, men det ble som det ble. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

-venter- skrev (15 minutter siden):

Slik er alltid vanskelig. Vi var invitert i bryllup under korona. Festen ble utsatt grunnet kohortregler, så vi møtte med gave i vielsen. Vi ble aldri invitert i selskap senere. Burde vi da bare latt være å gi gave? Jeg vet ikke, men det ble som det ble. 

Ja vi er ikke invitert til vielsen. Men det er jo vanskelig å vite om det blir en fest 😅 og vi hadde gitt noe lite uansett. 

Anonymkode: 3bbe3...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ikke gi bryllupsgave til noen som har giftet seg «privat» og uten i den sammenheng også å invitere til bryllupsfest. 

En fest som de først senere finner på de vil ha, lang tid etter å ha giftet seg, klarer jeg ikke å tenke på som en bryllupsfest. Sorry, not sorry. Jeg holder munn, og kan dessverre ikke komme. 

Hvis jeg var invitert til den private vielse, ville jeg gi en liten gave tett på dagen. 

 

Anonymkode: 1e1bc...7e3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ville gitt en gave til festen hvis du ikke er invitert i vielsen. Eventuelt en flaske vin eller en blomsterbukett. Jeg hadde personlig ikke gitt gave med mindre jeg ble invitert til feiringen. 

Anonymkode: 5577c...324

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På festen. Men her er det ikke så farlig heller. De vil jo vite at de fikk gave ved vielsen hvis du gjorde det. 

Anonymkode: ed516...5da

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi ga gave til vielsen (vi visste ikke om vi kunne delta på festen), og da festen kom ett år senere var gave med kort plassert på gavebordet sammen med alle andre gaver som ble gitt til enten vielse og fest.

De fleste som ville gitt gave, uavhengig av bryllupsfest hadde gitt til vielsen, resten ga til festen.

Anonymkode: 54ee9...254

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

På festen. Men her er det ikke så farlig heller. De vil jo vite at de fikk gave ved vielsen hvis du gjorde det. 

Anonymkode: ed516...5da

Ja men det er litt forskjell i beløp jeg personlig ville gitt. Dersom vi ikke var invitert til festen villle jeg bare gitt en liten oppmerksomhet. Her regner vi med å bli invitert til en fest. Men det er gjerne et år frem i tid og det kan jo plutselig ikke bli noen fest. Og da har en jo kanskje ikke gitt gave da. 

Anonymkode: 3bbe3...fd1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hadde bittelite koronabryllup, og de som kom til festen tok med da (eller, de hadde med til vielsen også siden festen var rett etterpå, men ga under festen).

Noen få tok med til vielsen, forlovere hjalp å frakte de hjem. Og et par stk kom på døra noen dager etter, veldig hyggelig. Vi forventet virkelig ingenting bare så det er sagt.

Selv ville jeg gått for festen om du er invitert, og hvis ikke bestilt noen blomster til døra f.eks dagen etter (kommer an på bryllupsreise da)

Anonymkode: 7a938...868

Lenke til kommentar
Del på andre sider

når min søster gjorde det tror jeg ikke noen tok med seg gave

Anonymkode: 2ef87...046

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde nok tatt med til festen, det gjorde jeg den gangen jeg var i bryllup etterpå. Men da hadde de tatt med kort/gaver de hadde fått tidligere og satt opp på gavebordet også, så det spiller jo forsåvidt ingen rolle. 

Anonymkode: d95a2...edc

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...