Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

:klem: LinKri, Skytte og Iss.

Ja jeg er enig i at han mannen min er søt, han er jo verdens søteste, ellers så hadde jeg ikke giftet meg med ham :):hjerter: Jeg, forelsket? Nei, ikke i det hele tatt :)

Var en tur ute og handlet litt mat +++ i dag. Når har vi akkurat fortært middag, deilig nachos, så nå er vi så stapp mette at det nesten gjør vondt :-D

Vi har leid oss to filmer, så det blir en rolig kveld hjemme isdtedenfor å gå ut. Vi har kjøpt en haug med jordbær, druer, kiwi, melon og appelsin som vi skal skjære opp etterpå og kooose oss med :sikle:

Nå skal jeg lage meg kaffe latte, og krype under teppet ved siden av mannen, så setter vi på film nr en, som blir Walk the line :)

Ha en fin lørdagskveld alle sammen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Heia du!!

Hørtes ut som en herlig helg sammen med din kjære!! Deilig å være forelsket!!

Håper uka blir like fin!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for hilsen Skytte og Iss :klem: Har vært borte fra KK noen dager, pga voldsom tannverk. Den begynte på lørdag formiddag og ble bare verre og verre utover helgen :( Men jeg holdt ut til i går, ved hjelp av en haug med paracet (håper virkelig ikke at den lille tok skade av det) Så i går kom jeg meg til tannlege, og skal dit igjen i morgen.

Men i dag skal jeg til jordmor :hoppe::hoppe: Jeg håper hun leter etter hjertelyden :) Vil høre den vinduderlige lyden igjen for å forsikre meg at den lille har det bra. Hun har jo ultralyd også, men jeg tror ikke hun kommer til å bruke den før litt senere i svangerskapet.

I går så presterte svigerfaren min å si "jeg syns du er blitt tjukkere jeg!!!" Gud jeg kjente jeg kokte, men jeg klarte å ta meg sammen, og ikke si noe stygt, så jeg svarte: "jo det er sant at magen min er blitt tjukkere, men jeg er jo tross alt gravid, så jeg hadde blitt bekymret dersom den ikke ble større!!!" Jeg tror ikke han mente noe vondt med det, han har bare en tendens til å si ting rett ut, selv om han ikke mener det på den måten. Det viste jo seg etterpå at han mente magen min har blitt større, men han sa jo noe annet. Men jeg begynte jo å lure, så det første jeg gjorde i dag tidlig var å veie meg, men vekta er faktisk akkurat den samme som da jeg ble gravid. Den var litt høyere før helgen, men litt trening og mer frukt og mindre snop har gjort at den har kommet seg tilbake til det samme.

Åååå, det er såååå nydelig vær i dag også :) Nå begynner jeg å få vårfølelse. Hadde det bare vært 10 grader varmene og snøen borte så hadde det vært perfekt :) Men det kommer vel det også om ikke så lenge :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Uff da.. :klem:

Tannverk er noe av det verste! :forvirret:

Håper du føler deg bra nå!

Deilig med sol, men kaldt her enda...

Ååå, så gøy med mage! :hoppe:

Gleder meg til det! :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare snok i vei MissB :) Har ikke vært innom deg tidligere, men det er kankje på tide at jeg tar meg en tur :)

Ja, det er deilig med mage Epica,(kanskje greit at din venter til etter bryllupet?) men når jeg står opp om morgen og skal ta magebilde, så syns jeg at den er like flat som den pleier å være :grine: Den plopper ut etter at jeg har spist og drukkket, men syns det blir feil å ta bilde av det hehe :)

Kanskje den har vokst litt til til helgen, så får jeg mannen til å ta bilder :smilbla:

Jeg har blitt hekta på gresk salat!!! Med masse epleedikk i, det er surt som fy, men såååå godt :sikle: Det er jo ikke det verste å bli hekta på, men siden det er en del løk i den, så har jeg nok ikke verdens beste ånde :)

Nå må jeg begynne å tenke på å gjøre meg klar til JM time, som er kl 14.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har time kl 14 Liv, skal dit snart. Nå har jeg vært sykemeld i 2 uker i dag. Dagene går egentlig veldig fort, jeg holder på å ta lappen nå i disse dager også, også er det jo alle disse timene jeg skal rekke (lege, jordmor, tannlege, kjøretime), så jeg vil ikke si at det er kjedelig. Men, jeg kjenner at jeg savner veeeeldig kollegaer og det å ha folk rundt meg. Er veldig sosial ellers, og dette er veldig uvant for meg. Kjenner at jeg begynner å bli rastløs.

Men på fredag så kommer bestisen min hjem fra London og skal være her i en mnd, så jeg regner med mange turer inn til Oslo for å være masse sammen med henne :) Det gleder jeg meg til.

Men grunnen til at jeg egentlig logget på nå like før jeg skal av gårde, er den skjønne mannen min :hjerter: han ringte isted og lurte på om ikke jeg kunne ta opp hjertelyden til vårt lille mirakel så han får hørt han også :hjerter_rundt: Å, jeg ble såååå rørt :) Så jeg sa at jeg skulle høre med JM om jeg kunne ringe til ham mens vi hørte på (dersom hun finner den), og da ble han sååå glad :) han syns det er litt synd at han jobber så langt unna så han ikke får vært med på sånne ting :( Syns det er litt leit jeg også... Nå MÅ jeg komme meg ut av badekåpa :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er nyforelsket :hjerter: , i den lille i magen min :)

Var hos jordmor i går. Hun brukte kjempe lang tid, nesten en time, og vi snakket om alt mulig rart. Om tankene mine rundt det å være gravid, om det å være sykemeldt, om kostholdet og mye annet. Og siden hun har UL så kikket vi på den lille :) Det var såååå skjønt å se på, og såååå godt å se at den lille har det bra. Hun sa at det så ut som h*n storkoste seg i mammas mage:)

Jeg har glist siden i går, det er så utrolig fin følelse :)

Til slutt så veide hun meg og tok flere blodprøver, som ikke ble tatt av legen min. Hun hadde lyst å sjekke alt, glukose, kalium, nartium, absolutt alt, og det er jo litt godt.

Ellers så har jeg hatt flere kontroller enn det som er tillatt i dag, jeg er jo 13+6 og har hatt 3 kontroller, og det vanlige er å ha den 1. rundt uke 12, og den andre etter ordinære UL.

Siden hun har litt dårlig UL utstyr så kunne hun ikke helt se hvordan morkaka mi lå, så hun ordnet gratistime hos en gynekolog i neste uke! Det syns jeg var utrolig, disse timene koster jo ca 800-900 med innvendig UL, og jeg får det gratis. Snakk om service :) Så etter at han har tatt innvendig UL på meg neste uke, så skulle han bestemme om min videre sykemld. Men dersom morkaka har begynt å flytte på seg, og jeg ikke får blødninger, så blir jeg kun 50% sykemeldt sa hun. Men som sagt,det skulle han bestemme til uka.

I dag skal jeg til tannlege 9.30, så får jeg besøk av ei vennine rundt kl 13, så skal jeg på kjørekurs kl 17. Full dag med andre ord :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så herlig at du fikk se den lille i går! :)

Også så artig med gratis ul!

Heldiggris!

Håper morkaka ligger bedre da, så du får jobbet 50%!

Eller synes du det er greit å være fullt sykmeldt?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

:hjerte: ÅÅå det høres så spesiellt ut..

Må være en helt utrolig overveldende kjærlighet du føler.. :hjerter:

:hjerter_rundt:

Så bra at du fikk gratistime! ;)

Håper det går bra hos tannlegen! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

MissS, nei jeg er veldig glad i jobben min og savner kollegaene veldig også, så det blir godt å jobbe litt. Men det er jo ikke sikkert at jeg skal det ennå, så jeg skal ikke begynne å glede meg ennå :) Nå må jeg løpe, ellers så kommer jeg som alltid for sent.. :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:grine2: SÅ HERLIG!!!!!

Må bare si at du har skutt innertier på hun JM dn altså!! Hun hørtes helt fantastisk ut!! Er det ikke deilig å bli tatt vare på?! Det fortjener du altså vennen!!

Nå er det bare å håpe at morkaka ikke spiller seg opp og kødder mer..Men er godt å vite at du er i proffe hender!

Skal du også til tannlegen idag?! Lever vi paralelle liv :ler:

Lykke til og kos deg med besøk! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, måtte le litt Skytte, ja i går var det jordmor på begge to og i dag tannlege :) Du skal ikke tilfeldigvis ha mørkekjøring i morgen? :)

Tannelge gikk greit, hun borret ikke i dag heldigvis, hun skal gjøre det om to uker :overrasket: . Men jeg overlever vel det. Hatt besøk av vennina nå, hun ble ikke så altfor lenge da mannen og jeg skulle fortære middag før jeg skal avgårde på kurs nå. Det ble fløtegratinerte poteter, kyllingfilet og grønnsaker :sikle: Dette skulle egentlig være søndagsmiddagen vår på søndag som var, men siden jeg hadde tannverk så hadde vi det i dag istedenfor. Så nå er jeg god og mett, og skulle egentlig ønske jeg kunne legge meg på sofaen og sofe par timer :sove: , men kurset kaller :(

Vennina mi visste ikke om at jeg var gravid, hun så UL bilde på kjøleskapsdøra mens vi var på kjøkkenet og lagde kaffe latte. Hun ble kjempeglad på våre vegne, men innrømmet at hun var litt sjalu siden jeg både har giftet meg og venter barn nå, mens hun står på stedet hvil siden vi ble kjent med hvernadre for 6 år siden. Syns det var tøft gjort å innrømme det jeg.

Ja, jeg har nok skutt gullfuglen med hun jordmora mi. Jeg ble anbefalt henne av noen andre som har brukt henne, og nå skjønner jeg hvorfor hun var såååå fornøyd, dama er jo suveren med masse erfaring (20 års erfaring, så dette kan hun).

Uff, holder på å sovne nå jeg....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så flott jordmor du har funnet deg... og så moro å få se den lille!

Godt å høre at alt er bra der inne...

Skriver mer en annen dag... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:ler: Jeg skal ikke på mørkekjøring ikveld nei!! Mne kan ta meg en runde i sånn sympatimørkekjøring :ler: Er såå glad jeg har lappen og sååå redd for å miste den!! Hadde sikkert aldri greid å kjøre opp igjen etter såå mange år med uvaner......!!

Den middagen hørtes jo bare heeelt herlig ut da! Yammi....!!

Lurer virkelig på hva vi skal ha idag....

Bra at venninna di er sånn en god venn at hun er så ærlig om seg selv! Det er en ordentlig venn det!

Du får ha en superduper dag nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...