Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Jeg får ikke sove :grine:

:klem: til alle som er innom

Det er vært noen travle dager, og det fører til lite kg tid.

Torsdag hadde jeg en veldig koselig dag/kveld med bestisene mine. Shoppet litt først, så dro vi hjem til hun ene hvor vi lagde middag og og avslutett det hele med deilig kake. Det ble ganske sent for min del, var ikke hjemme før nærmere 12.

Fredag måtte jeg tidlig opp for å ordne noe med bilen. Ble litt venting på at den skulle bli ferdig, og da var det godt jeg hadde bladet Gravid med meg :sjarmor:

Reiste en tur til søs etter det, og skravlet med henne og koste meg med nevøen. Mens jeg sto og skravlet på kjøkkenet med søs, så kjente jeg at noe rant i trusa mi. Løp på do for å sjekke. Trusa og buksa ble våte, men det rant liksom ikke nedover lårene. Jeg hadde kjent "tak" i magen og ryggen hele dag, men tenkte ikke så mye over det. Fikk skift av søs og tenkte jeg skulle se det an. Begynte å få regelmessig vondt hver 8-10 min. Magen strammet seg og smertene strålte mot bekkenet og lårene og ryggen. Wow, tenkte jeg, kanskje jeg føder før :overrasket: Men jeg ville ikke overreagere heller, så jeg avventet situasjonen.

Dro til butikken for å handle til middag, og etter det skulle jeg hente mannen. Og vondtene fortsatte, like regelmessige, det var vanskelig å puste. Vi dro hjem, pakket bagen, ladet videokamera og ringte føden.

Tok ctg først, og den viste at babyen har det bra og den viste rier/kynner aktivitet. De sjekket om det var fostervannet som hadde gått, og det var det ikke. ikke var det noe åpning heller.

JM mente at det godt kunne hende at jeg var i gang så smått, eller at det bare var veeeeeldig sterke kynnere. (visste ikke at kynnere kan være regelmessige...) Vi ble på sykehuset i noen timer, og kunne velge om vi ville bli der over natten for å se om det skjedde noe mer, eller reise hjem og heller komme tilbake siden vi bor 5 min unna. Vi valgte å reise hjem.

De takene fortsatte utover kvelden og natta, men jeg syns at de avtok noe utover natta så jeg fikk sovet litt.

På lørdag har jeg også kjent dem i hele dag, men de har kommet sjeldnere. Så jeg skjønner ingenting jeg :forvirret: Som JM sa, enten så er det de første riene, og siden jeg er 1.gangs så kan det godt gå flere dager før det setter ordentlig i gang, ellers så er det bare maserier/kynnere.

Men jeg fant ut at jeg ikke ville sitte hjemme og vente, de siste dagene skulle alene med mannen skulle nytes. Vi ble invitert til middag hos et vennepar, men takket nei da vi hadde lyst å være alene.

Så vi dro til byen, ruslet i det nydelige været, satt på utecafe og spiste lunch, kikket i butikkene, satte oss på konditori for å spise knallgod kake, dro for å handle inn mat til helgen, dro hjem og lagde middag og slappet av på sofaen resten av kvelden og bare nøt å være sammen som kjærester

:hjerter:

Og nå håper jeg at den lille holder seg til planen, eller venter i allefall til tirsdag. For jeg har ikke tid til å føde før da :) og det virker som de på sykehuset heller ikke har tid til å utføre ks før den tiden heller.

I går fikk jeg enda en gang bekreftelse på at jeg ikke er stor :sjenert: Flere butikkdamer vi kom i snakk med, som lurte på hvor lenge jeg har igjen fikk store øynene da jeg sa hvor langt jeg var på vei. De kunne aldri tippet det nei. Og bestis som jeg ikke har sett på par mnd, kunne ikke skjønne hvor jeg drev og gjemte babyen, for jeg var ikke stor nei :) Jeg og familien min syns jeg er det da, men som mamma sier, siden jeg aldri har hatt mage, så skal det ikke så mye til før hun syns magen min er stor. Og sånn tenker jeg og :) Men det gjør meg absolutt ingenting at den ikke er større.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper du sover nå...

Er ikke noe kjekt å ikke få sove.

Så rart med de takene du har kjent... Er det helt borte nå?

Men, tenk, uansett så er det bare noen få dager igjen til baby er ute hos mamma'n og pappa'n sin!

Håper du får slappe av og kose deg de siste dagene (forresten kjempebra at dere fikk skikkelig kjærestetid i helga!!), og at du slipper flere slike vonde tak.

Tenker på deg og kikker stadig innom!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hei snuppa.

Spennende med det som skjer hos deg - men må være slitsomt også... Vi får håpe mageboeren holder seg til planen... ;)

Jeg tipper du blir mamma før meg, jeg.. :roll: Selv om jeg skulle ønske jeg tok feil... :sjenert:

Tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei alle sammen :vinke:

Her har det ikke skjedd noe mer. Takene kommer og går og jeg kjenner på hele kroppen at noe er i ferd med å skje. Men de takene har ikke vært regelmessige i dag, så det spørs om det ikke er modningsrier eller noe...

I dag har vi vasket hele leiligheten, bilstolen er montert, vogna er i bilen og alt er egentlig klart for den lille :)

I morgen har jeg bursdag :sjarmor: og skal tilbringe formiddag med å pleie meg selv, handle litt klær og stæsh. Når mannen kommer fra jobb så skal vi ut og spise før familien og noen venner kommer på kvelden til kake og kaffe. Blir nok hyggelig tenker jeg :)

Tirsdag skal jeg møte opp på sykehuset kl 10 og regner med at jeg blir der en stund da de skal ta blodprøver, ta ul, jeg skal snakke med gyn, JM, og anestesilege. Så de to neste dagene kommer til å gå lynraskt!

Skal prøve å komme innom og oppdatere før onsdag, og jeg regner med at Murmelmy kan sladre litt for meg på onsdag? :sjarmor:

Har desverre ikke tid til å besøke alle dere, men tiden strekker rett og slett ikke til i det siste, men jeg setter utrolig stor pris på alle dere som er innom og tenker på meg.

Stoooor :klem: til dere alle :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heisann! :)

Høres ut som det nærmer seg hos deg nå! :tommel:

Lykke til, håper det blir mer action på deg snart! :klem:

Jeg skal ha planlagt KS på onsdag, så jeg håper litt på å slippe mere action før onsdag :):klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ok, skjønner! :ler:

Så spennende det blir på onsdag da! :tommelsmil:

Hvis det starter av seg selv blir det litt mindre planlagt KS eller? Du får unnskylde meg, som ikke har fulgt med godt nok i dagboka di (dvs jeg husker det når du sier det, at du skal ha planlagt KS!) :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ok, skjønner! :ler:

Så spennende det blir på onsdag da! :tommelsmil:

Hvis det starter av seg selv blir det litt mindre planlagt KS eller? Du får unnskylde meg, som ikke har fulgt med godt nok i dagboka di (dvs jeg husker det når du sier det, at du skal ha planlagt KS!) :sjenert:

Hehe, forventer ikke at du skal huske sånt jeg :) Bare koselig å ha deg innom dagboken min når jeg selv er elendig til å besøke andre :sjenert:

Det blir hastesnitt hvis når skjer før onsdag ja. Men siden det er så kosrt tid igjen, så håper jeg han tar til fornuft og koser seg i mammas mage i par dager til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gratulerer med dagen, vennen! :bursdag:

Du må kose deg masse i dag. Tenk - dette er helt sikkert din siste bursdag uten barn i huset... :legrine:

Tenker på deg, snuppa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...