Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Gjest gjesta

Håper lillegull har snudd seg og at alt går fint på JM kontrollen! :smilorange:

Får håpe matlysten blir bedre & at du får kjøligere vær i helga!

Kose dere masse! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, den varmen tærer på alle og enhver om dagen... *puhhh* Kjedelig at du ikke har matlyst, vennen... Men husk å drikke masse - det er det som er det viktigste... :Nikke: Det er som du sier... den lille tar det den trenger uansett, det er deg det går utover...

Håper det går bra hos JM og på UL i dag... Håper å lese en fin rapport senere i dag... om at han har snudd seg blant annet... :sjarmor:

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har også stått nesten helt stille de siste tre ukene. Gått opp ca en kg, så kanskje det er vanlig på denne tiden i svangerskapet? Jeg har egentlig spist som vanlig, litt oftere og litt mindre posjoner. Har lite matlyst men tvinger i meg mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei jenter!

Her kommer rapport fra JM og UL kontroll.

JM: Tallene fra JM er fine, BL som vanlig 110/60, hun tok hb den er 11,2, sunket fra 14,9 fra første legekontroll men den er jo ennå fin. SF- målet er fremdeles rett over den røde streken, så den vokser som den hele tiden har gjort. Også så hun at han ennå er i seteleie, og det var hodet hans jeg kjenner, og han ligger akkurat slik han har ligget de siste 6-8 ukene.

Snakket litt mer med JM ang mulighetene mine med tanke på setefødsel og KS. Fikk ikke spurt om alt jeg lurte på for jeg måtte videre til legen, som heldigvis holder til i samme bygg.

Denne gangen var det kvinnelig gyn, jeg hadde vært hos henne før en gang. Hun lurte på hvorfor jeg hadde blitt henvist til henne, og da så hun på skjermen hva kollegaen hennes hadde skrevet for 4 uker siden ang morkaken.

Og joda den ligger godt over indre mormunn ennå, og slik den ligger nå så er vaginal fødsel utelukket uansett. Hun mener at sjansen for at den skal flytte på seg noe mer nå så sent i svangerskapet er svært liten, men mirakler kan skje som hun sier. (men siden han i tilegg er i seteleie så trodde hun ikke helt på det miraklet hos meg :sjenert: )

Så selv om morkaken flytter på seg så har vi problem nr to, og det er seteleie, og sjansen for at han skal snu seg når han har ligget sånn lenge begynner også å bli mindre, men er fremdeles der.

Så var det problem nr tre, fostervannsnivå er i nedre normalgrense. Det vil si, akkurat på grensen til at det er altfor lite vann. Grunnen til det visste hun ikke, men hun tror ikke jeg har lekket noe, og utifra det hun leser på papirer fra da jeg var innlagt på sykehuset, så var det lite vann da og selv om de sa til meg at det var normal forstervannsmengde. Frostå den, den som kan....

Livmorhalsen er lang og fin, så det er ingen tegn til modning der ennå heldigvis.

Så videre fremgang blir slik: Skal til JM og ny UL om to uker. JM henviser meg til sykehuset for samtale ang KS og innvendig UL hos dem. Dersom de også er enige i at morkaken ligger over i tillegg til seteleie så bestiller de KS. Timen på sykehuset bør jeg få i uke 36, og KS hvis dem har tid bir ca 2 uker før terminen.

På den UL jeg skal til om to uker siden skal de sjekke fostervann, morkake og leie, men fostervannet blir viktigst da.

Så her sitter jeg med litt blandete følelser. Selv om jeg visste at dette kunne være utfallet, så hadde jeg håpet på at alt skulle ordne seg. Jeg hadde jo statistikken på min side. I jeg tror 95-99% av tilfellene trekker morkaken på seg nok til at en kan føde vanlig. Så jeg er blant de veldig få prosentene. Så var det leie, gyn måtte nesten le litt, for hun kunne ikke tro at jeg fikk begge deler faktisk, men da slapp jeg i hvertfall å ta stilling til om jeg skal la dem prøve å snu ham og om jeg skal prøve meg på setefødsel, for nå er det ikke aktuelt uansett.

Nå kjenner jeg at jeg begynner å få litt nok, at jeg har fått det som fås kan av svangerskapskomplikasjoner, det eneste som mangler er sv.forgifting men så uheldig er vel ikke jeg heller.

Men så trøster jeg med at så lenge barnet er friskt og har det bra, så skal jeg nok klare å holde ut den siste etappen.

Nå skal vi lage oss middag, så blir det kino i kveld. Mannen er Supermann fan, og da må vi bare få med oss den i kveld.

Tusen takk for koselige hilsner jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sitter igjen med blandede følelser etter å ha lest de to rapportene dine... Så ergelig med seteleie og morkaken, men som du sier så slipper du jo å ta stilling til hva som skal skje ved fødsel om ting vedvarer.

Naboen min har termin 28. september og har også hatt morkaken foranliggende. Den har nå flyttet seg. Får håpe det samme skjer deg :klem:

Dette med fostgervann. Er det farlig? Hva vil evt komplikasjoner være? Har de estimert vekten hans? Mange spørsmål, men så er jeg jo nysgjerrig også, da...

Kos deg på kino med mann og magetroll!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: som jeg sa tidligere, hos de fleste flytter den på seg innen uke 32. Og det vanlige er å få UL på sykehuset i uke 32 og dersom den ikke har flyttet på seg til da så bestiller dem KS. Men hos meg så dem ikke foranliggende morkake på den ordinære UL, for da var det utvendig UL, det var gyn som så den på den innvendige UL. Og siden sykehuset allerede i uke 32 bestiller KS så sier det litt om muligheten for at den flytter på seg nå.

For å være ærlig så vet jeg ikke så mye om det med fostervann.Nå har jeg fått så mange forskellige tilbakemeldinger ang mengen på den at jeg begynner å bli litt smårar. Og siden det var så mye gyn skulle undersøke i dag så rakk jeg ikke /glemte å spørre om det. Jeg har to onkler som er lege, tenkte å ringe til dem og høre litt i helga jeg.

I dag skal jeg prøve å kose meg litt med mannen og kino, så får jeg finne litt mer ut av det i helgen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så gøy at du har termin akkurat da. Jeg hadde termin 28. september da jeg gikk gravid.

Jeg har UL termin 23.sep, men naboen til Murmel har 28.sep :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: glemte å svare på det ang vekten, nei de har ikke estimert vekten hans,men gyn målte hodet hans i dag, og den var 85 nå i dag når jeg er 32+1. Helt normalt ifølge henne. Men jeg regner med at de ser på str hans når jeg skal til sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Hmm, fant litt om mengde fostervann på nettet nå. I tredje trimester så skal det være mellom 5 og 25 cm, og målingen kalles AFI. Og hos meg var det 5,5 cm på sykehuset for to uker siden. Så som gyn sa, i nedre normalgrense.

Jeg bare håper at legene vet hva dem gjør og at det er forsvarlig å la meg gå her uten å sjekke det enda oftere...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan jo be om en ekstra sjekk om du blir veldig nervøs for det. Men du er jo absolutt i minimumssjiktet mtp fostervann. Ei venninne av meg hadde helt minimum på fostervann, og der bestemte de seg for å starte fødselen i uke 35. Det skal jo nevnes at hun da hadde begynt å lekke fostervann og da.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest Myztica

Huff... du skal jo få alt og du da. Gir deg en STOOOOR :klem: Og det er jo ikke så greit da man får så mange forskjellige tilbakemeldinger. Men nå er det ikke lenge igjen IdaC, hold ut! Så greit at du har noen onkler som er leger. Kan jo være litt betryggende å snakke litt med dem kanskje?

men er du utrygg ang det med fostervann, kan du jo be om en ekstra sjekk!

Masse :klem: din vei

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med legeonkler!

Som Monja sier så ville nok jeg bedt om en ny undersøkelse hvor du ber dem sette av litt tid. Skriv opp alle spørsmålene du har og ta med mannen så han kan ta over om det blir for mye for deg. Men bare dersom du føler du ikke fikk nok svar sist.

Vi er jo så glade i disse magetrollene allerede så vi vil jo gjøre alt for at de har det bra. Beskytte dem for enhver pris. Jeg skal ringe til fastlegen min til uken for å spørre om å få ta GBS test. Naboen min (hun med termin 28.9) er sykepleier og hun var ikke i tvil om at hun skulle kreve å få tatt den testen.

Håper du og mannen koste dere masse i går. Jeg tenkte jeg skulle traske ned og leie film til oss i kveld. Begynner å bli ganske så forlkølet og orker ikke gjøre stort mer i dag. Skikkelig kjiping :ler:

Kos deg, vennen :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Usj... leste med ulike følelser rapporten din... Men som Murmel sier - så slipper du jo egentlig å ta et valg om KS hvis morkaka ligger som den ligger....

Håper du har ellers har det bra, og ikke bekymrer deg for mye...

:kys_2:

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...