Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Du må ikke tenke på vekta, vennen! Men jeg skjønner likevel at du gjør det... det er jo sommer snart og bikinitid... :roll:

Håper du får en fin helg, til tross for omstendighetene i familien...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg runder straks ti kilo så om du er en elefant så er jeg...*tenker på noe som er større enn en elefant*...et tankskip :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg runder straks ti kilo så om du er en elefant så er jeg...*tenker på noe som er større enn en elefant*...et tankskip  :grine:

Jenter da! :ler2: Det er for verdens aller aller beste "sak"! :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy: Du er ganske så mye tynnere enn meg i utgangspunktet, og ikke minst høyere, så 4 kilo på meg er sikkert som 15 på deg :grine: Jeg la på meg i jula, så jeg lå 4-5 kilo over trivselsvekten min da jeg ble gravid, så hele 8 kilo over den merker jeg godt nå ja :sjenert:

En tankskip stivler jeg sterkt på at du er :ler:

Cr@sh: Jeg må jo le litt av oss jenter og da. Det er jo for en god "sak" men jeg syns samtidig at det er litt viktig å ikke ta helt av "bare" fordi jeg er gravid. Det er jo jeg som kommer til å slite med de overflødige kiloene etterpå :sjenert::klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Jeg må jo le litt av oss jenter og da. Det er jo for en god "sak" men jeg syns samtidig at det er litt viktig å ikke ta helt av "bare" fordi  jeg er gravid. Det er jo jeg som kommer til å slite med de overflødige kiloene etterpå  :sjenert:  :klem:

Det har du rett i.. Jeg har litt å gå på fra før, jeg... :sjenert: Og la ikke på meg så mye sist gang... 12 kg til sammen (4 kg vann den siste mnd i følge legen). Denne gangen ligger jeg ennå under vekta mi da jeg ble gravid... Spennende å se hvor vekta stopper neste gang jeg skal til legen.. :roll:

Det er viktig å ikke ta helt av... det er jeg enig i... :Nikke: Men man skal ikke akkurat tenkte slanking heller (ikke at jeg tror du gjør det altså... ;) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var ikke mye Cr@sh, 12 kilo er jo normalen, og hivs 4 av de i tillegg var vann..

Nei, en skal jo ikke slanke seg i svangerskapet nei, og du kan være trygg på at jeg ikke gjør det, siden en del av frokosten i dag tidlig besto av kanelbolle :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ny dag med strålende sol :hoppe: Trodde det var meldt overskyet jeg :klø: Men det er myyye bedre når de melder feil denne veien :)

Våknet litt før 5 i dag som alle andre dager også. Hvorfor har kroppen min innstilt seg til det? Der er jo fryktelig tidlig. Stod opp, drakk kaffe, surfet litt på nettet, så la jeg meg igjen ved 7 tiden og sov til 9.

Nå venter jeg på at mannen skal stå opp, så vi får planlagt dagen i det fine været, selv om det virker litt kaldere og det blåser litt.

I går ble det Idolkveld på oss, og jeg forførte mannen i kjole med dyyyp kløft :sexy: (strand mammakjole, behagelig å bruke hjemme). Så ble det :humpe: på oss, og det var på tide og :sjarmor: .

Den lille nevøen min har kommet seg hjem fra sykehuset. De mener at det er en slags virus som forårsaker feberen hans, og det er ikke mer de kan gjøre for ham der, så han ble sendt hjem. Søs fikk instruksjoner om hva hun må gjøre dersom feberen ikke går ned, og han får kramper. Hun må faktisk gi han Stesolid!!! (det er beroligende middel, som virker muskelavslappende, nesten samme som Vival). Stakkars lille gutten min :( Og siden han ikke har effekt av paracet, så må hun gi han Dispril istedenfor. Mye å sette seg inni med andre ord.

Vi ble enige om kino i kveld, men siden været er bedre enn forventet så har jeg lyst å finne på noe ute mens det ennå er sol. Og vi bør komme oss til butikken og handle mat også, for nå begynner det å bli tomt for det ene og det andre. Men vi er så utrolig late på å handle mat...

Tror jeg skal snike meg inntil mannen og begynne å vekke ham :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Kjeder meg jeg også! ;)

Tror jeg skal surfe litt mer.. Kanskje kjøpe et blad på butikken :)

Skulle ønske det var litt varmere.. Det hadde vert deilig å vert på terrassen å kost seg nå.

Planer for resten av helga? :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har vært ute og ruslet litt i byen, sittet på utecafe, men det var litt kjølig. Var en liten tur innom søster og svoger for å se nevøene våre, så bar det til butikken hvor vi møtte en jeg har kjent i mange år og som mannen har jobbet med et års tid. Han og kona har fått datter for en måneds tid siden, og vil gjerne ha oss på besøk. Skal prøve å få det til før vi reiser på ferie. De er på vår alder, så det er koselig med flere med barn på vår alder.

Nå har vi spist middag, is og jordbær til dessert og nå prøver vi å finne ut hva vi skal finne på i kveld. Vi fant ut at vi skal på kino i morgen, men hva skal vi gjøre i kveld da? Det ene venneparet som vi har lyst å besøke har slitt med å få barn i flere år, og vi har ikke hørt fra dem siden de fikk vite at vi venter barn. Det er sikkert litt sårt for dem, derfor så venter vi med at de heller tar kontakt.

Regner med at vi ender opp hos noen venner jeg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Høres ut som en koselig dag! :)

Uffda... Kjipt dere ikke har hørt fra dem..

Får håpe de gir lyd fra seg snart .

Kooose dere hos venner hvis dere drar på besøk! :klem:

Is og jordbær... :sikle: Hørtes godt ut! :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jordbær en nam nam!!! Jeg spiste is i går...men ingen jordbær :riste:

Når det gjelder vekten så er det første gang jeg ikke stresser med den på mange år. Kjempe fornøyd, mannen liker formene og det er som Cr@sh sier for en god sak.

Godt at de nå vet hva som er i veien med minsten. Mye lettere å ta veien fatt med diagnose i ryggen.

Håper dagen i dag blir kjempe fin for dere og at dere koser dere på kino. Jeg får ikke mannen med på kino da han ikke skjønner poenget med å sitte der når vi kan se film hjemme :roll:. Vel...jeg tvinger han noen ganger :sjarmor:

Ha en super dag!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: ja vi håper at vi får høre fra dem snart :sjenert: , men jeg forstår veldig godt deres reaksjon også, hadde forventet den litt på forhånd. :klem:

MissS: :klem:

Murmelmy: Det er utrolig godt å vite hva som feiler ham. Lettere å forholde seg til det da.

Kjedelig med mannen som ikke vil på kino. Men godt du tvinger ham med :sjarmor: Hos oss går det i bølgedaler, til tider er vi der masse, og så kan det gå flere mnd til neste gang. :klem:

Det ble kino på oss i går allikevel. Noen venner av oss skulle ut i Oslo, og lurte på om vi ville være med. Men vi begge to føler at vi er ferdig med det utelivet for en stund. Det frister ikke i det hele tatt, og i hvertfall ikke nå med kul på magen. Vi trives mye bedre med vennekvelder hjemme hos hverandre eller på cafe.

Så vi fant ut at vi skulle på kino. Dro innom mamma og pappa en tur før filmen, men de var hos søs, så da dro vi dit igjen :ler: Den eldste nevøen min var strålende fornøyd med det, for da kunne onkel leke sparke ball med ham.

Vi så Mission Imposible, ganske bra faktisk. Selv om jeg ikke er så stor Tom fan for tiden :sjenert:

I dag skal vi besøke svigers, jeg har ikke vært der på noen uker, så de driver og spør om ikke jeg skal komme snart. også blir det nok litt turgåing på oss i dag, siden været er fint enå, selv om det er litt kaldere.

I kveld frister det med sofakveld, men vi har halvlovet et vennepar å komme på besøk, men vi får se det litt an utover dagen.

Nå har jeg dusjet og sitter med hårkur, det er år og dag siden jeg har tatt hårkur, og det var på tide :Nikke:

Jeg har spist frokost, da jeg ikke klarte å vente på mannen lenger, siden jeg regner med at han holder senga en stund til. Men jeg lar ham få sove stakkars liten, han må jo opp 05.20 hver morgen han skal på jobb. Han har godt av å sove ut.

Nå fikk jeg lyst på is :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fint å lese at du koste deg i går - MI3 kunne faktisk jeg også tenkt meg å se - til tross for at jeg hverken er noen stor film- eller actionentusiast ;)

Håper dere får en bra dag i dag også, hos svigers.. og i kveld - enten det blir hjemme i sofaen eller borte i sofaen hos noen venner...

Her har vi planer om å ha planer - men vet ennå ikke hva disse planene inneholder... :ler2:

:kyss: God søndag :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Gjest gjesta

MI3 har jeg også lyst å se! :)

Høres deilig ut med en avslappende søndagskveld...

Blir nok det her også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ble så sinnsykt trøtt nå :Gjesp: Venter på at mannen skal komme, han er og vasker bilen så skal vi til svigers, men jeg har mest lyst til å legge meg og sove... :sove:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: :klem:

I går har jeg vært så utrolig slapp og ikke helt i form. Så det ble en ettermiddag og kveld i seng og på sofaen.

I dag sov jeg til 9.30, og det kan jeg ikke huske siste jeg har gjort, vanligvis så har jeg vært oppe rundt 5 den siste mnd. Jeg er like slapp i dag, så det er tydelig at det er noe som skjer med kroppen min. Kansje noe forkjølelse på gang eller noe? Mannen mente at det bare måtte komme med det aktivitetsnivået jeg har hatt i det siste. Han mener at det ikke er meningen at gravide skal være så aktive som jeg har vært. Kanskje han har rett?

I allefall, dagen i dag skal brukes til å slappe av og vaske litt hjemme hvis jeg orker. Hadde egentlig tenkt å bli med mamma og pappa med til oslo nå, men jeg orker rett og slett ikke.

Ellers så begynner jeg å bli mer og mer sikker på at den lille i magen min er en gutt.. Jeg har hele tiden hatt følelse av at det er jente, men nå i det siste har magefølelsen begynt å si noe annet. Håper legen får sett kjønnet på torsdag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...