Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

:klem: Iss, Cr@sh, Skytte og MissS

Da har jeg endelig funnet noen min til å stikke innom her :) Sto opp tidlig som vanlig, gikk for å ta 10 min sol, hjem igjen og dusje og ordne meg, reise inn til byen for å møte ei veninne, etter at hun gikk kom siss med minstemann. Ruslet litt i byen og kikket på babytøy. Det er veldig fristende å kjøpe noe, men vi ble jo enige om å vente til etter UL, så jeg får vel gjøre det.

Nå har jeg ordnet middag, laks i ovn med sånn ny saus som dem reklamerer på TV, poteter og brokkoli. Gleder meg til maten:) Mannen mener at jeg spiser altfor lite :sjenert: Han sa det for ca ei uke siden, og jeg har prøvd å følge med om det stemmer, og jeg tror faktisk at han har rett. Jeg spiser en joghurt med en gang jeg står opp, frokost rundt 11-12 tiden, et eple eller annen frukt rundt 14, middag 16-17, og litt frukt på kvelden igjen. Alt i alt så er det nok litt lite, så det er kanskje derfor jeg ikke har gått opp ennå. Men jeg hadde en følelse av at jeg gikk og spiste et eller annet hele tiden. (også blir det litt sjokolade, is, kaker og andre godis innimellom).

Jeg får prøve å skjerpe meg, spise litt mer brødmat og mindre snop :)

Nå er jeg trøtt :Gjesp: , men det blir altfor sent for en lur etter middag, mannen er ikke hjemme før nærmere 18 :(

Kanskje jeg kan lure ham med på senteret for å kikke på vogn og annen utstyr :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir spennende med UL. Når er det? Synes det er helt utrolig at du allerede er i din syttende uke :hoppe: Tida flyr!

Dersom han synes du spiser lite så kan han jo bare sende deg til meg på spiseskole...gjør en ypperlig jobb på det feltet for tiden... :rodme:

I dag har jeg spist to skiver til frokost også har jeg nå bakt boller. fire stk har allerede funnet veien til magen min...veldig gode da :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja ikke sant Murmelmy, det er helt utrolig hvor fort tiden går! Men det er jo bare bra det nå :) Da skal jeg overbringe beskjeden til mannen, du kan regne med at han kommer til å benytte seg av tilbudet :ler:

Middagen var utolig god, den sausgreia anbefales på det varmeste. Nå ligger vi og holder på å sovne, men mannen vil ikke ut, han er altfor sliten til det :sur: . Jeg kan jo forstå det men... jeg har jo synsykt lyst på jordbær... hmm

Lenke til kommentar
Del på andre sider

HEI, og takk for hilsen i boka mi... :)

Har svart deg i boka mi ang. undersøkelsen...

Håper alt står bra til meg deg og magen... ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Cr@sh

Nå er jeg helt sikker på at det er den lille jeg har kjent :hoppe::hoppe::hoppe:

Spiste kiwi i går kveld og etter 10 minutters tid kjente jeg at det var bevegelser i magen. Det virket som h*n snudde mye på seg. Det var jo så herlig følelse :hjerter: , så nå går jeg og venter på å kjenne mer :)

Murmelmy: Glemte å svare ang UL. Den er ganske sent, 24.april, og da er jeg nesten 20 uker på vei. Men jordmora sa, at det var helt på grensen, siste frist :)

Nå snør det igjen :overrasket::sur: Det skulle virkelig ikke ha vært lov! Nå er jeg lei all snøen :(

Jeg tok 10 min sol i går, og i dag ser jeg faktisk mye freshere i ansiktet. Det er jo ikke så voldsomt mye som skal til. Tror jeg tar 10 min til i dag, hvis det slutter å snø og jeg kommer meg ut av huset :)

Jeg har tømt kontoen min for noen dager siden, og dette vet mannen, så snille mannen har lagt igjen kortet sitt med beskjed om at jeg må kose meg med litt shopping. Skjønne, snille mannen min :hjerter_rundt:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest gjesta

Å så deilig følelse!! :hoppe:

Så gøy at du kjente hxn da!! :klem:

24 april ja... Tiden går nok fort, så er du på UL fortere enn du aner.

Tenk da er du 20 uker på vei! :overrasket::sjarmor:

Så skjønn mannen din er da... :hjerte: Shopping er gøy! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, mannen er bare helt super! Men det er jo en grunn at jeg giftet meg med ham og da :hjerter:

Nå har jeg tatt litt sol, og gått nesten en time, men små pauser. Kjenner det veldig i bekkenet nå, så jeg må nok ta det litt med ro nå. Det ble ikke så mye shopping i dag bortsett fra mat, for jeg skal til oslo på fredag, så jeg får heller ta det da.

Ja, ikke sant Epica, da er jeg 20 uker og halvveis, helt sykt å tenke på egentlig!

Da er billettene til Barcelona bestilt :hoppe::hoppe::hoppe: Vi reiser fredag 2.juni og tilbake søndag 11.juni. Håper bare at formen min holder seg og at vi faktisk klarer å komme oss dit. Det er jo bare to mnd til, så det bør vel gå bra.

Nå har jeg dusjet, mannen kommer og henter meg om en time, så må vi til banket og ordne med lån til bil (den henter i i morgen), så tenkte jeg å bestille nytt bankkort i samme slengen (har byttet etternavn). Nå må jeg ha meg en kaffe latte, begynner å bli litt småsulten men vil vente på mannen så vi får spist sammen :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Ååå :hoppe: HELDIGGRIS!! Barcelona, så deilig! :hjerte::sjarmor:

Tør du ta sol? Jeg tør ikke...

Leste det kunne være farlig for gravide..

men tror kanskje det var mest i starten.

Tar litt selvbruningskrem bare.. ;)

Ja det er koselig å spise sammen, sånn er jeg også!

Selv om matlysten min topper alt for tiden!! :sjenert:

Kose dere! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe::hoppe::hoppe: for 17 UKER!!!!

Syns tiden egentlig går veldig fort, syns ikke det er lenge siden jeg var 4+0 og nå er jeg plutselig blitt 17 uker :overrasket:

Var i ferd å ta bilde av den ikke eksisterende magen min nå, men batterien var selvfølgelig utladet. så jeg prøver igjen senere og legger den ut så fort jeg kan :)

Nå har jeg vært opp siden 6, så det er på tide å få i seg mat.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Epica: Ja, Barcelona blir herlig det :)

Ja, jeg tar sol, men tar kun 10 min og har vifte på fult hele tiden. Det som er farlig med solarium for gravide, og vanlig sol også er at det ikke må bli så varmt at fosteret og fostervæsken blir opphetet. Da er det farlig! Men så lenge jeg ikke blir varm, så rekker jo ihvertfall ikke fosteret å bli varmt heller. Så 8-12 min er greit. Jeg har sjekket dette med både jordmor og lege og fikk samme svar. For hadde det vært farlig, så hadde det vært like farlig å sole seg som gravid også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her kommer magebildet mitt. Tatt i dag, 17+0. Det er nesten altfor flaut å legge det ut, da det ikke er noe å se. Jeg håper virkelig at magen kommer snart, for jeg er jo snart halvveis jo :grine:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Syns bare at midjen er blitt mye større, uten at jeg ser gravid ut. Satser på at den plopper ut snart slik som mange sier at den kommer til å gjøre :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Var en søt liten baby-bul det der da...

Plutselig en morgen så er det kul der... Jeg hadde det sånn med førstemann. Syntes det tok alt for lang tid før det virkelig syntes... denne gangen har den kommet tidlig...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Cr@sh :)

Ja, jeg regner med at plutselig så er den der :)

Dagen i får var utrolig slitsom, og dagen i dag blir heller ikke bedre.

Etter masse gjøremål tidlig i byen i går, og idet jeg skulle hjem og slappe av, ringer pappa og forteller at den minste nevøen min er innlagt på sykehuset :overrasket: Og da bar det dit i full fart. Han hadde blitt blå (han er 6mnd), hadde ikke klart å puste en stund, kastet opp og hadde veldig høy feber.

Jeg ble igjen på sykehusen med min søster, legene tok masse prøver av ham, og jeg holdt ham mens de tok bloprøve, det var vondt å se og høre på det. Jeg hadde så sinnsykt vondt av ham. Da mamma var ferdig på jobb, så kom hun for å overta for å være sammen med dem, for svogeren min var på jobb i sverige(typisk), og pappa tok seg av eldstemann. Mannen og jeg hadde avtalt å hente bilen, så vi måtte reise av gårde. Idet vi skulle til å reise hjem igjen (tar to timer å kjøre ned), ringer mamma og forteller at blodprøvene til den lille ikke var bra. Leukocyttene var veldig forhøyet, men legene håpet at det var feil! og siden jeg vet at forhøyede leukocytter kan bety blodkreft, begynner jo jeg å hylskrike. mamma prøver å roe meg, og si at det er jo mulighet for at det er noe annet. De skal ta nye prøver i dag.

Men i går kveld så tok de noen andre prøver, som viste at han har virusinfeksjon, og det var så hyssig variant at han ble lagt i isolat. Infeksjonen gikk visst løs på magen og lungene. Stakkars liten, jeg har så vondt av ham :grine: Men så sier legene at de forhøyede verdiene kan skyldes denne virusen, så vi krysser alt av fingre nå og håper at det er grunnen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Så nå har jeg vært oppe siden 6, og vasket og ryddet som en gal, for vi får jo selvfølgelig gjester i kveld (kan ikke avlyse nå, de kommer langveisfra). Nå skal jeg skynde meg å dusje, spise og komme meg noen timer til sykehus, før jeg skal videre med tog til oslo og møte bestis i noen timer. Mannen plukker meg opp når han er ferdig på jobb, vi spiser ute, før vi kommer hjem igjen får å ta imot gjestene. Jeg håper virkelig at jeg overlever dagen :) Neida, jeg gjør nok det, men jeg kommer nok til å være rimelig utslitt når kvelden kommer.

Nå må jeg finne meg litt mat, for den stakkars magen min har ikke fått påfyll siden kl 15 i går, så det er nok på tide :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:overrasket: Stakkars stakkars lillegutten....Og deg og familien :klem:

Det MÅ "bare" være virus for jeg nekter at han skal være mer syk enn det..Det skal gå bra dette! Jeg tenker på dere alle sammen...

Og grattis med 17 uker!!! Og fiiine lille kulen på magen! Bare vent du ;)

Håper dere får ei god helg tross alt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Håper alt går bra med nevøen din! :klem:

Husk å slappe av litt og ikke slite deg ut nå, det er ikke bra hverken for deg eller den lille...

:hoppe: for 17 uker! Snart halvveis! :)

Når skal du på ul?

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...