Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

:klem: til Murmelmy og Skytte.

Her kommer grunnen til at det er så stille i dag i allefall Murmelmy.

Satt og skrev innlegg i dagboken min i dag tidlig, etter å ha tatt nytt magebilde. kl var litt før 8. Da ringte mamma. Jeg skjønte at noe var galt med en gang...

Den minste nevøen min hadde sluttet å puste i natt. Sjebnen ville det slik at min søster av en eller annen grunn våknet akkurat da (morsinstikt ?). Hun skjønte med en gang at noe var galt, så hun ga ham munn til munn, og fikk han i live igjen, men han slet veldig med pusten, var glovarm og skalv. Mannen var på jobbreise, så hun stakkaren var alene. Ringte ambulansen, mamma og pappa og kom seg til sykehuset. Legene vet ikke ennå hva som feiler ham, mamma, pappa og jeg skal dit nå.

Jeg takker bare Gud for at hun våknet i natt, det er helt utrolig at hun reddet ham. Nå reiser jeg til sykehuset, så skirver jeg mer når jeg får tid og besøker dagbøkene deres jenter :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest gjesta

Å herregud!!! :overrasket: Fikk nesten tårer i øynene.

Så grusomt. Men så GODT at hun våknet og merket at noe var galt..

Stakkars lille.. :tristbla:

Det må ha gitt et stort støkk i henne, uff...

Tenker på deg! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å herregud...........Huff og huff.......

Ja det måtte være en engel som vekket søsteren din akkurat da...

*grøss* jeg får helt vondt i hele kroppen av sånt.

Tenker på deg og dine... :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Å herregud, så ekkelt!

Det er helt utrolig hvordan morsinstinktet virker, nesten litt skremmende... Håper at legene har funnet ut av hva som hendte med lillegutt og at dette ikke vil skje igjen. Får jo håpe at dette er noe som kan forhindres!

Tenker på dere og venter spent på oppdatering

Stor :klem: fra meg til deg og familien

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for klemmer og omtanke fra dere alle :klem: Her kommer en rask oppdatering.

Det viste seg å være feberkrampe, han tåler visst ikke å ha høyere feber enn 38,5. Og når han får feberkrampe, så slutter han å puste, blir blå, kroppen rister og puslen skyter i været. Han hadde det på sykehuset også så de fikk observert ham mens det pågikk. Det er noe han mest sannsynlig kommer til å ha til han blir større, så min stakkars søster kommer til å måtte være redd for at det skal skje igjen i fremtiden.

Det er ofte arvelig med feberkrampe, men den kan oppstå selv om ingen i familien har hatt det, og er visst vanlig barnesykdom. Jeg bare håper inderlig at ingen av mine barn får det, får jeg unner ingen dette min søster var igjennom i natt.

Så nå er den lille på sykehuset for at dem skal finne ut hva feberen hans kommer av for det vet de ikke ennå, og den går ikke ned uten masse medisiner.

Nå er jeg hjemme og er helt utslitt, for jeg har flydd fra sykehuset til barnehage for å hente eldstemann og til sykehuset igjen. Nå skal jeg spise og spise en kurv med jordbær før jeg stuper i seng.

Lover å besøke dere jenter så snart jeg får tid og overskudd :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for oppdatering, vennen. Høres utrolig skremmende ut dette med feberkrampe. Du får hilse søsteren din fra kg-jentene som tenker på dere.

Godt var det i hvertfall at legene fant ut av hva det er!

Sov søtt vennen og samle litt overskudd, nå...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Godt med oppdatering, ja...

...og veldig godt at de fant ut hva det var... Kanskje hun får litt veiledning på hvordan slikt kan forebygges - om det kan det da...

Tenker på dere! :kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Å, huff for en dag dere har hatt i dag! Håper tanteungen din blir bra fort, og at det ikke gjentar seg.

En stooor :klem: fra meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God morgen alle sammen! Tusen takk for all omtanke, det varmer når en ikke har det så lett :klem:

Jeg har fått sovet litt,men kjenner at jeg ennå er utslitt etter gårdsdagen.

Søsteren min kommer til å få gode instrukser om hvordan hun skal medisinere ham nå hun oppdager feber, hva hun skal gi ham når krampene oppstår, og når hun skal ringe ambulanse. Så utifra det legene sier, så kommer dette nok til å gjenta seg, men vi må være ekstra nøye med å måle tempen hans slik at den ikke kommer over 38,5-39.

I går så tenkte jeg faktisk "hva pokker er det jeg har gitt meg ut på?" Jeg kommer aldri til å takle det dersom noe sånt skulle skje ungen min. Jeg syns søsteren min var helt utrolig som taklet dette etter boken uten å få panikk der og da. Det skal hun virkelig ha for. Men hun fikk jo etterreaksjon i går, hun fortalte at hun trodde faktisk at han kom til å dø i armene hennes.

Jeg regner med at tankene mine bedrer seg snart, og at jeg aldri kommer til å måtte oppleve noe sånt.

I dag skal jeg prøve å slappe litt av, skal nok ta meg en tur til sykehuset og være sammen med mannen i kveld.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Uff så skummelt..... :tristbla:

Men nå må du ikke bekymre deg at babyen deres skal få det vennen!! :klem:

Skal dere på ny UL forresten, eller vente i spenning? .... :sjarmor:

Planer for helga? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ja, det virker som søsteren din takler dette helt utmerket... :Nikke: Men slike etter-reaksjoner er helt naturlig og viktig. Da får man tingene litt på avstand... til tross for at man aldri vil bli helt kvitt det... (hvis du skjønner hva jeg mener... :sjenert: )

Håper du får en avslappende dag i dag, vennen... og ikke lar tankene kværne for mye....

:kose:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, jeg blir bare nødt til ikke å tenke negativt Epica Jeg skal på UL neste torsdag, jordmoren har en liten mistanke om at mormunnen min muligens har begynt å åpne seg, så jeg fikk henvisning fra henne. Ellers så hadde vi tenkt å ta en privat til fordi min kjære mann klarte å miste UL bildene våre!!!! :frustrert: ja du leste riktig, den kløna altså! Og siden jeg har snill jordmor, så ar hun skrevet beskjed til gyn om å ta masse fine bilder til oss.

Så jeg håper at han ser kjønnet da, hvis ikke så vet jeg ikke helt hva vi gjør. Om det da blir en 3d eller om vi skal leve i spenning.

Ikke så mange planer for helga, tar det litt som det kommer ennå :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest gjesta

Spennende.. Neste torsdag! :-D

Forhåpentligvis ser de det da! ;)

:ler: Typisk mannfolk, de er så vimsete.. ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Der var cr@sh og ja, det så jeg ikke isted :sjenert: Tankene blir nok her i dag er jeg redd, mye som er oppi hodet mitt i dag. Gleder meg til denne dagen er over... (eksen gifter seg i dag :sjenert: ) :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klem: Hei vennen..

Så godt at legene fant ut hva det var i alle fall..Men huff og huff hvis dette skal bli noe de må plages med å være redd for hele tiden..Noe må det liksom være.

Får bare håpe at det ordner seg sånn at søstra di får slappet av litt.

Jeg hadde sikkert blitt så redd at fysj......

Ikke din beste dag idag nei...men om 12,5 timer er den over ;)

Håper du får ei god helg tross alt! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skytte: Ja det er sant det du skriver, noe må det alltid være, men sånn er det bare. Ja, jeg har begynt å telle ned jeg og :ler: Dette var nok den riktige dagen å ha masse avtaler med venner på, men siden planen egentlig var å passe den lille nevøen min, så har jeg bedt veninner vente til neste uke. Typisk det! Men nå skal jeg snart komme meg ut, og da går nok dagen fort unna.. :klem:

Iss: :klem:

Mannen har nok surret med den stasjonære pc vår igjen, så jeg får ikke overført magebilde over til den :sjenert: Skal få ham til å fikse det i dag, så jeg får lagt den ut i morgen, ellers så blir det nok glemt tenker jeg.

Veide meg i dag, og det var litt av et sjokk :overrasket: Flere kilo opp de ti siste dagene. nå er jeg 4+ fra utgangsvekta. Og det likte jeg ikke :sur: , jeg vet jo at jeg må legge på meg i svangerskapet, men jeg har litt å gå på, og de kiloene kom ikke av sunn mat, de kom av masse usunt, som fløteis, kjeks, sjokolade, pizza +++. Så nå er det full sjerpings (i alle fall i dag :ler: ) Jeg skal tross alt tilbringe ei uke i bikini :overrasket: om 3 uker, og vi ikke se ut som elefant. Jeg må innrømme at jeg ikke liker helt det som skjer med kroppen min. Gleder meg til å få kroppen min tilbake. Uff, nå er jeg egosistisk :grine: , men kan ikke noe for det...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...