IdaC Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #401 Del Skrevet 2. mai 2006 I dag skal jeg prøve å stryke litt klær og gjøre litt , for det frister ikke med så mye annet. Skal komme meg til solarium, den var stengt da jeg var der på fredag , så jeg håper at den er oppe i dag. hva skal jeg ha til middag i dag tro? :klø: Noen med forslag? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #402 Del Skrevet 2. mai 2006 Glemte å skrive om at vi endelig har bestemt oss for å pusse opp soverom. Vi malte da vi flyttet hit for to år siden, men var allerede da enige om at vi ville bytte ut det meste. Så nå skal vi bestille nytt skyvedørsgarderobe,kjøpre parkett/laminat og jeg skal begynne med å rive av tapeter når jeg gidder, så tar mannen og svigers resten i helgene. Gleder meg veldig med å pusse opp, for jeg jeg har vært missfornøyd med soverommet i to år nå Og nå som den lille kommer til høsten så fikk vi det dyttet som vi trengte Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 2. mai 2006 #403 Del Skrevet 2. mai 2006 (endret) Så moro med oppussing! Jeg elsker oppussing. Dvs... resultatet av det da... Vi har snart pusset opp hele huset - og vi flyttet inn for 1 år og 2 mnd siden. Nå har vi bare kjøkkenet igjen + gulvet i stua. Hvilken farge skal du ha da? Nå ble jeg skikkelig engasjert her... Ha en strålende dag! Endret 2. mai 2006 av Cr@sh Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 2. mai 2006 Forfatter #404 Del Skrevet 2. mai 2006 Det er bare å bli engasjert Cr@sh, da blir jeg det og Vi har ikke tenkt på farger ennå, men det blir nok en lys litt varm farge. Skapet og gulvet skal være i eik, for alle andre møblene våre er i eik, men vi må først bestemme oss for hvilket skap vi skal ha, for det er gjerne litt lang leveringtid på dem. Ellers så er formen elendig i dag, kan ikke huske sist jeg hadde null energi som i dag. jeg brukte over en time til butikken og tilbake, og den er 10 min unna. Jeg er kjempesvimmel og kvalm, holdt på å isted. Jeg lurer på om ikke BT mitt er veldig lavt i dag, har prøvd å drikke masse nå, uten særlig effekt. Skal til jordmor i morgen, håper hun sjekker jernlagrene mine i morgen, det kan jo hende at de er lave, siden jeg er mye svimmel og slapp i det siste. Uff ikke noe kjekt å ha det sånn, jeg hadde håpet at 2.trimester skulle være lettereog at energien skulle komme tilbake, i stedenfor er det nesten blitt omvent, jeg er trøtt konstant og orker ikke mye nå ble det mye klaging her, men føler at jeg bare må få det ut... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 2. mai 2006 #405 Del Skrevet 2. mai 2006 Håper formen blir bedre... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #406 Del Skrevet 3. mai 2006 Nå sitter jeg her og gråter Mannen tok med UL-bildene med seg på jobben på fredag for å skanne de for vi har ikke skanner. Og da han kom hjem på fredag og jeg spurte etter bildene så husket han ikke hvor de var, for skanneren virket ikke og han mente at han hadde glemt dem ved skanneren. Så dro han på jobb i går og kommer hjem og jeg spør om han har funnet dem, nei han hadde glemt å lete etter dem. Så ringer han nå for å fortelle at de er borte, mest sannsynlig noen som har kastet dem. Nå er jeg så forbannet på ham, for jeg visste at han kom til å gjøre noe sånt ! Jævla mannfolk, hadde det vært noe som var viktig for ham så hadde han aldri mistet det! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pepita Skrevet 3. mai 2006 #407 Del Skrevet 3. mai 2006 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Missbumblebee Skrevet 3. mai 2006 #408 Del Skrevet 3. mai 2006 Skjønner utrolig godt at du er sint og lei deg nå, det har du god grunn til også! Hadde min kjære gjort noe sånt, så tror jeg at jeg hadde klikket rimelig max... Jeg håper virkelig at de dukker opp, og at noen bare har flyttet på dem! En stooooor trøste Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #409 Del Skrevet 3. mai 2006 Tusen takk for klemmer MissS og MissB, det trenger jeg virkelig nå. Han skal sende mail til alle i firmaet hans og høre om noen har sett dem eller flyttet på dem. Han sier jo at vi kan ta privat UL og få nye bilder da, men mannfolk skjønner jo ikke at det IKKE er det samme. Vi hadde jo fire kjempefine bilder av lille mirakelet vårt Jeg har snakket litt med søstra mi nå, så jeg roet meg litt ned. Hun ble jo kjemperedd at hun tok opp røret og hun hørte meg gråte, så jeg fikk litt kjeft der da. Som hun sier, det er jo godt det faktisk ikke er verre enn det, vi kommer jo til å holde det lille mirakelet vårt i armene om 4,5 mnd og da blir bildene mindre viktige. Men jeg er fortsatt ganske på mannen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. mai 2006 #410 Del Skrevet 3. mai 2006 Æsj... det var veldig kjedelig med de bildene. Håper de kommer til rette! Skjønner godt at du er litt på mannen nå ja... og det syntes jeg du har all rett til! Håper du får en bra dag, tross alt! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 3. mai 2006 #411 Del Skrevet 3. mai 2006 sinna på mannen din trøst til deg også må jeg le av oss gravide kvinner Sant som søsteren din sier, at hvis det er alt, ja da har du det ikke så aller verst. Men likevel må jeg dele din ifrustrasjon over mannen fram meg til ham. Ikke noe gøy å lese at du er i en heller dårlig form. Vi får vente med å konkludere hva det er før du har vært hos jordmor. Lykke til, vennen Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #412 Del Skrevet 3. mai 2006 Cr@sh Ja det er utrolig kjedelig med bildene, men det aller verste er at jeg visste at det kom til å skje, for da han sa at han skulle ta dem med så sa jeg at han bare kom til å miste dem. Murmelmy søstra mi lo litt av meg hun og, sier at jeg er kjempe hormonell og hun lurte på hvor mye jeg har kjeftet på ham og hvor høyt men det rare er, at jeg ikke har kjeftet så mye, jeg er egentlig mest skuffet. Men mulig jeg tar det igjen når han kommer hjem Formen er litte granne bedre i dag, men jeg kjenner fremdeles at jeg er svimmel og orker ikke mye. til Murmelmy Skal møte ei vennine til lunch i byen kl 12, så er det jordmor etter det kl 14.10. Kjekt med jordmor som holder til veldig sentralt, for da kan det kombineres med litt annet også. Nå sitter jeg og ser på bilder fra bryllupet, litt for å minne meg selv på at jeg ER glad i mannen min Hvis noen vil se noen bilder for å se hvordan jeg ser ut, så er det bare å sende PM Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #413 Del Skrevet 3. mai 2006 Da er jeg hjemme igjen fra jordmor. Målene fra i dag var BT: ca 100/60 litt lavt SF mål : 18 cm, helt perfekt Hb: 13,5 litt lavere enn forrige gang, da var det 14,6 Fosterets hjete: 148 Vekt: +1,3 fra startvekten Jordmoren hadde full timeplan, så jeg ble ikke like lenge som forrige gang, men det ble nå 40 min likevel. Hun spurte om jeg hadde hatt menssmerter i det siste. Og da jeg sa at jeg hadde hatt ryggvondt på kvelden og på natten de siste dagene, og det var som menssmerter vondt, så ble hun litt bekymret. Sa at det kunne være at det ikke var noe, men at sånn mensvondt også kunne tyde på at noe var i ferd med å skje med mormunnen . hun bestilte time til meg hos gyn som er spesialist på det, for å se om den er helt lukket og som den skal være eller om den har begynt å åpne seg, noe som selvfølgelig ikke er bra så tidlig. Hun kjente også kynnere hos meg, og sa jeg hadde sånn kynnerlivmor, hva det enn nå det betyr Og da skjønte jeg at det var kynnere jeg har hatt litt ubehag og vondt av litt innimellom Jeg spurte om det var mulig å ta privat UL hos dem, og jeg fortalte om mannen som mistet bildene, og da var hun så snill at hun skrev en notat til han som skal undersøke meg om å ta UL også med noen fine bilder, mot at jeg muligens betaler en liten sum. Snille jordmoren min Men nå som jeg har kommet meg hjem så kjenner jeg at jeg virkelig begynner å bli lei Hvorfor skal noen få superlette svangerskap, mens andre sånn som meg må gjennom alt. Nå som jeg akkurat har begynt å puste lettet ut av at morkaka har flyttet på seg, så skal jeg bekymre meg om at det skjer noe med mormunnen. Og dersom det er det, så blir det jo strengt sengeleie, sikkert med flere innleggelser og ikke noe ferie. Vet at det er litt dumt å tenke det verste med en gang, men sjansen er jo der, og det sa jordmoren også... Så nå må jeg leve to uker i uvissthet, og håper på det beste. Ellers så var det veldig hyggelig å lunche med veninna mi, to uker siden jeg så henne sist, og hun er ennå oppgitt over den lille magen min. Hun mener at det er dårlig gjort av den . Men den vokser jo som den skal, og jormora sier at den lille har det veldig bra, så får magen komme når den vil den Nå skal jeg ta meg en liten lur, jordmor sier at jeg er mye svimmel pga lavt bt og at det er viktig med hvile, mye drikke og aktivitet for å få i gang siruklasjonen så lenge bekkenet tillater det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 3. mai 2006 #414 Del Skrevet 3. mai 2006 Det høres ikke ut som om du har det helt greit for tiden...men husk at du ikke er alene. Noen har det jo t.o.m. verre. Jeg er jo kjempe heldig som kun har migrene (og nå litt BL).. Hb'en din er jo fin! Min ligger jo bare på 10.4, så den kunne jo vært litt høyere. Når det kommer til magestr, så er ikke min så veldig stor heller...spør peony og mammasarius. Håper den popper ut snart! Ikke har jeg kjent noe spark siden i formiddag heller... . Drikker nå cola til pizzaen for å få han i gang igjen. Ha en bedre kveld enn formiddag og ettermiddag! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #415 Del Skrevet 3. mai 2006 Murmelmy: Jeg tenker også på de som har det verre enn meg. Det hjelper litt, men jeg syns at jeg har det ille nok selv egentlig. Jeg prøver å finne på masse aktiviteter for å få dagene til å gå, selv på de dagene jeg egentlig ikke orker så mye. Jeg syns du ser ganske stor ut på bildene jeg. Hmm, sikkert bare bildene som lyver Jeg nevte jo dette med liten mage til jordmor, og da sa hun at magen min er heeelt normal, at de som for mye større mage tidlig kan ha fått det pga løsere magemuskler, så dersom jeg hadde flat mage med litt muskler i utagangspunktet så kommer den litt senere, uten at det er unormalt. Jeg og håper at kvelden blir litt bedre Glemte å fortelle at jeg kjøpte meg en tunika på b-young. Litt finere for å ha på om kvelden når vi skal ut. Ser nesten ut som gravidtunika, men er faktisk ikke det. Kjekt med ting vi kan finne andre steder også Så har jeg vært plaget med halsbrann innimellom, så jeg var innom apoteket og kjøpte Graviscon. Dama på apoteket syntes det var sååå rart at jeg har begynt å få halsbrann når jeg kun er par mnd på vei. Skal si hun fikk seg sjokk da je sa at jeg var halvveis Da var det plutselig ikke så rart likevel. Og jeg var der etter lunchen og magen var egentlig stor. Trodde jeg i hvertfall Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 3. mai 2006 #416 Del Skrevet 3. mai 2006 Jeg får også kommentarer som: "du har vel et stykke igjen, du?" osv Bedre det egentlig enn at magen er gedigen halvveis ut. Blir tidsnok tungt. Når det kommer til moten så er det virkelig året for oss gravide. Man får jo kjøpt flotte topper overalt! Lurer på om jeg kanskje skal på shopping i morge...vi får se. Skal til mamma i morgen, så vi får se om det er tid. Nå sparker tassen igjen som bare det Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
IdaC Skrevet 3. mai 2006 Forfatter #417 Del Skrevet 3. mai 2006 Ja, det er sant, det er virkelig kjekt å være gravid nå med tanke på mote. Godt å høre at han sparker nå Murmelmy, sukkeret har gjort jobben sin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 3. mai 2006 #418 Del Skrevet 3. mai 2006 Så flott å høre at det gikk bra hos jordmor! Og at du får god oppfølging. Min Hb lå på 11 - legen sa det er vanlig at den synker, og at den skal synke... Ellers legger jeg igjen en liten Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Murmelmy Skrevet 4. mai 2006 #419 Del Skrevet 4. mai 2006 Hei vennen! Utrolig koselig å komme til en dagbok med en fin hlsen fra deg Håper dagen i dag er dagen for livet skal smile bredt til lille Ida . Det er jammen fortjent. Synes du skal gå og kjøpe deg en is og sette deg på verandaen (om du har) eller i en park med et blad eller en bok. Vi må virkelig slikke til oss de få c-vitaminene solen har forært oss i det siste Stor torsdags fra meg Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cr@sh Skrevet 4. mai 2006 #420 Del Skrevet 4. mai 2006 Hellu Snuppa! Håper du får en toppers dag... så du var tiiidlig oppe på mld i boka mi.... ... Ser ut som det blir kanllvær her i dag... det gjør det forhåpentligvis hos deg også! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå