Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Du er hjertelig velkommen til å være med Murmelmy :klem: Å passe din nusselig søster er jo heller ikke å forakte, været er jo sålangt nydelig så det blir sikkert koselig å rusle i oslo med henne i vogn og kaffe latte i hånda :sikle:

Ps: nå fikk jeg skikkelig lyst på kaffe latte, men var altfor lat til å lage den i sted, så jeg sitter med to brødskiver og kjedelig neskaffe :( og laptoppen i fanget selvfølgelig :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heia vennen!

Høres ut som du har noen gode dager med mange koselige hendelser! Er kjempekos med venninnebesøk ja! Å så morsomt å mimre!!

Ha ei kjempefin helg nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for besøk alle sammen :klem:

Dagen i går ble bra :) Fikset pass rimelig kjapt, etter ble det shopping. Det var utrolig vanskelig å finne nøytrale farger til den lille i magen min. Jeg er mer og mer enig med meg selv at vi bare er nødt til å finne ut av kjønnet før h*n blir født.

Siden jeg hadde litt tid før jeg skulle møte veninne, så stakk jeg innom jobben til mamma for å vise henne det jeg har kjøpt. Det ble tre bodyer, 2 par sokker og strømpebukse. Hun mente at det var for stort :overrasket: Jeg kjøpte str 56, og en body i str 62. Hun trodde ikke jeg kom til å få like stor baby som søstra mi (sistemannen hennes var 4500 og 56 lang), så da var dette for stort. jaja, da haer jeg for senere da :)

Vennina mi plukket meg opp på jobben til mamma, så dro vi til henne. Vi skravlet masse og jeg skjønte at det var et eller annet som "plaget" henne. Det viste seg å være invitasjonen til bryllupet til eksen min, som er om to uker. Jeg vet godt om det bryllupet, siden min søster og svoger også skal være med. Selv om jeg ble ferdig med ham for 5 år siden, så stikker det enda litt når jeg hører sånne ting. Han var jo min første store kjærlighet, og vi planla jo en fremtid sammen.

Videre så fortalte hun at da hun snakket med ham i forrige uke, så begynte han å snakke om meg og om at han har hørt at vi venter barn. Han ønsket meg lykke til, men var visst svært nyskjerrig hvordan jeg hadde det, når babyen skulle komme, om den var planlag, ja i det hele tatt, masse. Det syns jeg var litt rart. Jeg har hørt fra andre, blant annet søstra hans at han hadde håpet i det lengste at det skulle bli oss to til slutt, og søstra hans har fortalt at hun jenta han gifter seg meg er en "erstatning" for meg, da han endelig skjønte at det aldri kom til å bli oss to :overrasket:

uff, dette ble veldig rotete, men jeg måtte få det ut.

Jeg er sjeleglad for at jeg er gift med han jeg er gift med og ikke eksen, for vi passet rett og slett ikke sammen. Jeg forandret meg til det negative den siste tiden vi var sammen. Når jeg er klar over alt dette, og aldri kunne tenkt meg å ha noe med ham å gjøre, hvorfor gjør det litt vondt da på en måte? Er det vanlig å føle sånn når en eks skal gifte seg? Eller er det bare hormonene som slipper meg et puss?

Føler ikke at jeg kan snakke veldig åpent med noen om dette. Hun veninna mi som var hos meg for to dager siden, kunne jeg ha snakket med, hun var min beste veninne også mens eksen og jeg var sammen, og hun var en av de som ba på sine knær om at vi måtte gjøre det slutt for hun så hvor jævlig jeg hadde det. Og siden hun hadde sånn innstilling, så er jeg redd for at hun kommer til å dømme meg dersom jeg tar det opp med henne?

Hvorfor skal ting være så vanskelig når de egentlig ikke er det? Jeg tror og håper at disse tankene forsvinner snart, for jeg vil ikke tenke på ham, han er ute av systemet mitt for godt, og slik kommer det til å være for evig og alltid!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mannen plukket meg opp hos henne ved 16-tiden, så dro vi hjem og lagde middag, slappet av, gikk en tur og så på Idol på kvelden.

Svigerinna mi ringte og lurte på om vi hadde lyst å være med og leie hytte på Hafjell 27-29 mai. Etter mye om og men så sa vi ja, for det er helga før vi skal på ferie, og jeg hadde tenkt meg å være hjemme og shoppe den helga. Men det blir sikkert koselig.

I dag skal vi på sykkelshopping, mannen har lyst på ny sykkel, så må vi nok få kjøpt litt mat også, og litt mer for den lille muligens? Vi har foreløpig ingen planer for kvelden, men dersom det går noe bra på kino så blir det nok en kinotur med middag ute tenker jeg. Jeg orker ikke å ha noe besøk i dag, men jeg er med på å besøke noen venner :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Ekser kan være rart å forholde seg til... :klø:

Hyttetur hørtes jo deilig ut.... kommer jo til å skje masse framover! Tida kommer jo til å gå kjempefort.

Håper du og mannen får en trivelig kveld sammen. God langhelg!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Ja det er egentlig masse som skjer fremover i dette huset. Er nesten redd for at tiden kommer til å gå altfor fort :overrasket: , og at vi ikke kommer til å rekke alt det vi skal rekke. :klem:

Også var det gårsdagen: Vi spiste sen frokost, ved 11 tiden, og var akkurat ferdig med den da svigers ringte for å si ifra at de kommer for å hente noe 15 min etter, og da stikker de innom for kaffe.

Heldigvis så var huset ryddet, mannen tok bare og støvsugde kjapt. De satt bare en halvtimes tid da :)

Mannen dro for å trene, mens jeg hadde en lang telefonsamtale med min kjære mamma :)

Hun og pappa har hele tiden sagt at de skal kjøpe oss vogn med all tilbehør (veske, regntrekk, hardbag), men plutselig i går så begynte hun å snakke om at de skal kjøpe oss seng også :overrasket: De er gale de, jeg sa ikke noe til det, med mannen og jeg ble enige om at de ikke skal få lov til det. Vogna holder i massevis, for jeg vet at mamma kommer til å ta av etter at ungen er født også.

Og som mannen min sa, svigers og våre søstre vil jo også kjøpe litt større ting, og da er det ikke mye som gjenstår dersom mamma og pappa kjøper vogn og seng!

Da mannen kom hjem så dro vi til Sandvika Storsenter. Ruslet litt der, kikket litt på babykær, og annet utstyr. Vi har sett på en seng tidligere, men nå ble vi enige om at er den vi har lyst på.

Etter Sandvika så dro vi til Babyshop. Kikket på vogner der, og er blitt 95% sikre på at vi har lyst på quinny comfort. Men da blir det uten hardbagen, for den var tung å bære. Det eneste som var litt dumt er at på den så kan du klikke bilstolen til Maxi Cosi, og den vi skal få låne av søstra mi er Graco. Men det er nok meget mulig med at vi ender opp med å kjøpe Maxi Cosi.

Etter Babyshop bar det til Ikea, det er helt genialt at de har oppe til 21 på lørdager. Vi slappet litt av og drakk kaffe der, før vi kikket på garderober, trenger ny skyvedørsgarderobe på soverommet og et skap i gangen. Nå vet vi sånn ca hvordan vi skal ha det.

Vi ble der ganske lenge, så klokka var nærmere 21 da vi dro derfra. Planen var egentlig å reise på kino, men vi var begge to så slitne at vi bestemte oss for å leie video og kjøpte kylligpizza, den var god den :sikle:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sånn ligger vi an nå når det gjelder barneutstyr:

*Vogn - får av mamma og pappa

*Bilstol - låner av søstra mi, eventuelt kjøper/får ny Maxi Cosi

*Stellebord - har forløbig ikke plass til den, dersom soverommet ikke blir pusset opp så blir det stell oppå vaskemaskinen

*Vugge - får låne av min søster

*Seng - trenger ikke seng med det samme pga vugge, men regner med at vi får den av noen i nærmeste fam

*Badebalje - så noen fine med stativ på Babyshop ca 700kr, regner med at det blir noe sånt

*Voksipose - får av enten mamma og pappa eller mine bestiser

Trenger vi ikke noe mer av større ting tro? Dersom vi venter gutt (noe jeg begynner å tro mer og mer på), så kommer vi til å lpne en haug med ubrukte klær av min søster, dersom det er jente så må vi nok kjøpe en del rosa, får mannen sa i går at lille jenta hans måtte være like forfengelig som sin mor, og derfor kan ikke kles i blått eller andre guttefarger.

Kan ikke dere komme med ting jeg har glemt på den lista mi? Sikkert masse jeg ikke har tenkt på :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:klø: Ser ingen mangler så vidt jeg vet :klø: Men mine kunnskaper er begrenset da :ler:

Og jeg skal skrive under på at ekser er rare dyr. De kommer inneunder huden vår selv om vi ikke vil det!! Jeg har bare en seriøs eks jeg da, men gikk tur utenfor huset til foreldra hans i går mens jeg trilla på tulla jeg har på besøk, og måtte jo slå av en kort prat. Så nå går vel ryktene om at jeg har fått meg barn!! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei du!

Ser ut som du har fått med det meste på den lista di... men tro meg.. det dukker plutselig opp noe mer man trenger eller finner ut at man har vedig lyst på... ;)

Håper du koser deg i dag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et råd når det kommer til vognen... Vi har jo den samme og det har min lillesøs også. Hun er 8 mnd og bruker fremdeles Dreami baggen (dypbag). Selv nå når jeg er gravid og søs veier 7.5kg så klarer jeg å bære baggen.

Vi som får barn når det begynner å bli kaldere bør nok investere i en dypbag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Iss: :ler: , ja de er noen rare dyr disse eksene, med det gjør ikke noe at ryktene begynner å spre seg hos deg, for du kommer jo til å bli gravid ganske så snart :sjarmor:

MissB : søndagen har vært fin :klem:

Cr@sh: Ja det er sant det du sier, det dukker helt sikkert opp noe mer vi har lyst på etterhvert, det er det liten tvil om :klem:

Murmelmy: Der fikk du meg til å tenke ja :klø: jeg bare syns at den var så tung å bare, fordi vi bor i 4.etg uten heis :overrasket: men jeg kikket på den orginal voksiposen fra quinny og syns at den så grei ut. Uff dette er ikke lett altså :)

For litt av grunnen hvorfor vi ikke vi ha den er fordi vi ikke kommer til å trille så mye ute den vinteren. Det er veldig dårlige trillemuligeheter her hos oss, så det blir mest i kjøpesentrene eller med bil til byen også trille litt i sentrum.

Mamma vi at vi skal kjøpe begge deler, så har vi det liksom, så vi får se hva vi ender opp med.

Hvor har dere kjøpt deres vogn Murmelmy Vi tenkte vi skulle ta oss en tur til Sverige en av de nærmeste helgene og kikke litt der. Vet du om det er noe å spare på å kjøpe det der?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Søndagen var veldig avslappende, jeg var noen timer hos mamma og pappa mens mannen var og trente. Så lagde vi og spiste middag ved 17-tiden. Mannen hadde litt jobb å gjøre i noen timer, så han trakk seg tilbake på "kontoret", og jg skulle lese litt i en bok, men endte opp med å snorke på sofaen i par timer :ler:

På kvelden så vi Narnia, hadde litt :humpe: og sovnet som en stein igjen :sjarmor:

Planen var egentlig at svigerinna mi skulle ha grillfest i går eller i dag, men siden været ikke er for grillfest så ble det avlyst. Så istedenfor så kommer dem til svigers, og vi og er invitert til middag der i dag. Deilig å slippe å lage.

Ellers så syns jeg at magen har vokst en del de siste 7-10 dagene, nå kjenner jeg en ordentlig hard "kul" når jeg ligger, og den blir ganske stor utover dagen når jeg har spist og drukket. Eller stor og stor, den er i allefall mye større en den var, men den er absolutt ikke like stor som hos mange andre som har kommet like langt som meg.

Og nå må jeg bare skryte litt, mannen og jeg har vært sååå flinke med kostholdet den siste uken :klappe: . Vi har spist minimalt med snop, pommes frites hadde vi kun en dag, og ikke en eneste gang har vi spist potetgull. Det har gått en god del frukt og grønt. Håper vi klarer å fortsette sånn fremover også.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så moro at magen begynner å vise seg skikkelig! Plutselig går det veldig fort, og vips så er det en ganske så stor kul der... Moro! :)

Flinke dere er og har vært med kostholdet da. Det er godt å ha god samvittighet når det gjelder mat og snop. Her hos oss har det vært en del snop... :sjenert: Vet det ikke er så bra for babyen å få i seg så mye sukker - så må nok skjerpe meg jeg også... Men godt å kose seg litt i helga da.... :Nikke:

Ha en fin 1. mai! Ut og gå i tog? ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Hvor har dere kjøpt deres vogn Murmelmy Vi tenkte vi skulle ta oss en tur til Sverige en av de nærmeste helgene og kikke litt der. Vet du om det er noe å spare på å kjøpe det der?

Du sparer masse på å kjøpe den i Sverige. Barneland (?) ved Svinesund har den. Vi kjøpte den på Babyverden og ga 3.999 kr for bare sportsdelen. Tror den ligger på 2.600 SEK for det samme i Sverige.

Voksiposen blir litt stor for baggen, men det finnes mange andre fine som passer bedre :Nikke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tittei!!

Oioi så mye dere har fått gjort siden sist!Skikkelig bra!

Shopping til den lille er så koselig at det er helt sprøtt! Alle de søte små klærne! Men enig i at det er ganske vanskelig å finne nøytrale klær hele tiden...

Ang x så tror jeg bare det blir sånn noen ganger,uten at man føler noe eller vil tenke på det.Da min x giftet seg ifjor tenkte jeg bare "vææærsågod" til dem,men har tenkt et par ganger nå at :sjarmor: Jeg skal ha baby først!!

Er bare sånn vi mennesker er mener nå jeg! Uten at det betyr noe!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Cr@sh: Ja jeg er strålende fornøyd med at magen har begynt å komme, det var no på tide og :)

Vi var bare nødt til å begynne å spise sunnere, for kostholdet vårt så virkelig ikke ut :sjenert:

Murmelmy: Da spørs det om vi ikke skal se og få kjøpt vogn og annet utstyr i sverige. Jeg hadde tenkt å bruke den voksiposen i sportsdelen jeg da, ikke i dypvogn. Men kanskje det ikke går? Må nok i tankeboksen i disse dager :klem:

Skytte: Du har nok rett ang x, det bare er sånn vi mennesker er. Men hos oss blir det litt spesielt siden vi via våre søstre alltid kommer til å ha en viss kontakt med hverandre (våre søstre er gift med hver sin bror, det vi si de er svigerinner, og søstra mi møter x min på alle familiesammenkomster +++). Men vi gjør alt for å unngå hverandre. Det er nok nå like før bryllupet han at tankene dukker opp, de forsvinner nok fort igjen.

Det er kjempe moro å kjøpe og planlegge for den lille, men jeg håper fortsatt at vi før vite kjønnet før vi tar helt av :sjarmor::klem:

Cr@sh: Dagen i går var fin den. Spiste sen frokost, så dro vi til svigers for mannen skulle hjelpe til med å pusse opp et rom hos dem. Så mannfolka gjorde jobben, mens svigermora mi,jeg og svigerinna skravlet i flere timer. Det var veldig koselig. Så spiste vi middag og reiste hjem rundt 17 tiden.

Jeg var kjempe trøtt, så jeg sloknet på sofaen, mens mannen var ute og jogget, så reiste vi en tur på kafe. Ble ikke så lenge, været var ikke mye å skryte av. Så kom vi hjem :humpe:, så på tv og sloknet igjen rundt 23.30 :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...