Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Hellu!

Så flinke dere er som skal "skjerpe dere"... ;)

Kunne trengt litt sånn vi også - men noen dager er jeg bare glad jeg får i meg noe som helst. Mat smaker ikke alltid like godt, nei... :ler:

Håper du får en fin og avslappende dag...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Så fint at dere har en plan da!Da kan dere være flinke å støtte hverandre og være til inspirasjon!

Men så lort at du ikke fant jordbær :sur: Selv har jeg en ting for gule epler :ler:

Og så lenge vi får i oss litt frukt og grønt hver dag ca så kan jeg ikke tenke meg at vi lever spes usunt hverken jeg eller du!

Ha en fin og god avslappingsdag! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, det var den slappe av dagen :ler: Det er bare så utrolig typisk meg, å ikke kunne ta det med ro. Men i dag hadde jeg en unnskylding. De bråket så fælt utenfor vinduene at jeg holdt på å bli gal rett og slett. Fikk så vondt i hodet at jeg skjønte at jeg måtte komme meg ut.

Så ved 10 tiden hoppet jeg i dusjen, gjorde meg klar og hoppet på bussen til byen. Planen var å shoppe litt til den lille og litt til meg selv og :rodme: Men så kom jeg til å tenke at siden jeg allerde er i byen og de hjemme kommer til å bråke til 17 så kan jeg like gjerne komme meg til frisør i dag i stedenfor på torsdag da jeg hadde time.

Og slik ble det, hun jeg hadde time hos hadde fri, så jeg fikk ei annen flink jente. Og der ble jeg i 4 timer!!! og kom ut par tusen fattigere :ler: Men jeg er strålende fornøyd med resultatet. Jeg stusset bare håret litt, siden jeg sparer til litt lengre. Så hadde jeg lyst på gyllent grunnfarge med lysere striper. Men siden jeg farget det i rødt med lyserøde (ikke skrikende) striper forrige gang så måtte det avfarging til først, så farging så striping. Så det tok sin tid, men nå er jeg fornøyd en stund (ringte til min søster for å fortelle om forandringen, og hun lurte på om jeg kom til å vente i allefall tre uker denne gangen før jeg farger det i annen farge :ler: Hun kjenner meg nok altfor godt)

Så nå er jeg hjemme, mannen er hos en bilforhandler og bytter til sommerdekk, så blir det middag når han kommer hjem. Han skulle egentlig bytte dekk selv i går, men han fikk ikke løsnet på skruene, de satt bomfast, han fikk flere til å prøve også.

I dag blir det en slags ertesuppe til middag, og rester av frukten fra i går til dessert, så drar vi nok på jakt etter jordbær igjen i kveld :)

Men jeg rakk ikke å kjøpe noe til den lille, men jeg skal til byen både i morgen og torsdag så jeg får ta det da.

:klem: Skytte og Cr@sh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fra i går har både mannen og jeg begynt med nytt og bedre liv, dvs vi skal ikke spise godteri, potetgull og junkfood i uka, skal unne oss litt i helgene, men ikke overdrive da heller.

Jeg startet jo dritbra etter påske...men det har sklidd litt ut. Tenker som så at hvis jeg først spiser noe usunt så er dagen "ødelagt" og jeg kan pøse på :roll: . I dag har jeg spist 2 kjeks, 1 mini frisk is, 2 sjokoladeispinne, to kvikk lunch :sjokkert: . Nå er det full skjerpings igjen!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Murmelmy Jeg må jo le litt, det er nesten som å lese om meg selv :ler: . Men jeg trøster meg med at det egentlig er mannen som må skjerpe seg mest, så, så lenge jeg spiser det om dagen, det vil si mens han er på jobb så er jo ingen skade skjedd :ler: Men jeg skal prøve så godt jeg kan, så jeg har i allefall redusert inntaket litt :klem:

Nå er jeg ferdigdusjet og klar for å ta bussen til byen. Har tannlegetime 9.30, og etter det skal jeg til søstra mi og holde meg der resten av dagen fordi de bråker altfor mye her, jeg får vondt i hodet av dem.

Ellers så er jeg i kjempe humør i dag, det eneste som mangler er sol, men regn skal ikke få lov å ødellegge det gode humøret mitt. Jeg er enda mer fornøyd med håret i dag (utrolig hva det gjør med humøret og selvtilliten), det første jeg kjente da jeg våknet i dag er den lille som sparket, og da ble jeg helt sånn :hjerter: , jeg har en skjønn mann og resten av familien og snart er det sommer :hoppe::briller2: Jippi!!!!

Nå skal jeg løpe til bussen, så skriver jeg mer i kveld og besøker dagbøkene deres. :vinke: snuppene mine :kyss:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt at du rømmer kåken når det er så mye bråk hos deg... ;)

Så deilig med masse godt humør - til tross for regn... Regner her i dag også... og det er forsåvidt greit.... :ler2:

Lykke til hos tannlegen og kos deg hos søsteren din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Da er jeg hjemme igjen, tilbake i bråket :) Håper de gir seg kl 16 så vi får spist middag i fred og ro.

Det gikk greit hos tannlegen, nå er jeg ferdig for denne gangen, og det er deilig. Hadde det veldig koselig hos søstra mi, koste meg masse med de to sjarmtrollene, de er jo bare helt herlige. Nå har jeg laget gresk wrap, venter bare på mannen og på at bråkebøttene skal gi seg før det blir middag :sikle: .

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gresk wrap er kjempegodt... Tror kanskje vi må ha det en dag... :sikle:

Fint å høre at du har hatt en trivelig dag, og at tannlegen gikk bra.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wrap er kjempegodt Cr@sh! Og det som er enda viktigere er at det er superenkelt å lage det :sjarmor:

I dag er det masse jeg skulle ha fått unna, men jeg kjenner at jeg ikke gidder :sjenert: , så jeg får ta det viktigste.

Først skal jeg komme meg til solarium, så er jeg nødt til å rydde litt hjemme, selv om jeg kommer til å bli gal av bråket, men hun andre bestisen/forloveren min kommer på besøk i 3-4 tiden, og hun skal få slippe å komme til et rotete hus.

Jeg skulle egentlig ha kommet meg til politistasjon for å bestille nytt pass, noe jeg syns er utrolig kjedelig siden den må byttes kun fordi jeg har byttet etternavn, men det tar jeg i morgen.

Jeg fikk sjekk fra trygdekontoret for sykepenger i går, og det var omtrent dobbelt så lite som forventet, så jeg må ringe og høre om grunnen til det, håper de har gjort en feil, ellers så kommer vi til å slite dersom det er det som blir grunnlaget mitt fremover og for svangerskapspermisjon...

Men jeg regner med at det ordner seg, det gjør som regel det :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hellu!

Pass ja... kjedelig å måtte bytte - er ikke det veldig kostbart også? :klø:

Kjipern med mindre penger enn du hadde beregnet. De har sikkert og forhåpentligvis gjort en feil... håper det ordner seg med en liten telefon. Dessverre hører jeg om altfor mange som sliter med de hersjens trygdekontorene og kommunikasjonen.... :sur: Håper du slipper det.

Koselig med besøk i kveld... Kos deg!

Endret av Cr@sh
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kommer til å bli gal av disse bråkebøttene :frustrert:

Cr@sh Det hjalp å ta en telefon til trygdekontoret. De hadde ikke gjort feil, men det viste seg at jeg får mer enn jeg trodde faktisk. For jeg får en del fra arbeidsgiver en del fra dem, så sjekken jeg fikk var restbeløpet for mars (som jeg ikke trodde jeg kom til å få), mens for tre uker i april får jeg rett på kontoen i dag. Forstå den, den som kan, at de ikke kunne sette alt inn på konto? Men nå er jeg fornøyd, for nå har jeg en sjekk på 3500 som jeg ikke hadde regnet med.

Hva skal jeg gjøre med dem tro? Være fornuftig og sette dem på BSU, eller skal jeg ut og shoppe litt for dem? 1000 av dem går til nytt pass, men jeg har jo likevel en del igjen... Tror jeg må tenke litt over det i løpet av dagen :)

Men nå skal jeg ut og ta sol, så ørene mine får fred i en times tid i allefall.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja det er jo alltid bra når det går den veien, men jeg har jo ikke fått den andre delen av de pengene så jeg tror det ikke før jeg får se det :ler:

Da jeg var i dusjen i sted så skulle jeg barbere leggene mine, og merket at hårene nesten ikke har vokst siden i går, og vanligvis så vokser dem med kanonfart, de må barberes hver dag, dersom jeg ikke napper dem med epilator.

Men jeg kom til å tenke at det er en sånn kjerringråd som sier at dersom hårene vokser saktere så venter en gutt, eller var det jente ? :klø: Husker ikke :grine: Men jeg tror at jeg kommer til å dø av nyskjerrighet ang kjønnet snart :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

IDA!!!! Før du kjøper pass til nesten tusen spenn!

Jeg endret etternavn i mitt gamle pass påmandag. Kostet ingenting. Dersom du skal til f.eks. USA må du kjøpe nytt, men til de fleste land holder det med stempel og noe greier.

Just a tip ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tusen takk for tips Murmelmy, men jeg kan ikke gjøre det fordi jeg har nytt elektronisk pass, og da går det visst ikke an å gjøre det på den måten. det går kun med gamle håndskrevne pass. Regner med at det er den du har?

Utrolig kjipt egentlig, det blir litt kaste penger ut av vinduet :sjenert:

Men nå MÅ jeg få på meg litt klær, har sittet i badekåpe i flere timer nå, skal rekke å støvsuge også før vennina mi og mannen kommer om en times tid.

Det blir kjempe kos å være litt sammen med henne, det er så lenge siden det bare har vært oss to. Mannen har fått beskjed om å komme seg til noen kompiser eller besøke forledre etter at vi har spist middag. Stakkar, mye han må finne seg i :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Veninna mi er sen, det er visst mye traffik fra oslo retning drammen. Kjedelig, men ikke noe å gjøre med. Nå er mannen hjemme, skal reise hvert øyeblikk, så jeg må kose litt meg han nå før han drar :sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var veldig koselig med venninebesøk i går MissB. Men tiden går jo så altfor fort når en koser seg, så hun ble helt til kl 23, og jeg kjente at det var litt i seneste laget for trøtte meg :ler: Men det gjør ikke noe :)

Vi snakket litt i går om hvor fort tiden egentlig går :overrasket: Vi to er vært mer eller mindre bestiser i nesten 9 år nå, og vi mimret litt over alt det vi har vært igjennom oppigjennom årene, eks kjærester, russetiden, ferier vi har vært sammen på, bryllupet mitt i fjor :hjerte: , og nå kommer det en baby også :)

Jeg er så glad for å ha to sånne gode venniner som kjenner meg såpass godt, som har opplevd så mye sammen med meg, som har opplevd mine positive og negative sider og likevel har vi holdt sammen. Og nå, som vi har kommet så langt, så tror jeg faktisk at vi kommer til å være gode venner en god stund fremover også. Selv om vi er på litt forrskjellige nivåer i livet nå, så kommer nok det til å jevne seg ut om noen år også.

Planer for i dag :

Komme meg til byen nå snarest mulig for å fikse pass

Handle de første plaggene til vårt lille mirakel :hjerter:

Møte ei vennine rundt 13 tiden i byen, reiser hjem til henne og lager lunch sammen

Hjem og lage middag rundt 16 tiden

Dersom været fremdeles holder seg like fint, gå tur med mannen etter middag

Idol

:humpe: ?

:sove:

Huset ble shinet i går, så det slipper jeg i dag :hoppe: . Jeg må si at mannen er heldig som har en hjemmeværende kone for tiden, han slipper jo å gjøre noe som helst husarbeid for tiden. Hmm, tror ikke jeg skal skjemme ham så mye bort, tror jeg må få ham til å gjøre noe i helga, støvsuge og vaske gulv kanskje?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Høres ut som en absolutt fabelaktid dag...kanskje jeg kan være med ;)

Jeg skal passe min aldeles nydelige bittelillesøster...gå tur i byen...med en kaffe i hånden...drømme....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...