Gå til innhold

Vårt lille høstmirakel :)

IdaC

Anbefalte innlegg

Milano og Venezia høres toppers ut! :hoppe: Det blir sikkert topp. Godt det ordnet seg... kjedelig når man har gledet seg til noe og det plutselig ikke blir noe av.... ;)

Håper ellers du har hatt en bra dag...

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Dagen i går ble veldig bra den Cr@sh :klem: vi dro tidlig og kom sent hjem. De vi var på besøk hos har to gutter på 5 og 1 år, og han på 1 var jo bare såååå skjønn. han er så utorlig stille og rolig, og skikkelig søt. Så det ble mye kosing med ham på meg :)

Men jeg fikk selvfølgelig høre at magen min er altfooor liten for å være så langt på vei, og at det kanskje er på tide at jeg begynner å legge på meg, spesielt siden jeg ikke har vært kvalm heller :sjenert: . Men da det var sagt, så syntes dem at jeg så utolig bra ut :sjarmor:

Kjenner at jeg begynner å bli litt lei av å høre om den uteblitte magen min nå... Og jeg syns at det er altfor mange som har gravidite=legge på seg masse og ikke se ut også. Det er jo ikke alle som er sånn, vi er jo alle ulike. Jeg vil si jeg er heldig som ennå ser ut som jeg gjør, og jeg vet jo at kiloene kommer og at jeg ikke kommer til å se like sprek ut om noen mnd :forvirret:

Frokosten er fortært her i huset, jeg har bakt vannbakkels og de ble knallgode :sikle: , lammesteken er i oven, den får bare stå der noen timer i svak varme, mannen får lov å velge tilbehøret til den i dag (regner med at han ender opp med fløtegratinerte poteter :) ). Nå skal vi ta oss en liten tur ut, så lenge bekkenet mitt tillater det, og på kvelden blir det kino og kafe med venner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er ennå ikke helt på topp :( Tett nese, sår hals og kjempe slapp. Orker egentlig ingenting. Skal prøve å få kommet meg ut for å ta sol, men tviler egentlig på at jeg klarer det...

Har fått time hos gynekologen på torsdag, ny vurdering ang videre sykemelding. Regner med at det blir det på meg, da jeg ikke klarer å gå lenger enn ti min uten å få vondt og jeg er veldig mye svimmel og slapp pga lavt BT. Kunne egentlig tenkt meg å jobbe litt for å være sammen med kollegaer og få tiden til å gå fortere, men jeg orker rett og slett ikke :(

Lurer på hva jeg skal til middag i dag :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Huff... ikke noe bra med dårlig form. Legen tar nok hensyn til det... :Nikke:

Kjenner bekkenet mitt kjempegodt jeg også... :sjenert: Håper det ikke blir noe mer ut av det...

God bedring! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Formen er heldigvis mye bedre i dag :) Men jeg våkner jo umenneskelig tidlig :overrasket: Sto opp med mannen 05.30, klarer bare ikke å sove mer, mannen mener jeg har fritidsproblemer :ler:

Formen i går var så dårlig at jeg orken nesten ingenting. Men det var så nydelig vær i går at vi måtte ta oss en liten tur ut. Så det ble en nesten 50 min lang tur, med flere pauser, og da kjente jeg bekkenet veldig godt, mannen dyttet meg opp trappa :ler:

I dag skal jeg prøve å ta litt :husarbeid: , for i morgen blir jeg borte hele dag. Mannen og jeg var så stålende fornøyde med å ha vasket alle vinduer på mandag, så skjønte vi i går at siden vi får nye verandaer i disse tider, så skal dem legge på plast foran alle vinduer i dag, snakk om bortkastet vasking :sjenert:

Tror jeg lager en sånn glede seg til liste jeg også:

20.april- West side story i oslo med mannen

24.april- UL

30.april el 1.mai - grillfest med mange venner hos svigerinne

3.mai- jordmortime

10.mai- pappa bursdag

2.juni- 12.juni- ferie :hoppe: (Milano og Venezia (evt Rimini ikke helt bestemt oss enda) )

24.juni- 1. bryllupsdag :hjerte: (må finne på gave til mannen og evt finne på noe gøy å gjøre den dagen)

Slutten av juni- bestis kommer hjem fra London for godt

En av helgene i juli - Reise bort med bestis og hennes sambo (ikke bestemt hvor og når enda, vet bare at vi vil finne på noe sammen)

15.juli - Mamma, pappa, siss, svoger og de små nevøene mine tilbake fra fem!!! ukers ferie, kommer til å savne den så sinnsykt mye :grine: (de reiser på sammen type ferie som mannen og jeg hadde planer om denne sommeren. Planen var å tilbringe litt tid sammen med dem)

September- min bursdag, svoger bursdag, den minste nevøen fyller 1 år, to av mine beste venniner bursdag, og sist men ikke minst jeg kommer til å bli mamma

:hjerte:

Det er lurt å skrive ned ting å glede seg til, det er først nå jeg ser at det er masse jeg har å se frem til

:hoppe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Heia du!!!!

Du hadde så lang og koselig en liste at nå begynte jeg også å glede meg til alt :ler:

Er fint å liksom se det svart på hvitt at det kommer til å skje en heeel haug med koselige ting! Og tenk på alle de herlige stundene innimellom alt det der da! Når du skal kjøpe babysaker og ordne til den lille! Kan nikose meg i timesvis bare med å se på og ommøblere på babytøyet jeg............. :sjenert:

Prøver å hale det ut i det lengste med å vaske det og legge det på plass "for godt" liksom! :ler:

Har du vært hos gyn?

Håper uansett at du får en finfin dag med masse energi!!

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

20.april- West side story i oslo med mannen

Gled deg! Jeg syntes det var skikkelig artig. Mye bra dansing! Var der i mars vi!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Koselig å ha deg tilbake Skytte :klem: Skal til gyn i dag.

Ja, jeg gleder meg veldig til i kveld Cr@sh. Men mest for å være med den skjønne mannen min :hjerter:

I går dro jeg tidlig opp til siss, og vi skulle ut og trille i det fine været og halvveis til kjøpesenter hadde vi flat dekk på tvillingvogna :overrasket: Kom oss ikke videre. Ringte pappa og fikk han til å kjøpe sykkelpumpe så vi skulle se om det bare var luft som hadde gått ut eller om den var ødelagt. Snille pappaen kom lynraskt of vi fikk ordnet opp i det.

Var på kafe med de små, og han eldste dro i meg hele tiden, for kafeen var ved siden Brio butikk og han bare MÅTTE ha den ene gravemaskinen han allerede ikke har. Det holder ikke med 20 andre han har nei :sjenert: Men han fikk det ikke :sjarmor: Slemme tanta :ler:

Dro videre en tur til mams og paps, og hadde det veldig koselig der. De er jo bare sååå opphengt i disse barnebarna sine, jeg er glad jeg har sånne foreldre, for jeg vet at våre barn kommer til å oppleve mye glede sammen med dem.

Mannen hentet med ved 17 tiden da han var ferdig på jobb, så bar det hjem for å lage middag, spise, se frustrerte fruer og legge oss kl 21.10 :overrasket:

Vi var så sinnsykt trøtte begge to at vi bare måtte :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

I dag ser timeplanen slik ut:

¤09.40 Gyn

¤ca 10.00 møte veninne til frokost/lunch i byen

¤ca 14.30 ta toget inn til oslo og møte mannen og venner som skal være med

¤ca16.00 spise middag, finne et hyggelig sted i oslo

¤19.30 Vest side story

Jeg er glag når jeg har noe å gjøre, for da går dagen mye fortere, men det er så typisk at alt skal skje på samme dag. Men det går nok bra, bare jeg slipper å gå så veldig mye, så skal jeg nok overleve.

Været er nydelig i dag og :hoppe: Strålende solskinn og det blir varmt også. Tenkte jeg skulle kikke på nye solbriller i dag. Har en vane/uvane å kjøpe nye solbriller innen 15.mai hvert år :ler: Har gjort det i flere år nå, og klarer ikke å riste det fra meg. Mannen mener det er helt vilt å betale flere tusen for solbriller, men da sier jeg at det er enda villere å betale flere hundre tusen for en bil, og da blir han stille :ler:

Nå må jeg hoppe i dusjen, ellers så blir jeg sen :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Nå er jeg en kjapp tur hjemmom for å skifte og ordne meg til teater :)

Var hos en kjempe hyggelig kvinnelig gyn i dag (tror jeg kommer til å fortsette å bruke henne etter svangerskapet også). Hun mener at jeg ikke har så mye å gjøre på jobben med bekkenløsning og lavtliggende morkake, så hun sykemeldte meg tom 1.juni. Hun ville ikke ta UL på meg i dag, siden jeg skal på den ordinære på mandag, så slipper jeg å se hva det er dersom jeg ikke vil uten mannen til stede. siden jeg kjenner den lille sparke hele tiden, er det ingen vits i å høre etter hjertelyden heller.

Hun skrev også henvisning til fysio. Hun så på meg at jeg ikke var helt på topp, og i det jeg skulle til å gå så sier hun "lov meg å prøve å kose deg så godt du kan. Unn deg noe godt, klær, frisør, reis, gjør noe du liker, for det er jo tross alt en hyggelig tid dette her." Og hun har jo så rett, så rett. Så jeg tok med meg vennina mi, og fikk kjøpt meg en linbukse,2 topper og noen smykker, og bestilte time hos frisør til klipp, farging og striping :)

Etterpå var vi og spiste lunch, og nå er jeg som sagt en kjapp tur hjemmom, reiser igjen om en halv time.

Har tatt nytt magebilde i dag tidlig, men fikk ikke overført dem til data av en eller annen merkelig grunn. Får litt bedre tid i morgen, så jeg kommer til å gjøre det da og legge det ut (ikke at det er så store forandringer å vise til da).

Jo glemte å fortelle, idet jeg gikk inn til gyn, så sier hun, ja, hvor langt er du på vei, har du kommet over 12 uker :overrasket: . Ja, sier jeg jeg er 19 fulle i dag. Og da sperret hun opp øynene og så på magen min. Ja, jeg et sa jeg, jeg får høre at den er liten :) Men så sa hun at det er så individuelt, plutselig så er den der :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kicker innom dere vi! Lillegull driver visstnok å øver seg i noen form for ekstrem rullesport akkurat nå :ler:

Så bra at hun gyn var så grei! Er litt viktig at de som skal holde til nedi der er okay..

Regner med dere har det kjempekoselig nå! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Cr@sh :klem:

Skytte, det er bare å kicke innom det, jeg håper bare at lillegull ikke kicker altfor mye i ribbeina til mammaen sin :klem:

Vi hadde det veldig hyggelig i går. Spiste på Peppes, så kjøpte vi oss is og ruslet på Aker Brygge. Det regnet litt innimellom men det var så lite at det ikke gjorde noe.

Vi hadde god tid på oss, så vi tok det med ro, gikk litt, satte oss ned, stoppet litt for å :kys_2: , og hele turen endte med at vi har lyst til å bo i oslo.

West side story var veldig bra, de er jo så utrolig flinke.

Siden det ble masse gåing på meg både i går og dagen før, så hadde jeg så sinnsykt vondt i beina i går kveld. Det var nydelig å ta av seg skoa og legge seg.

I dag MÅ jeg prøve å få vasket og ryddet litt her. Det ser ikke ut :overrasket:

Jeg skal innom jobben en tur ved 11 tiden, hilse litt på kollegaer, levere sykemelding og snakke med sjefen min. Resten av dagen står foreløbig blank, og godt er det, for jeg kjenner at jeg må slappe litt av i dag. (det ender helt sikkert opp med at vi finner på noe når mannen kommer hjem, men jeg prøver å innbille meg at jeg ikke skal noe som helst i dag :) )

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her er magebildet mitt tatt i går 19+0. Syns den har begynt å vokse bittelitt, spesielt etter å ha spist masse, da er den svææær :ler: Men jeg syns at jeg har det som blir kalt for jentemage, syns jeg er blitt mye bredere over baken og det er ikke en ordentlig kul, mye ligger på sidene...

Vi får se på mandag om magefølelsen min har rett, eller om mannen min er sanndrømt (drømt flere ganger at vi får gutt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Blir jo kjempespennende med ultralyd da.

Får håpe knøttet i magen din er roligere enn adhd knøttet vårt for han lå ikke stille så legen fikk sett hva slags kjønn det var!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...