AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #1 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg lurer litt på praktiske tips når man løper bare én av veiene til jobb. Jeg gjorde det en del i en tidligere jobb, men var en del praktiske problemer som førte til irritasjon. Som jakke-problemet. Om jeg løper bare ene veien, må jeg ha en jakke på meg andre veien. Spesielt siden jeg må gå i 2-åring-tempo når jeg henter/leverer i bhg på veien. Om sommeren er den biten grei, men ikke om vinteren når det er bikkjekaldt. En tykk jakke tar alt for stor plass i sekken, når jeg må ha med meg vanlig-klær jeg bruker på jobben, OG en stor og tung laptop. Så er det sko-problemet. Å ha sko stående fast på jobben, og bruke joggeskoene til/fra, funker bare sånn passe. Helt ok i oppholdsvær, men ikke ok når skoene blir klissvåte på vei til jobb, og jeg så må ta de klissvåte skoene på meg igjen når jeg skal hjem.. Og funker også dårlig om vinteren å gå i løpe-joggesko i kulden (i 2-årings-tempo..). Å løpe både til og fra vet jeg ikke om kommer til å funke. Både pga økt tidsbruk (tar dobbelt så lang tid å løpe som å ta bussen), men også pga belastning på knærene. Det er ca 8 km til jobb.. Hva gjør dere andre som løper til/fra jobb? Anonymkode: a3e43...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #2 Del Skrevet 14. august 2023 Løp fra jobb, ikke til. Da er ikke våte sko et problem. Bruk ullundertøy, da trenger du ikke en like tykk jakke. Joggesko i sekken. Kjøpt evt en større sekk. Anonymkode: 62eaa...be9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #3 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Løp fra jobb, ikke til. Da er ikke våte sko et problem. Bruk ullundertøy, da trenger du ikke en like tykk jakke. Joggesko i sekken. Kjøpt evt en større sekk. Anonymkode: 62eaa...be9 Ja, men jeg har fremdeles problemet med sko TIL jobb. Joggesko er kalde å gå i midt på vinteren :s Og vintersko er store og klumpete i sekken. Større sekk enn jeg allerede har sliter jeg litt med, det blir så humpete på ryggen :s Anonymkode: a3e43...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FantasDick Skrevet 14. august 2023 #4 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg kjører innom jobb en gang i uka for å hente/legge igjen ting, klær og sko. Har arbeidsko stående på jobb, pluss et par varme vintersko. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #5 Del Skrevet 14. august 2023 FantasDick skrev (1 minutt siden): Jeg kjører innom jobb en gang i uka for å hente/legge igjen ting, klær og sko. Har arbeidsko stående på jobb, pluss et par varme vintersko. Det var lurt Dessverre ikke så gjenomførbart for min del, blir både dyrt og tidkrevende all den tid det ikke er parkering på jobben, så jeg må gjennom bomring, parkere i parkeringshus 15 minutters gange fra jobben, osv.. Anonymkode: a3e43...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #6 Del Skrevet 14. august 2023 Ser egentlig ut som om du prøver å finne på flest mulig unnskyldninger for ikke å løpe en vei til jobb… 🙈 Anonymkode: 14334...498 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #7 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (13 minutter siden): Ser egentlig ut som om du prøver å finne på flest mulig unnskyldninger for ikke å løpe en vei til jobb… 🙈 Anonymkode: 14334...498 Klassisk... Å peke på problemer med noe, er ikke det samme som at man ikke ønsker å få det til å virke. "Er du ensom? Skaff deg hund!", "men jeg er dødelig allergisk". "Du VIL ikke finne løsninger du!".. Sorry, altså, men sko og jakke ER et problem for meg, samme hvor mye jeg ønsker å løpe. Jeg søker etter løsinger på disse problemene, fordi jeg VIL løpe.. Anonymkode: a3e43...6aa 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #8 Del Skrevet 14. august 2023 Du kan alternere: Mandag: Buss til jobb, løp hjem. Medbring løpesko og -klær, og legg igjen vanlig-klær på jobben Tirsdag: Løp til jobb, buss hjem. Ta løpesko og -klær med hjem igjen. Onsdag = mandag. Torsdag = tirsdag. Fredag: Fridag eller løp begge veier. (Planen kan varieres, selvklart). Anonymkode: 2d064...f56 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #9 Del Skrevet 14. august 2023 En annen mulighet er en løpevogn/babyjogger, hvis du kan ha den stående på/ved jobb? Den har plass til litt bagasje. Anonymkode: 2d064...f56 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #10 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Du kan alternere: Mandag: Buss til jobb, løp hjem. Medbring løpesko og -klær, og legg igjen vanlig-klær på jobben Tirsdag: Løp til jobb, buss hjem. Ta løpesko og -klær med hjem igjen. Onsdag = mandag. Torsdag = tirsdag. Fredag: Fridag eller løp begge veier. (Planen kan varieres, selvklart). Anonymkode: 2d064...f56 Ja, det kan funke.. men bli litt mye å bære på de dagene jeg skal ta med mye hjem, OG skal drasse på ungene sine ting i tillegg. Men skal definitiv prøve og se Anonymkode: a3e43...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #11 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): En annen mulighet er en løpevogn/babyjogger, hvis du kan ha den stående på/ved jobb? Den har plass til litt bagasje. Anonymkode: 2d064...f56 Ja, hm, du sier noe.. Har løpt mye med barnevogn.. Er litt dritt å kun ha én arm å veive med når jeg løper, men på den annen side er det dritt med en tung sekk som hopper omkring samme hvor mye man prøver å stramme den 😛 Anonymkode: a3e43...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Splittbinders Skrevet 14. august 2023 #12 Del Skrevet 14. august 2023 (endret) Jeg prøver å planlegge dagen før, så jeg tar med meg klær og legger igjen på jobb, altså klær til å ha på inne. I alle fall om vinteren. Om sommeren tar jeg ofte bare en lett kjole feks, den er enklere å få plass til i sekken I løpesekken har jeg med en tørr ulltrøye pluss en tynn ullgenser. Dette funker vanligvis helt greit under løpejakka for å dra hjem i. Skifter også til ullsokker, så blir jeg ikke kald selv om skoene er våre. Jeg har jobbsko stående på jobb. Endret 14. august 2023 av Splittbinders Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #13 Del Skrevet 14. august 2023 Vent, dette hadde jeg oversett... 2 hours ago, AnonymBruker said: Det er ca 8 km til jobb.. tar dobbelt så lang tid å løpe som å ta bussen Anonymkode: a3e43...6aa Etter min mening er 8 km en temmelig ubrukelig løpedistanse. Det er for kort til å være langt, og for langt til å være kort. Hvis det i tillegg tar den halve tiden med buss, vil jeg heller foreslå å ta buss begge veier og «oppspare» tid du kan bruke på løpeturer hjemme etter et mye bedre løpeprogram. Anonymkode: 2d064...f56 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #14 Del Skrevet 14. august 2023 Plugg i skotørker på jobb https://aktivvinter.no/accezzi-sko-og-stoevelvarmer-blackred?gclid=Cj0KCQjwoeemBhCfARIsADR2QCv2Wa7CNkv148cpsLx9ap-G7-hhjA_tDpgomEBbZWqfcVRxr29SmOoaAgqpEALw_wcB Og kjøp deg løpejakke som har egen bag/lomme med karabiner så du kan klipse den utenpå sekken https://www.torshovsport.no/lop/treningsklar/dame/jakke-og-vest/nike-trail-repel-lopejakke-dame-bla Mikrofiber håndkle for rask vask på jobb, tørker på "tre sekunder" https://www.fjellsport.no/merker/urberg/urberg-compact-towel-85x150cm-dark-purple-339-9515?channable=01384b6964003333392d393531358b&variantId=339-9515&gclid=Cj0KCQjwoeemBhCfARIsADR2QCvefOHjCXVtOp4D9TAOwuVdgsVpFqMgKFIfK7cMby7jNJv1vCQRKmsaAiFAEALw_wcB Sorry lange linker Anonymkode: ce8fa...c02 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #15 Del Skrevet 14. august 2023 Løper ikke, men sykler. På jobb står det en liten vifteovn, setter sykkelskoene foran den når de er våte, tar kanskje 15 min før skoene er tørre. Har et lite lager med flere klær her hvis meg må ta buss hjem feks (punktert, det har blåst opp for mye vind osv). Ikke de peneste klærne, men varme nok til å få meg hjem. Må du ha med pcen hjem? eller kan den ligge på jobb? Jeg syns du er tøff som jogger. Holder forresten knærne dine om du jogger annenhver dag? Altså frem og tilbake mandag, tar buss tirsdag, jogger onsdag osv? Evt annenhver dag sykle/jogge Anonymkode: 8f731...cc4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #16 Del Skrevet 14. august 2023 AnonymBruker skrev (32 minutter siden): Løper ikke, men sykler. På jobb står det en liten vifteovn, setter sykkelskoene foran den når de er våte, tar kanskje 15 min før skoene er tørre. Har et lite lager med flere klær her hvis meg må ta buss hjem feks (punktert, det har blåst opp for mye vind osv). Ikke de peneste klærne, men varme nok til å få meg hjem. Må du ha med pcen hjem? eller kan den ligge på jobb? Jeg syns du er tøff som jogger. Holder forresten knærne dine om du jogger annenhver dag? Altså frem og tilbake mandag, tar buss tirsdag, jogger onsdag osv? Evt annenhver dag sykle/jogge Anonymkode: 8f731...cc4 Må ha med pc'en hver dag, ja. Må jobbe litt etter ungene er i seng, og sitter på hjemmekontor (elsk!) to-tre dager i uken. Knærne hadde ikke tålt løping hver dag, men så lenge jeg bare er på kontoret to-tre dager går det bra Anonymkode: a3e43...6aa Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vera Vinge Skrevet 14. august 2023 #17 Del Skrevet 14. august 2023 Hvis du ikke løper hver dag, trenger du vel ikke å ta med alt hjem når du løper? Jeg løper hjem fra jobb en sjelden gang, og da bare legger jeg igjen klær og sko der, som jeg tar med hjem neste dag. Så har jeg bare en liten løpesekk med det aller nødvendigste når jeg løper. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #18 Del Skrevet 14. august 2023 Jeg liker best å løpe hjem fra jobb. Da tar jeg med treningstøy på jobb og går til jobb i løpesko. På jobb har jeg egne innesko. Laptop legger jeg igjen på jobben, tar bare med nøkkelkort og mobil. Hvis det er skiftende vær slenger jeg med en liten jakke og løper med lite løpesekk, elles løper jeg helst uten noe. Legger løpingen til dager med ålreit vær. Anonymkode: 339d7...a31 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #19 Del Skrevet 14. august 2023 Vera Vinge skrev (4 timer siden): Hvis du ikke løper hver dag, trenger du vel ikke å ta med alt hjem når du løper? Jeg løper hjem fra jobb en sjelden gang, og da bare legger jeg igjen klær og sko der, som jeg tar med hjem neste dag. Så har jeg bare en liten løpesekk med det aller nødvendigste når jeg løper. Jo, tanken er å løpe hver dag jeg er på jobben. Som blir 2-3 dager i uken. Så jeg vil ikke ha noen jobbdager hvor jeg ikke løper enten til eller fra. Anonymkode: a3e43...6aa 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Harlekin Skrevet 18. august 2023 #20 Del Skrevet 18. august 2023 (endret) Jeg løper hjem fra jobben gjennomsnittlig 2 ganger i uken. Jeg er på jobben hver dag, så jeg bare har med joggetøyet og sko i sekken og lar tingene mine, som jakke og sko, bli stående igjen på jobben til neste dag. Men hvis du skal løpe hver dag du er på kontoret og har hjemmekontor ellers, blir det vanskeligere. Jeg foreslår gode joggesko som har plass til tykke ullsokker om vinteren. Da vil du ikke fryse så mye den veien du ikke løper. Brodder hvis det er glatt, eller joggesko med brodder under (jeg har fra Icebug). Hvis de blir våte på vei til jobb, setter du dem til tørk under en ovn på jobb. Bekledning: Lag på lag. Tynn løpejakke ytterst, tykk ullgenser under. Jeg innbiller meg at det vil ta mindre plass med en tykk ullgenser enn en vinterjakke i sekken når du løper. Eventuelt bare løpe 2 av de 3 gangene du er på kontoret, så tar du med alt stæsjet hjem den siste dagen i uken og tar joggeturen når du kommer hjem. Endret 18. august 2023 av Harlekin 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå