Gå til innhold

Dagkrem (fukt/rynkehemmende) til


lillesky

Anbefalte innlegg

Jeg bruker i dag Nivea Complete Protector, men skulle gjerne hatt en annen dagkrem (kanskje Dermalogica?).

Slik er min hud:

- I pannen, hake og nesa har jeg noe fet hud.

- Kinnene er ofte tørre.

- Reagerer på sterk parfyme, så den må være mild.

- Huden kjennes ofte "stiv" ut etter at jeg har vasket ansiktet.

Dette vil jeg ha:

- Fuktighet.

- Rynkehindring. ;)

- Gjerne solfaktor (men ikk nødvendig).

- Vil ha myk hud.

Gode tips mottas med takk. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg har veldig tørr hud, men kan få kviser allikevel. Jeg bruker active moist fra dermalogica, og er veldig fornøyd!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min hud er ikke så ulik din høres det ut som og for meg er Skin Smoothing Cream fra Dermalogica en drøm... Men - den har vel ikke noe "rynkehemming" i seg tror jeg.

Endret av Cola Girl
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Newt: kjøper du på LF?

Hva mer bruker du (og gjerne som du kjøper på LF)? :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg bruker visst ikke active moist i det hele tatt jeg! :ler:

Jeg husket bare feil gitt. Jeg bruker Intensive moisture balance fra Dermalogica, men jeg har også brukt skin smoothing. Sistnevnte er ikke så rik som Intensive moisture, og vil kanskje passe deg bedre om du ikke har supertørr hud i kinnene. I tillegg bruker jeg hydrating booster for ekstra tørre perioder. Og ultracalming cleanser til rens, som er en drøm å bruke. Så mild at jeg har fått den i øynene uten at det sved, men renser allikevel.

Endret av Newt
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sistnevnte er ikke så rik som Intensive moisture, og vil kanskje passe deg bedre om du ikke har supertørr hud i kinnene.

Jo, er supertørr i kinnene!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du bare er tørr i kinnene og har litt fet hud ellers så ville jeg kanskje ha satset på skin smoothing + en sånn hydrating booster i tillegg i kinnene. Jeg har ikke fet hud selv om jeg får kviser, og jeg kan tenke meg at intensive moisture balance blir for rik om man har en anelse fet hud..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men - den har vel ikke noe "rynkehemming" i seg tror jeg.

Akkurat det er ikke SÅÅ farlig, bare huden får fuktighet. :)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skin smoothing er for normal-tørr hud, og intensive er for tørr til ultratørr hud.. Jammen ikke lett når man har litt av hver. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg kommer ikke til å bruke to. ;) Da kommer den ene til å støve ned...

Akk, så mange vanskelige valg man må ta her i livet! :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

ultracalming cleanser til rens, som er en drøm å bruke. Så mild at jeg har fått den i øynene uten at det sved, men renser allikevel.

Inneholder den sodium laureth/lauryl sulfate? :sjenert:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for tips! :)

Bruker du den selv?

Nei, jeg tåler bare kremer fra helsekostbutikkene. :tristbla: Men jeg har hørt masse positivt om Biotherm sin. Har veldig lyst til å prøve den. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Lavendar Extract, Cetearyl alcohol, Hydrolyzed Wheat Protein, Lemon Extract, Fumaria Officinalis Extract, Fumaric Acid, Cucumber Fruit Extract, Exhinacea Purpurea Extract, Raspberry Extract, Panthenol, Disodium Lauryl Sulfosuccinate, Cocamidopropyl PG-Dimonium Chloride Phosphate, Sodium Cetearyl Sulfate, Cetrimonium Bromide, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Butylene Glycol, Aminomethyl Propanol, Methylparaben, Propylparaben.

Er Disodium Lauryl Sulfosuccinate kanskje det du mener, bare skrevet litt annerledes..? Jeg hakke peiling, men dette er i alle fall innholdsfortegnelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...