AnonymBruker Skrevet 13. august 2023 #41 Del Skrevet 13. august 2023 Scottish, etter noen år med arbeid der borte. Anonymkode: 1b3f5...360 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bovina sancta Skrevet 13. august 2023 #42 Del Skrevet 13. august 2023 9 minutter siden, AnonymBruker said: Det er vel bare vi nordmenn som latterliggjør nordmenn for å snakke engelsk med norsk aksent. I utlandet er det langt mer forståelse for at det er naturlig å beholde aksenten sin når man snakker engelsk. Har bodd i England og fikk alltid komplimenter for engelsken min selv om jeg snakker med norsk aksent. Og man hører ofte engelsktalende snakke om at utenlandske aksenter kan være flott så lenge de er forståelige. Anonymkode: 7d394...10f Dette er helt sant. Gjelder for de aller fleste språk, for øvrig. Da jeg bodde i Tyskland, fikk jeg beskjed av lokale om å være obs på å ikke miste det norske tonefall mitt. "Da beholder du din egen karaktér, og det gir deg ingen ulemper", var den klare beskjeden der 😊 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 14. august 2023 #43 Del Skrevet 14. august 2023 Snakker ganske godt amerikansk-engelsk. Har faktisk flere amerikanske bekjente som glemmer at jeg ikke er fra USA, men kommer på det når jeg gjør grammatiske feil eller uttaler et ord knotete😆 Men min drøm er å høres australsk ut😍 Anonymkode: 5927d...ef3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mymlen Skrevet 14. august 2023 #44 Del Skrevet 14. august 2023 Har norsk aksent, siden jeg er norsk og har ikke bodd i hverken England eller USA 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #45 Del Skrevet 17. august 2023 Snakker med amerikansk aksent ettersom jeg bodde halvannet år i USA som barn. Anonymkode: be796...f6c Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 17. august 2023 #46 Del Skrevet 17. august 2023 Polsk engelsk Anonymkode: 44a9e...ad6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. august 2023 #47 Del Skrevet 18. august 2023 Jeg gjør meg godt forstått på engelsk, gullstandarden er vel den britiske for min del. Samtidig ser jeg ikke noe poeng i å skjule at ikke engelsk er mitt morsmål, viktigst å bli forstått. En amerikaner jeg traff en gang sa at han synes skandinavisk aksent er så vakkert; «Dere synger når dere snakker». 😂 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. august 2023 #48 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 12.12): Mest engelsk, tenker jeg? Er ikke så bevisst på det. Engelskmenn har spurt meg om hvor jeg er fra i England, men det er nok av høflighet:) Nordmenn flest er kjent for å være gode til å snakke engelsk. Østlendinger «synger» veldig i dialekten sin, ( synes en vestlending) selv om de mener at de fra Oslo ikke har dialekt fordi ordene de bruker ligger nært opp til rein bokmål. En del østlendinger synger også på det østlandske når de snakker engelsk, det er litt artig. Kan liksom ikke kjenne like godt igjen dialekten på andre nordmenn når de snakker engelsk. Anonymkode: 6cd9e...122 Det er vel de fra Nordland som har et tonefall som kommer nærmest britisk-engelsk føler jeg… Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bacteria Skrevet 18. august 2023 #49 Del Skrevet 18. august 2023 AnonymBruker skrev (På 13.8.2023 den 21.51): Det er vel bare vi nordmenn som latterliggjør nordmenn for å snakke engelsk med norsk aksent. I utlandet er det langt mer forståelse for at det er naturlig å beholde aksenten sin når man snakker engelsk. Har bodd i England og fikk alltid komplimenter for engelsken min selv om jeg snakker med norsk aksent. Og man hører ofte engelsktalende snakke om at utenlandske aksenter kan være flott så lenge de er forståelige. Anonymkode: 7d394...10f Dette er helt sant. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 18. august 2023 #50 Del Skrevet 18. august 2023 Anonymkode: 2fe7d...98b Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Janina1 Skrevet 18. august 2023 #51 Del Skrevet 18. august 2023 Den er nok preget av skandinavisk-engelsk, men pga av min norske dialekt har jeg flere ganger, spesielt når jeg er i Sør-England blitt spurt om jeg er «Northener» eller irsk. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Tough cookie Skrevet 18. august 2023 #52 Del Skrevet 18. august 2023 Jeg snakker med britisk aksent etter å ha bodd i Brighton. Har studert engelsk på Universitetet, men lærte ikke aksenten der. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå