Gå til innhold

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Er det hver fredag eller hver fredag, lørdag og søndag? Tenker at så lenge du fint klarer deg en helg uten vin så er det uproblematisk. Om du kjenner sug og virkelig MÅ ha det ville jeg reflektert over eget forbruk.

Anonymkode: 326dc...06e

Det er fullstendig uproblematisk å drikke ett glass eller to både fredag, lørdag og søndag. Det er også helt uproblematisk å drikke ett glad vin mandag, tirsdag, onsdag og torsdag for den saks skyld. Slutt å gjør folk til alkoholikere pga din religiøse overbevisning. Folk i andre land drikker ett glass vin til maten uten at noen stiller spørsmålstegn ved det. 

Anonymkode: bd813...a93

• Liker 11
  • Nyttig 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Er han mannen din avholds eller? Det er helt normal å dele en flaske eller to med partner i helgene. 

Nei han er ikke avholds, er vell mer at han mener at det ikke er helt innafor at jeg åpner vin gjerne klokken 16 på en fredag selv om det bare er et eller 2 glass🙂 jeg og han er ikke helt lik der. Jeg gler meg til helg å den følelsen av frihet kanskje, han er mer den typen som kun nyter alkohol i sosiale settinger.

Anonymkode: 5c16b...d9a

• Liker 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Nettopp, fornektelse er det første....

Jeg ler høyt når folk sier de drikker alkohol pga smaken 😂

Vin har høy %...blir endel påvirket etter bare 2 glass. For noen er glassene store også...nærme 2dl+.

Har vært der selv, drukket 1-2 glass flere ganger i uken. Helt til jeg forstod hva jeg holdt på med. Jeg senket skuldrene med alkoholen etter stresset på jobben....dette gjør nok mange.

Anonymkode: e6bdf...598

At du ikke synes vin er godt får være opp til deg. Du kan ikke bestemme hva andre tenker, smaker og merker. Du må gjerne le så høyt du vil. Kos deg med Pepsi Max eller vann👌

• Liker 8
Skrevet
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Nei han er ikke avholds, er vell mer at han mener at det ikke er helt innafor at jeg åpner vin gjerne klokken 16 på en fredag selv om det bare er et eller 2 glass🙂 jeg og han er ikke helt lik der. Jeg gler meg til helg å den følelsen av frihet kanskje, han er mer den typen som kun nyter alkohol i sosiale settinger.

Ok, men dette er uansett helt normalt. Han får mene hva han vil

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Viktig å ha likt syn på rus, derfor må dere revurdere forholdet om dere blir uenige om dette. Selv ville jeg aldri hatt en mann som drakk alkohol.

Skrevet
AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Du gjør det pga effekten du får av alkoholen....ellers kunne du drukket noe annet.

Så enkelt er det.

Eh, nei? Hva annet som ikke er vin smaker som vin? Jeg elsker god rødvin. Drikker aldri brus, det synes jeg er søtt og ekkelt. Ikke fortell andre folk hvorfor de gjør som de gjør. Ikke bare tar du feil, du er også forferdelig arrogant når du tror du vet bedre enn andre hvorfor de gjør som de gjør. Og du mangler evne til å ta inn over deg i hvilken stor grad folks smak er forskjellig. SNAKK FOR DEG SELV, på seg selv kjenner man ingen andre.

Anonymkode: 15e4e...eeb

• Liker 4
  • Nyttig 3
Skrevet

Har vi lyst på et glass vin, så drikker vi det. Spiller ingen rolle hvilken dag det er i uka. Er ikke akkurat snakk om noen «megapint».

Anonymkode: bb619...a2e

• Liker 2
  • Nyttig 1
Skrevet

Stygg uvane? Det er helt normalt å drikke i helgene. Så da har nok sikkert halvparten om ikke over halvparten av Norges befolkning den stygge uvanen. 

Lov å kose seg litt ekstra i helgene. 

Skrevet

Kos deg med vinen din. Jeg tok også ett til to glass i helgen, men  det ble etterhvert mer 

Jeg satt korken på flaska for flere år siden. Har kjøpt en sjelden gang, men blir å drikke den opp sånn er det bare. 

Byttet ut vinen med farris bris😅

Anonymkode: bd47c...c61

Skrevet

Dette er jo helt normalt, skjønner ikke problemet. Jeg liker også å ta et glass vin på fredager, er et slags rituale for å markere at det er helg tror jeg. Og så lenge det er bare 1-2 glass, er man ganske langt unna et farlig høyt forbruk.

Problemet er vel hvis man MÅ ha det glasset, eller om man må ha stadig flere glass for å bli fornøyd. Så lenge det ikke er tilfelle, er jeg ikke bekymret.

Anonymkode: fd691...0f5

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

2 glass vin hver fredag? Kan jeg ikke skjønne skal være et stort problem, nei 😊

Anonymkode: 06a6a...35f

Helt enig.☺️

Skrevet
AnonymBruker skrev (16 timer siden):

At du ikke synes vin er godt får være opp til deg. Du kan ikke bestemme hva andre tenker, smaker og merker. Du må gjerne le så høyt du vil. Kos deg med Pepsi Max eller vann👌

Du forstod åpenbart ikke dette.

Anonymkode: 59bfc...7d5

Skrevet

Har mannen din generelt et restriktivt syn på alkohol, eventuelt et i overkant stort kontrollbehov, eller har han begynt å reagere spesifikt på akkurat helgedrikkingen din? Hvis det er det siste, kan det jo være en idé å tenke over om han kanskje ser en utvikling og endring du ikke ser - man er ikke nødvendigvis den første som ser det når man utvikler bekymringsfulle uvaner, selv om tror man har både kontroll og selvinnsikt. Stort sett ligger det genuin omtanke og bekymring bak når våre nærmeste reagerer på noe, ikke et ønske om å være kjip og moraliserende.

Skrevet
AnonymBruker skrev (21 timer siden):

Synes virkelig ikke du gjør noe galt eller skummelt. Nyt fredagen, middagen og vinen du. 

Anonymkode: c2a25...a7e

• Liker 1
Skrevet

Jeg også! Vil tro de aller fleste voksne drikker vin fordi de liker smaken ikke for å bli full. 

Vet du, det tror jeg faktisk ikke på. Alkohol isolert sett smaker ikke godt - vin, øl, cocktails etc. med alkohol kan derimot smake kjempegodt, men det er ikke alkoholen som gir smaken. Man får også alkoholfri vin og øl, eller mocktails. 

Jeg elsker å kose meg med noen glass alkoholholdig drikke fredag og lørdag - og det er primært fordi jeg liker å ruse meg. Og det er ingen skam i det, så lenge man gjør det med måte. Det gjør meg avslappet og i godt humør, og 2-3 glass ødelegger på ingen måte morgendagen.

Anonymkode: c806e...b8e

Skrevet

De fleste av oss som er glad i vin har prøvd alkoholfri vin også. Smaken kan ikke sammenlignes, som å drikke cola når du vil ha solo.

Kos deg med vinen.

Anonymkode: 424f8...c29

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 minutter siden):

Vet du, det tror jeg faktisk ikke på. Alkohol isolert sett smaker ikke godt - vin, øl, cocktails etc. med alkohol kan derimot smake kjempegodt, men det er ikke alkoholen som gir smaken. Man får også alkoholfri vin og øl, eller mocktails. 

Jeg elsker å kose meg med noen glass alkoholholdig drikke fredag og lørdag - og det er primært fordi jeg liker å ruse meg. Og det er ingen skam i det, så lenge man gjør det med måte. Det gjør meg avslappet og i godt humør, og 2-3 glass ødelegger på ingen måte morgendagen.

I vinen er det det så. Alkoholfri vin er ikke godt. Av den enkle grunn den ikke er gjæret. Man kan nesten ikke snakke om vodka og vin i samme slengen, da det ikke kan sammenlignes.

Jeg drikker vin for å kose meg, blir ikke full av et eller to glass vin. At de kan være så vanskelig å forstå, forstår ikke jeg. Men man vil vel gjerne ilegge andre sine egne vaner.

Anonymkode: 424f8...c29

• Liker 5
  • Nyttig 1
Skrevet

Kan du ikke bare ta en hvite måned eller to da? Bare sånn for og vise mannen din at det ikke er noe problem.

Jeg har det på akkurat samme måten kjæresten min syns jeg drekker for mye. Drikker 2 øl på fredag og to på lørdag. Hun har vokst opp i et hjem uten alkohol og jeg kommer fra et hjem der det er helt vanlig å drikke inntil mat. Men nå i sommer har det vært mye alkohol. Så jeg skal ikke drikke før  en tur vi skal på i slutten av september. Og jeg føler det er veldig godt for kropp og sjel. Kan anbefales😊

• Liker 3
Skrevet
AnonymBruker skrev (27 minutter siden):

Dette. Alkohol kan absolutt smake godt og det kan være godt med annen drikke enn vann til mat, men jeg kan vanskelig se for meg at jeg hadde drukket alkohol om det ikke også hadde en behagelig effekt.

Og det er det ingenting galt med etter min mening. Jeg er en stor mann på over 100kg og merker godt effekten av 2-3 standardenhetet, og da vil jeg tro de fleste andre gjør det også. Og jeg kan godt være på treningssenteret eller kontoret kl 8 morgenen etter.

Anonymkode: 8d985...82a

• Liker 3
Skrevet

Fortsett å fortell deg selv dette og spør så hvorfor da alle ikke kjøper alkoholfritt.

Anonymkode: 59bfc...7d5

Har du smakt alkoholfri rødvin? Det smaker IKKE det samme, ikke i nærheten. Alkoholfri øl kan derimot være ganske godt, og det ser man også mange gå over tid, nå som utvalget er bedre og det finnes mye spennende alkoholfri øl også. 

Men såklart drikker mange alkohol på grunn av rusen/avslapningen, i sosiale settinger uten mat er det jo hovedsaklig derfor.

Men til maten, eller for å slappe av med ett glass i sofaen, så tror jeg smaken definitivt er viktigst for de fleste, da de fleste av oss ikke merker rusen i det ene glasset. 

Anonymkode: 8e24d...93a

• Liker 3
  • Nyttig 2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...