AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #21 Skrevet 12. august 2023 Fire måltider er helt normalt og barn er aktive, de trenger mye mat. Om dere voksne spiser fire måltider er opp til dere, hvis dere er overvektige så kanskje se det an? Det er ikke farlig å gå litt sulten, det er bare godt for mage og tarmsystemet å kjenne på litt sult. Man skal faktisk unngå å spise hvis man ikke kjenner på sult, for det betyr at tynntarmen ikke har forbrent opp det forrige måltidet enda. Anonymkode: dfaf1...662
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #22 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Legger de seg 19.30 så er de vel oppe tidlig? Få i gang frokosten raskt på morgenen. Anonymkode: 486b9...ba2 Ts Hverdagen spises det 07 og i helga 08. De spiser frokost til hverdag med en gang de er ferdige på badet og har kledd på seg. Anonymkode: ab105...b8c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #23 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Fire måltider er helt normalt og barn er aktive, de trenger mye mat. Om dere voksne spiser fire måltider er opp til dere, hvis dere er overvektige så kanskje se det an? Det er ikke farlig å gå litt sulten, det er bare godt for mage og tarmsystemet å kjenne på litt sult. Man skal faktisk unngå å spise hvis man ikke kjenner på sult, for det betyr at tynntarmen ikke har forbrent opp det forrige måltidet enda. Anonymkode: dfaf1...662 Jeg spiser på hverdager 07, 10, 12, 16 og rundt 20/21. Jeg er på grensa til undervektig. Anonymkode: ab105...b8c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #24 Skrevet 12. august 2023 Høres helt normalt ut. Barn skal vel spise hver 3 time også Anonymkode: 3c45f...48a 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #25 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (25 minutter siden): Fire måltider om dagen er helt normalt, og nødvendig for aktive barn i vekst. Det eneste jeg stusser på at nattfasten blir litt i lengste laget. 12,5 time uten mat er lenge for små kropper. At nattfasten er så lang gjør nok at det blir litt kort tid mellom noen måltider på dagen. Frokost tidligere og/eller kveldsmat senere? Anonymkode: 486b9...ba2 Er det lenge? Min 3 åring sover i 12 timer, fra 19.00 til 07.00. Skal jeg vekke for å gi mat? Anonymkode: ffe18...930 2 2
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #26 Skrevet 12. august 2023 Det var ofte.. Jeg og mannen spiser kun lunsj og middag. Barna spiser frokost i tillegg. Anonymkode: c78ea...40b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #27 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Det var ofte.. Jeg og mannen spiser kun lunsj og middag. Barna spiser frokost i tillegg. Anonymkode: c78ea...40b Blir dere ikke sultne? Slappe? Mye mellommåltider? Overvektige? Anonymkode: ab105...b8c 1
Gjest ti10 Skrevet 12. august 2023 #28 Skrevet 12. august 2023 Det synes jeg høres normalt ut, det eneste er at kanskje det siste måltidet kunne vært utsatt en halvtime eller en time, men det er jo bare flisespikkeri. Hvis dere kutter ut et måltid, blir det jo 7-8 timer uten mat, og det synes jeg kan bli lenge.
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #29 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (17 minutter siden): Blir dere ikke sultne? Slappe? Mye mellommåltider? Overvektige? Anonymkode: ab105...b8c Nei? Vi spiser ikke mellommåltid. Når man spiser sjeldent så mister man sultfølelsen og du blir sulten til de tidspunktene du er vant til å spise på. Jeg blir faktisk mer sulten av å spise oftere. To ganger om dagen er det som har fungert best over tid. Jeg kan spise mer når jeg spiser to måltider enn de som må fordele kaloriene ut på flere måltider. I tillegg er det bevist at dette er sunt for blodsukkeret. Les deg opp om periodisk faste. Jeg har egentlig kjørt periodisk faste hele mitt voksne liv uten at jeg viste at det hadde et navn. Anonymkode: c78ea...40b 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #30 Skrevet 12. august 2023 Høres veldig merkelig ut med spisetider. Jeg og ungen spiser når vi er sultne. Anonymkode: ce9a1...7a7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #31 Skrevet 12. august 2023 Barna: frokost ca 7.30, lunsj 11, matpakke 14, middag 18. Kveldsmat spiser de vanligvis ikke (kun eldste hvis hun har fritidsaktiviteter). Voksne: frokost 7.30, lunsj ca 13-13.30 (kommer an på jobbmøter osv), middag kl 18. Mannen spiser ofte kveldsmat ca kl 21 i tillegg. I helger pleier vi å spise frokost ca kl 8, mellommåltid kl 11, større lunsj kl 14, og middag kl 18. Anonymkode: f8e43...b05
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #32 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Nei? Vi spiser ikke mellommåltid. Når man spiser sjeldent så mister man sultfølelsen og du blir sulten til de tidspunktene du er vant til å spise på. Jeg blir faktisk mer sulten av å spise oftere. To ganger om dagen er det som har fungert best over tid. Jeg kan spise mer når jeg spiser to måltider enn de som må fordele kaloriene ut på flere måltider. I tillegg er det bevist at dette er sunt for blodsukkeret. Les deg opp om periodisk faste. Jeg har egentlig kjørt periodisk faste hele mitt voksne liv uten at jeg viste at det hadde et navn. Anonymkode: c78ea...40b Lurer på hvor lang tid det tar før den sultfølelsen forsvinner. Jeg har aldri tålt og ikke spise ofte, blir sur/sint og kjempe sulten. Husker i tenårene at jeg ikke alltid hadde råd og var lenge borte så det gikk flere timer i mellom, ble aldri bedre. Anonymkode: ab105...b8c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #33 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (2 minutter siden): Høres veldig merkelig ut med spisetider. Jeg og ungen spiser når vi er sultne. Anonymkode: ce9a1...7a7 Syns du det? Det er ikke skrevet i stein disse tidene så avvik skjer jo. Men er ca. rundt der klokkeslettet. Anonymkode: ab105...b8c
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #34 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Lurer på hvor lang tid det tar før den sultfølelsen forsvinner. Jeg har aldri tålt og ikke spise ofte, blir sur/sint og kjempe sulten. Husker i tenårene at jeg ikke alltid hadde råd og var lenge borte så det gikk flere timer i mellom, ble aldri bedre. Anonymkode: ab105...b8c Gi det en uke. Det hender vi skeier litt mer ut i ferier hvis vi er hos familie som serverer oss mat i hytt og pine, og jeg merker at jeg går gjennom ca en ukes "avrusning" hvor jeg føler meg mer sulten når vi kommer hjem igjen. Etter dette blir det normalt igjen. Anonymkode: c78ea...40b
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #35 Skrevet 12. august 2023 Mitt beste sammenligningsgrunnlag er barna på jobb. De spiser frokost, vil gjerne ha en matbit i første friminutt kl. 9:45, spiser lunsj kl. 11, og sfo-barna spiser igjen kl. 14. Resten av dagen har jeg jo ikke noen oversikt over, men middag på et eller annet tidspunkt, og så kanskje kveldsmat. Så det høres jo ikke unormalt ofte ut, sånn egentlig. Med det sagt er det mulig å være bevisst på hva man spiser, og mengden, sånn at man ikke trenger å spise fullt så ofte. Men hvis man liker å ha det sånn, er jo ikke det noe stort problem. Anonymkode: 90076...c54
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #36 Skrevet 12. august 2023 Sammenlignet med oss, så er det ofte. Vi spiser ikke mye til frokost, men spiser større lunsj/brunsj og sen middag. Nå har vi ikke så små barn lengre, men vi spiste sen middag da de var små også. Ikke nødvendig med kveldsmat når en spiser middag sent. Anonymkode: 1e802...d08
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #37 Skrevet 12. august 2023 Nå er ungene eldre her, men siden de var små har vi alltid spist middag sammen, mens de andre måltidene er det sjelden vi setter oss ned og spiser sammen. Da de var små rigget vi aldri til lunsj i helgene, men dersom de ble sultne fikk de seg en skive. Vi er ikke så opptatt av mat, og ungene har aldri vært glade i frokost. Anonymkode: 5123e...d1c
Tvist Skrevet 12. august 2023 #38 Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (1 time siden): Høres veldig merkelig ut med spisetider. Jeg og ungen spiser når vi er sultne. Anonymkode: ce9a1...7a7 Man må jo holde seg til det som naturlig blir spisetid er, ut fra dagens gjøremål. Frokost før ungen skal på skolen, de må spise lunsj i lunsjpausen om de vil ha noe, vanlig at de er sultne etter skoletid, og om de skal sove hele natten kan det være greit å fylle på litt på kvelden. Praktiske hensyn må ta, jeg kan jo heller ikke ta lunsjpausen min på jobb klokka ti fordi jeg er sulten da. 1
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #39 Skrevet 12. august 2023 Tvist skrev (1 minutt siden): Man må jo holde seg til det som naturlig blir spisetid er, ut fra dagens gjøremål. Frokost før ungen skal på skolen, de må spise lunsj i lunsjpausen om de vil ha noe, vanlig at de er sultne etter skoletid, og om de skal sove hele natten kan det være greit å fylle på litt på kvelden. Praktiske hensyn må ta, jeg kan jo heller ikke ta lunsjpausen min på jobb klokka ti fordi jeg er sulten da. Å spise kl 15 er jo pensjonistfakter😅 Anonymkode: ce9a1...7a7
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #40 Skrevet 12. august 2023 Jeg er voksen og spiser vanligvis 2 ganger iløpet av jobbdagen + middag + noen ganger kvelds + noen ganger frokost. Så jeg spiser 3-5 ganger (og iblant snacks i tillegg) Har barn nå og det spiser frokost, lunch, ettermiddagsmat og middag. Vi rekker vanligvis ikke mer enn de 4 måltidene før leggetid men ammes ofte i søvn. Hender og hun får noe mat før middag om den blir senere enn 1730 og hun er sulten og grinete og maser om mat fordi vi lager middag. Legger seg 19, 1 1/2 år bare. Så for meg høres det normalt ut som du sier TS og rart å spise bare et par ganger om dagen. Jeg blir fort sulten etter et måltid uannsett hva jeg spiste og jeg orker heller ikke gigantiske måltider. Anonymkode: 69518...3d7
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå