Gå til innhold

Som sanden i timeglasset, går dagene i vårt liv. Flere som blir trist av å tenke på det?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

At snart er det slutt og vi går mot de evige jaktmarker?

Anonymkode: d3993...0d3

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Vikarsykepleier

Jeg vet ikke om trist er det rette ordet, mer "uhu, nå som det begynner å lakke og li mot slutten må jeg gjøre det jeg alltid har hatt lyst til". For egen del har jeg blant annet tatt tak i hvordan jeg jobber så jeg kan ha mer fri og drive på med det jeg egentlig har lyst til å drive på med.

To forskjellige måter å se på at ferden nærmer seg slutten.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvis noen har et tips om hvordan man kan få sanden til å renne raskere, tar jeg gjerne imot det. 

Er så lei av livet 

Anonymkode: 13756...a22

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

hvis noen har et tips om hvordan man kan få sanden til å renne raskere, tar jeg gjerne imot det. 

Er så lei av livet 

Anonymkode: 13756...a22

Samme her, kunne dødd i dag. Helt greit.

Anonymkode: 3d43a...195

  • Liker 1
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alternativet, et evig liv, er ihvertfall destruktivt. Hvorfor gjøre noe som helst da - man har jo hele evigheten å gjøre det på?

Mitt livsmotto: Ikke bruk et gram energi på noe du ikke kan gjøre noe med!

  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest theTitanic
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

At snart er det slutt og vi går mot de evige jaktmarker?

Anonymkode: d3993...0d3

Snart og snart. Det tar en stund. Og når stunden kommer så er man mentalt klar for det. Ergo vil du sannsynligvis den tid ikke være plaget av tanken. Derfor er din nåtid bekymring og melankoli fullstendig bortkastet. 

Naturen er viselig innrettet. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg tenker bare på "Days of our lives" av overskriften, egentlig.

Men nei, det gjør meg ingenting. Jeg nyter livet mens jeg har det, men jeg er glad i livet og håper derfor det varer lenge såfremt formen er god. Er også overbevist om at dette er alt som skjer, jeg-et er bare en haug med kjemiske reaksjoner i hodet mitt som opphører når jeg dør. Det går helt fint.

Anonymkode: 0de0c...6a0

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om man tenker på hvor lenge historien har vart og hvor lenge den vil vare er et menneske liv bare et blunk. Og vi er glemt like fort, om vi ikke har gjort oss selv kjent på et eller annet vis. 

Anonymkode: 5c3ea...986

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 hours ago, AnonymBruker said:

At snart er det slutt og vi går mot de evige jaktmarker?

Anonymkode: d3993...0d3

Ja, livet er kort, derfor kaster jeg bort mye av det på å krangle med tullinger på kg. 😄

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ååå, days of our lives! Husker jeg så på den serien da jeg gikk på vgs.

Helt greit for meg at sanden renner ut og jeg håper den renner raskt. Er tungt deprimert og lei av livet. 

Anonymkode: b5b13...f1b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har du sett på Days of our lives igjen? 😄

Anonymkode: 1ba48...7c2

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det  som er verst er all tiden jeg går glipp av med barna mine. Enig i Lurven. Lev i nuet. Slutt å legg langsiktige planer. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Døden er målet i livet....når den kommer vet ingen.

Derfor jeg er så lei av disse som skal jage materialisme og penger....elsker jobben sin....bruker all tid på jobben....for å kjøpe seg ting de ikke trenger....hytter, bil, båt, pynteputer, bla bla...bare tull alt sammen.

Vært igjennom det livet selv, nå elsker jeg å ha bare det mest nødvendige...mat og tak over hodet. Så heller jobbe deltid, elsker å ha fri! Minst mulig lønnet arbeid er fint....

Anonymkode: 70bb0...7eb

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tenker det blir fint å komme til himmelen og få treffe igjen dem som har blitt borte før meg.

Anonymkode: 76297...822

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

orkide1 skrev (På 8.8.2023 den 21.48):

Jeg ler ettersom denne setningen bare på engelsk har jeg hørt før🤣 såpe!

Jepp samme her 🤣 Days of Our Lives 🤣🤣

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Egentlig ikke. Jeg synes det er greit at livet er midlertidig og tar slutt en dag.

Man kan selvfølgelig fylle livet med opplevelser, drømmer, mål og ambisjoner, men det betyr så lite uansett.

Livet har mer enn nok av tid til hva man burde gjøre, og altfor liten tid til alt det likegyldige man higer etter.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...