AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #1 Del Skrevet 6. august 2023 Jeg har lagt merke til at de 4 flotte monsteraene mine har begynt å henge med bladene og visne. Etter nøyere undesøkelse viser det seg at de er fulle av trips! Har aldri hatt det i hus før. Fredsliljer og andre er også rammet, dog ikke like hardt. Hva bør jeg gjøre? Trenger sårt hjelp 😢 Anonymkode: 98f20...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 9. august 2023 #2 Del Skrevet 9. august 2023 Jeg kjøpte permetrin på Plantasjen, tok med alle plantene inn på et rom som funker som kontor og åpnet vinduet. Holdt pusten og sprayet alle grundig. Løp ut og lukket døra. Lot de bare stå der med lufting og gjentok etter noen dager. Da var alle trips borte og ingen nye ennå (etter ca 4 uker) Permetrin er visst ikke skadelig for mennesker. Tror det er noen som også skyller plantene etter spraying men det gjorde ikke jeg. Finnes også hjemmelagde remedier/ spray man kan lage selv men det vet jeg ikke noe om. Synes permetrinen var helt topp 😄 Oppdaget de også fordi en monstera plutselig ble brun og trist. Det gikk overraskende fort. Anonymkode: dcb7c...fff Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå