Gå til innhold

Moderatorer som stenger tråder og utøver maktmisbruk


Avocado83

Anbefalte innlegg

Det er virkelig barnslig å å utnytte makten ved å sperre tråder når dere går tom for unnskyldninger. Jeg er enig i at barna i hjertefamilien ikke skal diskuteres. Men jeg etterlyser fortsatt en forklaring og en henvisning til hvor det står at Emilie ikke kan diskuteres,for så langt jeg kan se står det tydelig i regelverket at det er tillat.

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Viser til svar gitt her

Som sagt ønsker ikke vi at familien skal diskuteres av hensyn til barna. 

Se regelpresisering (min utheving):

Sitat

* Persondebatt

Persondebatt er å diskutere en identifiserbar person som ikke har valgt å eksponere seg selv i f. eks. sosiale medier. Dette kan f. eks. gjelde en kjent persons barn, øvrige familiemedlemmer, tidligere kjærester eller venner.

På Kvinneguidens forum vil omtale av barn bli moderert strengt. Vi tillater ikke bruk av navn eller kallenavn på barn, omtale av barns utseende, helse eller livsførselfølelsesliv, personlighet, meninger, fritid, samværsordninger mm. Det er tillatt å diskutere foreldres valg om eksponering av barn og hvordan dette utføres, men ikke hvordan barna opplever denne eksponeringen.

Mindreårige har et særskilt vern i norsk lov og i Vær varsom-plakaten. Uavhengig av hvordan andre velger å omtale sine egne eller andres barn, har vi i Kvinneguiden / Story House Egmont et selvstendig ansvar for hva som publiseres på våre plattformer.

Sol, admin.

  • Liker 1
  • Nyttig 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Men hvor er hensynet til barna til Autismeforeldrene og Løvemammaene? Og barna til Caroline Berg Eriksen, som til stadighet er tema? Barnet til Helene Drage? Dette er bare noen eksempler av MANGE. Samtlige av disse velger å publisere innhold rundt barna sine, og som jeg skrev i den andre tråden er nettopp det en del av diskusjonen. Dette argumentet holder ikke, og det vet dere. Kjenner jeg blir oppriktig provosert av at dere bare avslutter diskusjonen når det passer dere ved å stenge tråden.

  • Liker 7
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (På 5.8.2023 den 19.58):

Viser til svar gitt her

Som sagt ønsker ikke vi at familien skal diskuteres av hensyn til barna. 

Se regelpresisering (min utheving):

Sol, admin.

Og jeg sier jo at det ikke er barna vi diskutere,men moren og det er ingen ting i regelverket som sier det ikke er lov,heller tvert om. Så igjen misbruker dere makta. Og dere må gjerne forklare hvorfor andre barn ikke blir skjermet av dere?

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

ignore skrev (10 timer siden):

Men hvor er hensynet til barna til Autismeforeldrene og Løvemammaene? Og barna til Caroline Berg Eriksen, som til stadighet er tema? Barnet til Helene Drage? Dette er bare noen eksempler av MANGE. Samtlige av disse velger å publisere innhold rundt barna sine, og som jeg skrev i den andre tråden er nettopp det en del av diskusjonen. Dette argumentet holder ikke, og det vet dere. Kjenner jeg blir oppriktig provosert av at dere bare avslutter diskusjonen når det passer dere ved å stenge tråden.

Nemlig! Er hakket før jeg kontakter Egmont som drifter kg og informerer de om hvordan de som skal ha ansvar for forumet ikke følger reglene og lukker øyene for ganske grov hetsing,håning,personangrep og på kanten til mobbing av sårbare grupper i samfunnet.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Forskjellen ligger i hvem som har omsorg for barna. Ved å diskutere hvordan barn blir ivaretatt, hvem som burde hatt omsorgen og omsorgsevne i denne familien bryter man våre regler ved at barnas livsførsel blir diskutert. Vi har tatt en beslutning om å verne barna i denne familien da disse er i en ekstra sårbar situasjon. 
 

Sol, admin. 

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Sol Rampelyset skrev (1 time siden):

Forskjellen ligger i hvem som har omsorg for barna. Ved å diskutere hvordan barn blir ivaretatt, hvem som burde hatt omsorgen og omsorgsevne i denne familien bryter man våre regler ved at barnas livsførsel blir diskutert. Vi har tatt en beslutning om å verne barna i denne familien da disse er i en ekstra sårbar situasjon. 
 

Sol, admin. 

Så det et greit å bryte reglene og diskuter barn så lenge barna bor hos sine biologiske foreldre? Hvorfor har dere da de reglene om barn? Men med det sagt så forklarer ikke det du kommer med som en unnskylding på hvorfor kommentarer som ikke nevner barna i fosterhjem blir slettet,eller kommentarer om hennes graviditet. Så igjen dere lager deres egne regler noe som gjør det veldig vanskelig for å oss medlemer å forstå hvilke regler som egentlig gjelder fra dag til dag. Og tenk om moderatorene ellers på formuer kunne ha brukt et brøkdelen av den energien på å ta fatt i all hetsen og mobbingen som foregår på resten av forumet.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke OK å diskutere barna til andre heller, men det er lov å diskutere hvordan foreldrene velger å eksponere barna sine. Dersom du ser innlegg hvor barn blir diskutert er det fint om du rapporterer de. Minner også om at vi streber etter å moderere inne 24 timer, så dersom du har lest persondebatt da du leste, betyr ikke det at vi ikke sletter dette på et senere tidspunkt da vi gjennomgår tråder. 
 

Vi har som sagt besluttet at denne familien ikke skal diskuteres på forumet, det er nå opplyst i denne tråden og den foregående. 
 

Hva som foregår på resten av forumet kan tas med moderatorene der. Det kan du gjøre her
 

Sol, admin.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sol Rampelyset skrev (2 timer siden):

Nei, det er ikke OK å diskutere barna til andre heller, men det er lov å diskutere hvordan foreldrene velger å eksponere barna sine. Dersom du ser innlegg hvor barn blir diskutert er det fint om du rapporterer de. Minner også om at vi streber etter å moderere inne 24 timer, så dersom du har lest persondebatt da du leste, betyr ikke det at vi ikke sletter dette på et senere tidspunkt da vi gjennomgår tråder. 
 

Vi har som sagt besluttet at denne familien ikke skal diskuteres på forumet, det er nå opplyst i denne tråden og den foregående. 
 

Hva som foregår på resten av forumet kan tas med moderatorene der. Det kan du gjøre her
 

Sol, admin.

Så dere lager egne regler. Det er jo veldig seriøst ;) 

Og det hjelper ikke om dere moderere når det samme hater står der etter deres såkalte moderering,men om ikke annet forstår man på hvilken side dere står på når det gjelder grov hets av sårbare grupper.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor så stor behov for å diskutere en familie som åpenbart trenger å beskyttes? Barna er under offentlig omsorg og bare det i seg selv gjør at de trenger ekstra beskyttelse. 

  • Liker 7
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (16 timer siden):

Hvorfor så stor behov for å diskutere en familie som åpenbart trenger å beskyttes? Barna er under offentlig omsorg og bare det i seg selv gjør at de trenger ekstra beskyttelse. 

Jeg har ikke noe stort behov for det,men jeg reagere på at lager sine egne regler,driter i alle de andre uskyldige barna som blir diskutert på daglig basis og at de lukker øynene for ganske grove personangrep og mobbing av andre sårbare grupper på forumet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Avocado83 skrev (10 minutter siden):

Jeg har ikke noe stort behov for det,men jeg reagere på at lager sine egne regler,driter i alle de andre uskyldige barna som blir diskutert på daglig basis og at de lukker øynene for ganske grove personangrep og mobbing av andre sårbare grupper på forumet.

Men dette er en identifiserbar familie , ikke en gruppe mennesker. Et raskt Google søk viser at de faktisk trenger å beskyttes fra å bli diskutert på et forum. Ser at siste blogginnlegg ble lagt ut i 2022, så jeg antar at de ikke lenger søker offentligheten heller.

  • Liker 2
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

caremore skrev (18 minutter siden):

Men dette er en identifiserbar familie , ikke en gruppe mennesker. Et raskt Google søk viser at de faktisk trenger å beskyttes fra å bli diskutert på et forum. Ser at siste blogginnlegg ble lagt ut i 2022, så jeg antar at de ikke lenger søker offentligheten heller.

Les hele kommentaren  min på nytt du og ikke bare heng deg opp i en setning. Men med det sagt så er det faen meg ikke greit å mobbe uansett om det går på enkeltperson eller en gruppe.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Tråder om uføre ellers på forumet har ingenting med Rampelyset å gjøre, dersom du har innspill til dette kan du kontakte @Forumansvarlig
 

Øvrige spørsmål er besvart, tråden stenges. 
Sol, admin. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...