AnonymBruker 42 Skrevet 5. august 2023 #41 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (På 4.8.2023 den 20.52): Det er så utrolig trist at disse ungene sitter innesperret dag etter dag i en liten leilighet. Altså... Her jeg bor er det MAAAAAANGE barn... Det er ikke snakk om at man ser de annet enn på vei til eller ifra skolen... Kanskje en og annen på vei til fotballtrening, håndball el., men thæts it. Det er den "nye normalen", tydeligvis. Døgnrytmen du snakker om er jo typisk "nynorsk", men det å sitte inne er bare blitt standard for alle, later det til... Lurer på hvordan dette vil gi seg utslag i det lange løp, men...
Fru Uperfekt Skrevet 5. august 2023 #42 Skrevet 5. august 2023 AnonymBruker skrev (9 minutter siden): Hadde sendt bekymringsmelding, og nei, jeg er ikke en som gjør det ofte. Har aldri meldt noen, faktisk. Men frisk luft, dagslys, og en form for normal døgnrytme er basis omsorg. Og her mangler helt grunnleggende ting virker det som. Viktig ikke å sette andre standarder for innvandrerbarn enn norske, det er dét som er rasisme. Er det i Oslo kommer du nok ikke så langt, da. Anonymkode: f3086...3a8 Hva er for deg en normal døgnrytme?
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #43 Skrevet 6. august 2023 Folk er late, de vil sitte på mobilen, ikke drive å kle på unger for å gå ut. Anonymkode: 5c6de...c2b 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #44 Skrevet 6. august 2023 On 8/4/2023 at 8:52 PM, AnonymBruker said: De bor i liten leilighet uten tilgang til hage. Vet ikke hvor mange barn som bor der, men ihvertfall 3 etter det jeg kan se (de har veranda). Denne uken har det vært fint vær og ungene er aldri ute. Det er hyling og generelt mye bråk til sent på kveld. De virker å ha en helt annen døgnrytme enn normale folk. Det er så utrolig trist at disse ungene sitter innesperret dag etter dag i en liten leilighet. Anonymkode: 2b77a...a75 Hvordan vet du at de aldri er ute? Er du alltid hjemme og følger med på dem? Anonymkode: fa6a0...251 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #45 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (12 timer siden): Omg så du er ikke ute i det fine været???! Håper ikke du har barn, i såfall må barnevernet hente dem ! Anonymkode: af897...f7e Jo, jeg sitter ute og har full oversikt over naboene. 😁 Barnet mitt nyter ferie i Spania, så du kan ta det helt med ro. Anonymkode: 2b77a...a75
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #46 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (16 minutter siden): Jo, jeg sitter ute og har full oversikt over naboene. 😁 Barnet mitt nyter ferie i Spania, så du kan ta det helt med ro. Anonymkode: 2b77a...a75 Misliker sterkt slike nysgjerrige mennesker som du fremstiller deg som. Vurdert å få deg en hobby? Hva med strikking/hekling mens du hører på podcast/lydbok f.eks Anonymkode: ae17b...d05 1 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #47 Skrevet 6. august 2023 Dette kan nok ha mange årsaker som feks allergi, ønske om å ikke utsettes for mye sol.. Kanskje tar de med seg barna andre steder og er ute uten at naboene får det med seg. Om du ikke mistenker at barna har det vondt og mangler grunnleggende omsorg, så lar du familien leve livet sitt i fred på sin måte. Anonymkode: 8dd0c...d77 2
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #48 Skrevet 6. august 2023 AnonymBruker skrev (17 timer siden): Men ærlig talt - det er ikke din sak. De har kanskje en god grunn til det, og du vet sikkert ikke hele situasjonen. La dem i fred. Anonymkode: 23f4c...b0c Du siterer et svar som var til et annet innlegg. Tror ikke du vet hva du svarer på her. Anonymkode: 943f2...791
Eloise12345 Skrevet 6. august 2023 #49 Skrevet 6. august 2023 (endret) Jeg er ikke flink å følge med om nabobarna er inne hele dagene. Jeg får med meg en som er mye ute. Det er fordi han bor så tett innpå min leilighet og det er mye støy utenfor, men ellers klarer jeg ikke å følge med de andre nabobarna. Men det er ikke bra om barn er inne konstant. De bør få komme seg ut å leke selvfølgelig. Endret 6. august 2023 av Eloise12345 1
AnonymBruker Skrevet 6. august 2023 #50 Skrevet 6. august 2023 Fru Uperfekt skrev (På 5.8.2023 den 23.19): Hva er for deg en normal døgnrytme? Skriver en form for normal døgnrytme. For barn som ikke må møte opp noe sted til fast tidspunkt på morgenen er jeg rimelig liberal på det. Leggetid alt mellom 18-24, tenker jeg ikke er bv-mat. Men om ungene for eksempel er våken på natten, da kroppen oppnår best hvile, og sover på dagen, tenker jeg at foreldrene kunne trenge veiledning. Anonymkode: f3086...3a8 1
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #51 Skrevet 7. august 2023 Å holde barna innestengt hver dag hele dagen er en form for omsorgssvikt. Tenk for et sjokk det må bli når de skal begynne på skolen? Ville meldt til barnevernet helt ærlig, kanskje de trenger litt veiledning. Anonymkode: afadd...f11 2
AnonymBruker Skrevet 7. august 2023 #52 Skrevet 7. august 2023 Vurdert å snakke med naboene? Hvis de er fra en annen kultur har bodd et helt annet sted, så kanskje de ikke er vant med at man kan sende ungene ut - helt trygt. Mange mange steder i verden mange er mye inne, fordi de ikke føler det er trygt for barn ute feks. Eller der det ikke er lekeplasser slik som vi har tilrettelagt i Norge. Så hvorfor prøver du ikke å få slått av en prat om rett og slett si at du merker at barna deres ikke er ute, og si at hun/han bare må spørre hvis de lurer på noe i nabolaget, hvor det er lekeplasser feks, eller nevne at her har mange trampoline ute for barn å leke på og at mange barn pleier å leke ute. Bare sånn tilfelle de ikke vet det rett og slett! Anonymkode: 7371e...c54 1
Fremhevede innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå