Gå til innhold

Hvis brudeparet skilles og gifter seg på nytt


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Gir man gave til bryllup nr 2?

De skilte seg rett før første bryllupsdag, og gifter seg på nytt igjen etter 2 år. Virker som et helt normalt bryllup, som om det første ikke har skjedd? De har gaveliste, men ønsker seg helst bidrag til bryllupsreise, skriver de. Selv skjønner jeg ikke hvorfor de skal ha en bryllupsreise nr 2 i tillegg til ny fest og hele sulamitten. 
Når jeg søkte på internett virket det som om mange tenker brudepar til og med skal gi tilbake gavene de får dersom de skilles før det har gått 1 år.
Hvis noen lurer: De skilte seg første gang på grunn av covid sa de, og de følte de ble mer venner enn ektefolk siden de var veldig redde for smitte når mannen pendlet mye. Så ble han hjemme (byttet jobb? Usikker..) og de fant tilbake til hverandre. De har felles barn. 

Vurderer å bare la være å gå for å slippe å forholde meg til det, men det er familie, så jeg vil ikke skape unødig konflikt.

 

Anonymkode: 8e61d...822

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Wtf!!! Det er litt frekt synes jeg ass. Jeg hadde nok likevel gitt litt.

Men jeg hadde gått sammen med flere som var bedt, også gitt en liten symbolsk sum, som 200kr eller noe. Også får de ett samlet gavekort på en fjert fra mange.

Anonymkode: 37ed1...ab5

  • Liker 4
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Virker rart å holde stor ståhei med bryllup når de engang har giftet seg før. Det hadde vært mer passende med en kort seremoni på rådhuset. Skjønner at folk er betenkt.

Anonymkode: 75ede...431

  • Liker 11
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tenker jeg hadde gitt dem en blomst.

Anonymkode: 91d0b...b4e

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei vet du hva. Det der er spesielt, vet ikke om jeg hadde giddet å involvere meg i det jeg heller. Hadde det vert besteforeldre som ble gift etter 30  års skilsmisse så skulle jeg feiret med brask og bram.

Anonymkode: 901bd...2b4

  • Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så det er bare 3 år siden de giftet seg første gang? Det kan vel kanskje skje alle at man skiller seg og angrer, selv om jeg synes det var veldig kjapt å skille seg innen ett år hvis det ikke var skjedd noe mer dramatisk enn at de var blitt mer venner enn kjærester. Det veldig spesielle her er jo at de skal ha en stor bryllupsfest igjen etter så kort tid. De fleste andre hadde bare fått vielsen overstått med vitner og ikke gjort noe mer utav det, hvis det var viktig for dem å være gift. Hadde vært noe annet hvis det hadde funnet tilbake til hverandre etter f.eks 20 år.

Jeg hadde bare gitt en blomst eller noe, som noen andre foreslo. 

Anonymkode: a7074...a6e

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

En blomst, en flaske vin eller noe tilsvarende. Hadde glatt oversett ønskeliste. 

Anonymkode: f7478...eab

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjedde med en venninne av meg. De hadde ønskeliste + "bidrag til bryllupsreisen" som gaveforslag i invitasjonen. Jeg med flere syntes det var veldig spesielt, da det var knappe fem år mellom de to bryllupene og dermed også stort sett samme gjeng som var invitert. 

Jeg bet det i meg og kjøpte det billigste på ønskelisten uten å si eller gjøre noe mer om det. Men må innrømme at jeg lo litt inni meg da brudens tante (nokså høylytt) erklærte ved gaveinnleveringen at hun hadde gitt kr. 5000 til forrige bryllup og insisterte på å få beløpet skrevet inn i protokollen til det nye bryllupet. Håper det ga paret noe å tenke på... 

Anonymkode: fa3c6...e25

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hehe, det er ikke mulig. Noen eier ikke skamvett. Hadde gitt 300. Og spist og drukket godt 😄

Anonymkode: 17301...47d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Skjedde med en venninne av meg. De hadde ønskeliste + "bidrag til bryllupsreisen" som gaveforslag i invitasjonen. Jeg med flere syntes det var veldig spesielt, da det var knappe fem år mellom de to bryllupene og dermed også stort sett samme gjeng som var invitert. 

Jeg bet det i meg og kjøpte det billigste på ønskelisten uten å si eller gjøre noe mer om det. Men må innrømme at jeg lo litt inni meg da brudens tante (nokså høylytt) erklærte ved gaveinnleveringen at hun hadde gitt kr. 5000 til forrige bryllup og insisterte på å få beløpet skrevet inn i protokollen til det nye bryllupet. Håper det ga paret noe å tenke på... 

Anonymkode: fa3c6...e25

Da hadde jeg ikk klart å holde meg, sprutlatter herfra 😂😂😂

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...