AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #21 Del Skrevet 2. august 2023 Litt utenfor tema, men jeg så et ord nå som jeg virkelig håper ikke blir et moteord: revolverer. Jeg skjønte betydningen ut i fra det engelske "revolve", men jeg måtte sjekke om det var et virkelig ord som ble brukt i Norge. https://naob.no/ordbok/revolvere https://snl.no/revolvere Sitat Hele forestillingen revolverer rundt Prinsessen kjærlighet til narren. https://www.tb.no/dagen-for-sommerens-storste-begivenhet-se-en-liten-sniktitt-her/s/5-76-2123349 Anonymkode: 73d72...b02 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
proghodet Skrevet 2. august 2023 #22 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Foretrekker uvitende fremfor ignorant Endret 12. august 2023 av proghodet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 2. august 2023 #23 Del Skrevet 2. august 2023 90% av det som nevnes her er jo relativt vanlige ord som har blitt brukt så lenge jeg kan huske i alle fall. Anonymkode: 6062a...349 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
1789 Skrevet 2. august 2023 #24 Del Skrevet 2. august 2023 Ikke et nytt ord, men et ord jeg synes har fått en oppblomstring nå og som jeg allerede er lei av. Synergi 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kågebruker Skrevet 2. august 2023 #25 Del Skrevet 2. august 2023 (endret) Elefanten i rommet. Woke Antiwoke Kneblet Ytringsfrihet Endret 2. august 2023 av Kågebruker Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. august 2023 #26 Del Skrevet 4. august 2023 Å erstatte alle verb som handler om egne meninger med "føle". Jeg føler at, jeg føler på, brukt i alle mulige sammenhenger der det klart hadde vært mer riktig å si/skrive mener, synes, tror etc. Jeg hater også uttrykket "i bildet". "Det er barn i bildet" (eller enda verre, "inni bildet") - er det ikke mye bedre å si "han/hun har barn"? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Million Skrevet 4. august 2023 #27 Del Skrevet 4. august 2023 Anonymus Notarius skrev (2 minutter siden): Å erstatte alle verb som handler om egne meninger med "føle". Jeg føler at, jeg føler på, brukt i alle mulige sammenhenger der det klart hadde vært mer riktig å si/skrive mener, synes, tror etc. Ja! Her om dagen så jeg en som ikke greide å skrive et bedre verb enn "føle" i en setning omtrent som dette: Jeg føler at boliglånsrentene blir dyrere og dyrere. Man FØLER ikke at et banklån og rentene blir høyere. De BLIR høyere, helt reelt. Man kan se kronebeløpet svart på hvitt hver måned, høyere og høyere. Det er ikke noe man "føler". 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 4. august 2023 #28 Del Skrevet 4. august 2023 Million skrev (2 minutter siden): Ja! Her om dagen så jeg en som ikke greide å skrive et bedre verb enn "føle" i en setning omtrent som dette: Jeg føler at boliglånsrentene blir dyrere og dyrere. Man FØLER ikke at et banklån og rentene blir høyere. De BLIR høyere, helt reelt. Man kan se kronebeløpet svart på hvitt hver måned, høyere og høyere. Det er ikke noe man "føler". Huff Tror det er en slags måte å prøve og forsikre seg i tilfelle det man sier er feil, eller at man ikke tør å konstatere at sånn er det? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 4. august 2023 #29 Del Skrevet 4. august 2023 Innafor. Uansett hva man skal gjøre nå om dagen må man først sjekke om det er innafor. Enten det handler om å kjøpe noe man har råd til for egne penger, velge en partner vennene ikke ser sjarmen i, reise på tur til syden selv om det er varmt, eller velge bort barn. Anonymkode: 65ec7...5de 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 5. august 2023 #30 Del Skrevet 5. august 2023 Kan legge til ord som korrelasjon og empiri. Når man bruker sånt i innlegg på kg lyser det mest av "jeg har gått på Blindern, dere". Anonymkode: 65ec7...5de 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 12. august 2023 #31 Del Skrevet 12. august 2023 proghodet skrev (På 2.8.2023 den 13.07): Foretrekker uviten fremfor ignorant UVITENDE!!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest ti10 Skrevet 12. august 2023 #32 Del Skrevet 12. august 2023 ti10 skrev (Akkurat nå): UVITENDE!!! Oh, the irony 😉 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
proghodet Skrevet 12. august 2023 #33 Del Skrevet 12. august 2023 36 minutter siden, ti10 said: UVITENDE!!! Store bokstaver OG hele tre utropstegn - da er det ingen tvil om at en feil har blitt begått. I stand corrected. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #34 Del Skrevet 12. august 2023 AnonymBruker skrev (På 2.8.2023 den 8.17): "Lokasjon" i stedet for sted, lokaler, eller beliggenhet. "Vi flytter til ny lokasjon om 3 mnd". Anonymkode: 73d72...b02 Og det heter "lokalisasjon" egentlig. Anonymkode: 4e541...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #35 Del Skrevet 12. august 2023 Anonymus Notarius skrev (På 4.8.2023 den 17.29): Å erstatte alle verb som handler om egne meninger med "føle". Jeg føler at, jeg føler på, brukt i alle mulige sammenhenger der det klart hadde vært mer riktig å si/skrive mener, synes, tror etc. Jeg hater også uttrykket "i bildet". "Det er barn i bildet" (eller enda verre, "inni bildet") - er det ikke mye bedre å si "han/hun har barn"? Det er ennå verre med "jeg tenker" om noe. "Jeg mener" er korrekt og forplikter mer enn om en bare tenker noe om noe. Anonymkode: 4e541...751 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 12. august 2023 #36 Del Skrevet 12. august 2023 6 hours ago, AnonymBruker said: Det er ennå verre med "jeg tenker" om noe. "Jeg mener" er korrekt og forplikter mer enn om en bare tenker noe om noe. Anonymkode: 4e541...751 Det forklarer kanskje hvorfor mange politikere bruker "jeg tenker at". Anonymkode: 65ec7...5de Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå