Gå til innhold

Hvordan er språkbruken hjemme hos folk?

Helene1982

Anbefalte innlegg

Det overrasker meg at det er en del menn som omtaler kvinner som horer og luddere, Og jeg lurer på hvor det kommer fra – oppveksten eller internett. Jeg lurer også på hva som er normalt hos folk flest når det gjelder denne typen språkbruk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ord som aldri ble brukt hjemme da jeg vokste opp iallefall, og som vi heller ikke bruker i mitt hjem nå.

Jeg vokste opp med en hjemmeværende mor, men hun hadde 3 barn hvorav ett med en ganske alvorlig diagnose, og tok seg av absolutt alt i og utenfor huset, så hun ble behandlet med respekt av absolutt alle, inkludert min far. Konsepter som at hjemmeværende mødre "snylter på mannen" eller er "golddiggers" hørte jeg ikke om engang før jeg var godt voksen.

I mitt forhold er det jeg (kvinnen) som tjener mest, vi deler 50/50 på oppgaver rundt hus og barn, og bruker aldri skjellsord mot hverandre (eller banner, for den saks skyld). Håper å være gode forbilder for barna våre, spesielt gutten, slik at han ikke blir forledet av alle disse incel-profetene. 

Anonymkode: 7c625...0bd

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Slik språkbruk kommer nok fra internett, influencere, tik tok osv  vil jeg tro. Jeg har mine tvil om at ord som  hore/ludder/bitch osv er noe særlig i bruk av fedre i de tusen hjem, så barna snapper det opp fra andre steder, og hverandre ikke minst.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...