Gå til innhold

En (nokså) nybakt mammas tanker

Holly Hobbie

Anbefalte innlegg

Fortsetter under...

Tusen takk for hilsener, Kverula og Bertine!

Fredager er som regel bra, men i dag er jeg utrolig busy. Selv om jeg egentlig liker aa ha mye aa gjoere paa jobben, saa faar jeg hodepine og vonde muskler av det.

Kollegene mine er i tillegg ogsaa veldig travle, og de faar telefoner i ett sett som jeg maa ta for dem fordi de allerede snakker med noen andre. Saa jeg maa vaere sekretaer i tillegg til aa gjoere min egen jobb. Der ringte det igjen... :forvirret:

Men snart er det lunsj!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Daan og sukk - se paa denne internettsiden: http://www.annegeddes.com

Her har jeg tenkt aa kjoepe en del en vakker dag! ;)

I gaar var jeg og T paa Ikea, ikke baby-overload der nei! :ler: Mange kjempesoete...T ble enda mer keen, selv om noen av dem hylskrek. Ikke daarlig!

Vi saa et par eneggede tvillingjenter paa ca. 1 aar, ikledd helt like rosa luer og med store, blaa oeyne. De stirret storoeyd paa oss da vi gikk forbi og var bare saa skjoenne!

Naa staar T og monterer en hylle paa kjoekkenet og han driver og lager en skikkelig engelsk soendagslunsj - Sunday Roast med roastbiff, stekte (sproe!) poteter, Yorkshire puddings og diverse groennsaker pluss saus. Skal drikke litt paerecider fra Ikea til!

Vi har forresten satt igang proeving for fullt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:hoppe:

Så flott at prøvingen er i gang for fullt!!! Da krysses både fingre og tær her i heimen! :tommelsmil:

Mye fint på den nettsiden du linket til ja...man kan rett og slett drømme seg bort. :ler:

Høres ut som dere har en finfin søndag! Fortsett med det! :klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere er godt igang med prøvinga. Aner du når sånn ca det er EL? Eller om det er EL i det hele tatt. Skulle hatt sånne tester jeg og kanskje, men jeg synes det blir litt kostbart i lengden *gnier monja*

Håper resten av helga blir god.

:klem:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:hoppe:

Så flott at prøvingen er i gang for fullt!!! Da krysses både fingre og tær her i heimen! :tommelsmil:

Tusen takk, setter utrolig pris paa det! Det har jo vaert mye frem og tilbake med naar vi skulle starte, men naa er jeg sikker paa at T har bestemt seg! Ja, jeg vet jeg har sagt det foer....men naa har jeg sagt at jeg kommer til aa denge til ham dersom han forandrer mening, saa jeg regner med at han ikke kommer til aa ombestemme seg! :ler:

Skjønne linken! :hjerte:

Gratulerer som offisielle "for fullt" prøvere! Blir spennende å følge med deg og T fremover. :klem:

Tusen takk, Saeria! Ja, blir spennende...men jeg vet ikke om jeg har EL, da, saa det er jo mulig det er null sjanse for at noe skjer av seg selv....Aa som jeg gleder meg til aa ha alle blodproevene overstaatt!

Naa er lunsj fortaert og jeg er stappmett. Blir kanskje en bitteliten gaatur paa moloen i dag hvis vi orker senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så spennende at dere er godt igang med prøvinga. Aner du når sånn ca det er EL? Eller om det er EL i det hele tatt. Skulle hatt sånne tester jeg og kanskje, men jeg synes det blir litt kostbart i lengden *gnier monja*

Håper resten av helga blir god.

Jeg har kjoept en pakke strips (billigste alternativet) med EL-tester fra billigeteste.dk. Eller kanskje det var to pakker - har hvertfall 14 stk. Har naa testet to dager paa rad, men ingen tegn til EL ennaa. Jeg aner jo ikke om jeg har EL i det hele tatt, har blitt maalt lavt progesteronnivaa og i tillegg har jeg merkelige sykluser (13 dager, 60 dager, 32 dager etc.). Saa det er nok mulig vi maa ha pergo eller noe annet for aa faa til aa lage barn selv. :tristbla: Men ting kan jo forandre seg, og det er mulig det bare er stress som gjoer at jeg har teite sykluser. Proever aa leve sunt og regelmessig og haaper det skal ha en innvirkning! Samt tar ekstra b-vitaminer.

Hvor lenge har dere proevd forresten? Dersom du lurer paa naar ca. du har el. er det en kalkulator som er lett aa bruke paa babyverden.no. (hvertfall hvis du vet hvor lang syklus du har). Dere fikk jo kjempefort klaff paa foerstemann saavidt jeg husker, saa sjansene for at det gaar kjapt denne gangen ogsaa er jo absolutt til stede! Lykke til videre, blir spennende aa foelge med deg ogsaa!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har ikke akkurat lagt sjela vår i prøvingen enda heller vi, så vi tar det litt som det kommer. Mine sykluser er rimelig stabile på 26 - 28 dager, med EL fra dag 12 omtrent. Jeg kjenner det på kroppen, men det hadde vært greit å sjekke likevel. Jeg tror jeg går inn på den der siden du nevnte i innlegget ditt og titter litt. Det jeg synes er litt morsomt med syklusene nå er at de er akkurat like de jeg hadde før jeg ble gravid første gang. Til og med mensen på samme datoene. Det gikk fort med Torstein (4 mnd før første PP), men jeg har ikke noen forhåpninger om at det går like fort denne gangen.

Blir spennende å følge dere og. Håper 2006 bringer babystøv for oss begge.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Annonse

[1] Category widget

Hei på deg Popelka! Å, det er jammen spennende å få sjekket opp hormonverdiene, altså. :Nikke: Enten om alt er normalt, eller at en får svar på noe som kan fikses på. (f.eks. pergo).

Jeg tok min blodprøve nr 2 i dag, og skal få høre svarene på slutten av februar, da jeg har time. Skal ta fire stk. Ellers, så skal mannen teste soldatene på onsdag!! Det blir spennende å se de på skjermen! Han gleder seg veldig.

I dag har det blitt litt babyprat her hjemme hos oss, også.. :) Det var han som begynte! :klappe: Det var noen som hadde spurt han om ikke vi skulle ha baby, og da hadde han bare svart hyggelig "jo, en gang" til de. Men så sa han til meg at om kanskje ett år. :hoppe: Spennende, dette! Oi, nå ble det bare kakaoprat her.. *pelle meg over til min egen dagbok*

Supert at T er så innstilt på babylaging, da!! Han kan ikke ombestemme seg nå. :fy_fy: Håper prøvene er ok, og at prøveperioden blir kort. Ønsker deg ei god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kakao: lykke til med alle proevene, saa bra mannen din er positivt innstilt ogsaa! Og at han begynner aa ville ha barn snart! De mennene er nok ofte litt tregere enn oss jenter, men de kommer heldigvis nesten alltid etter og blir (nesten) like ivrige som oss!

Siam: Takk takk! Ser du er flink med trening, lykke til med spinning!

MS: Alt av babystoev mottas med takk! :klem:

April: Ja, de sender til hele Europa heldigvis! Gjett om jeg kommer til aa shoppe derfra! :sjarmor: Har du handlet noe der ennaa? Tipper Victoria blir til aa spise opp i en bjoerne- eller kanindrakt! :)

Saeria: :klem:

Monja: :klem:

-------------

Tibake fra Aberdeen. Var nydelig der oppe, straalende sol, men kaldt. Var paa pressekonferansen og deretter rett hjem igjen. Saa jeg har sittet paa tog i 5 timer tilsammen, men det er ganske deilig naar man er litt trett!

Naa har jeg sett paa Oprah Winfrey, det er lenge siden jeg har vaert hjemme saa tidlig!

T kommer om en halvtime, jeg faar vel begynne aa tenke paa middag snart...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

:vinke:

Håper du har hatt en fin helg. Skal bli spennende å følge med på prøvingen din. :) Og selv om jeg har sagt det før, må jeg bare si igjen at det er så utrolig flott at du ikke har PCOS slik du var redd for. :-D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...