Gå til innhold

Foreldrene mine er skuffet over meg

Fremhevede innlegg

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 14.55):

De har alltid vært veldig strenge på sukker, det har vært totalforbud hjemme. Og når jeg var på besøk hos venner så måtte jeg love å ikke spise godteri. Jeg har nok brutt de løftene mange ganger 😁

Her en dag var jeg på nærmeste kiosk og kjøpte meg softis, og når jeg var på vei ut møtte jeg foreldrene mine. Nå er de veldig skuffet og sier det var ikke sånn de oppdro meg, og hvordan kunne jeg gjøre dette mot dem osv, og at hele oppdragelsen tydeligvis var fullstendig bortkastet... Altså jeg er 25 år gammel og bor sammen med kjæresten min, han var på jobb akkurat da. Jeg burde vel kunne bestemme dette selv nå. Jeg vet ikke hvordan det er å være foreldre, men er det virkelig mulig at foreldre kan bli så skuffet over en sånn liten filleting som en is, når barna i tillegg er voksne? Jeg mener de overreagerer noe veldig.  Høres ut som jeg har gjort noe veldig kriminelt. Hadde du blitt skuffet hvis dine voksne barn hadde gjort noe du hadde oppdratt dem til å ikke gjøre? Jeg mener det hadde vært verre med narkotika og sånt, da hadde jeg skjønt det, men en is liksom. Jeg er heller ikke overvektig.

Og er det flere her med sånne foreldre?

Og dette er ikke troll hvis dere skulle tro det.

Anonymkode: 09dfd...ce2

foreldrene dine høres rett og slett ikke helt gode ut

• Liker 2
Videoannonse
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 15.30):

Jeg er over 40, og moren min hadde blitt ekstremt skuffa hvis hun hadde sett meg med en sigarett. Hun er ekstremt prinsippfast. Kanskje dine foreldre også er det. 

Anonymkode: e9edf...b8a

den forstår jeg litt mer...

• Liker 1
Skrevet (endret)

Er de i en sekt eller noe sånt? Mormon , adventist , new age?  Det høres jo fullstendig forrykt ut. Å reagere på at en voksen datter spiser en is, som om de hadde tatt deg med hasj i parken. Du forstår vel at det ikke er normalt? 

Endret av Laraa
  • Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Så leit å lese ..

Og så utrolig vondt å kjenne på at de drar  «vi er skuffet over deg» kortet. Som om en is sier noe om deg.

Mitt råd er å sette deg ned med de, og forklare at du har levd under deres regler lenge nok. Nå gjelder dine. Du har skapt deg ett eget hjem, og de må respektere at du tar egne valg. Akkurat slik du respektere de. Ta med deg kjæresten din, så du har en på din side.

Anonymkode: b6198...d13

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet

Dette høres rett og slett ikke friskt ut. :klo: 

Det er ingenting i veien med litt sukker og fett i blant. Det er hverdagskostholdet som betyr noe.

Anonymkode: 09f9f...040

• Liker 2
AnonymBruker
Skrevet
Lurven skrev (1 time siden):

Ammer moren din deg fortsatt?

Nei, så klart ikke

Skrevet

Jeg hadde ledd høyt. Du er voksen. Du lever ditt liv som du vil.

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Skal gjøre det 🙂 Men tror ikke de forandrer mening...

Det er bra 😀👍 du er voksen nå så is må man jo få kjøpe i den Alder,n ink alkohol 😀

• Liker 1
Gjest Lurven
Skrevet
AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Nei, så klart ikke

På tide å frigjøre seg fra mor, du er voksen 

• 1 måned senere...
Skrevet
On 8/1/2023 at 4:20 PM, Laraa said:

Er de i en sekt eller noe sånt? Mormon , adventist , new age?  Det høres jo fullstendig forrykt ut. Å reagere på at en voksen datter spiser en is, som om de hadde tatt deg med hasj i parken. Du forstår vel at det ikke er normalt? 

Det høres ut som borderline. 

Anonymkode: a108b...220

Skrevet

Herlighet, må være tidkrevende å henge seg opp i slike bagateller. Ja, du er voksen og bestemmer dette selv. Stakkars deg i fremtiden om dine foreldre skal henge seg opp i alt mellom himmel og jord..

Anonymkode: d4fe5...5ff

Skrevet

Du har all rett til å være skuffet over foreldrene dine.

Anonymkode: efd07...1db

Skrevet

Tidenes overreaksjon

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...