AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #1 Skrevet 31. juli 2023 Mitt inntrykk er damer fort blir sjarmert av en mann som lager god mat, eventuelt hvorfor? Jeg er godt over gjennomsnittet interresert i mat, og god på å lage mat, og når damer får vite det, så merker jeg det er som å skru på en bryter, og enda mer når maten kommer på bordet og hun merker at jeg vet hva jeg driver med. Nå dater jeg ikke lenger, men 99% sikker på at det er noe hun liker veldig godt med meg, at hun får servert god mat laget med kjærlighet hver dag. Hadde ikke overrasket meg om jeg hadde hatt langt ifra det draget jeg har hatt hvis jeg knapt kunne koke egg, så mannfolk, lær dere å lage mat, god mat, og jeg er overbevist om at lykken med damer blir bedre, eller er jeg helt på jordet her damer? Anonymkode: 4357b...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #2 Skrevet 31. juli 2023 Mannen lager selvfølgelig mat. Om han ikke hadde gjort det ville det vært en dealbreaker tidlig i forholdet, for matlaging er jo noe man må forholde seg til hver dag. Hva er det med menn som trenger skryt og bekreftelse for de enkleste oppgavene i livet 😅 Anonymkode: c50ca...49b 4 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #3 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Mitt inntrykk er damer fort blir sjarmert av en mann som lager god mat, eventuelt hvorfor? Jeg er godt over gjennomsnittet interresert i mat, og god på å lage mat, og når damer får vite det, så merker jeg det er som å skru på en bryter, og enda mer når maten kommer på bordet og hun merker at jeg vet hva jeg driver med. Nå dater jeg ikke lenger, men 99% sikker på at det er noe hun liker veldig godt med meg, at hun får servert god mat laget med kjærlighet hver dag. Hadde ikke overrasket meg om jeg hadde hatt langt ifra det draget jeg har hatt hvis jeg knapt kunne koke egg, så mannfolk, lær dere å lage mat, god mat, og jeg er overbevist om at lykken med damer blir bedre, eller er jeg helt på jordet her damer? Anonymkode: 4357b...6e2 Jeg har også en mann som lager mat. Veldig flink er han kanskje ikke, men flinkere enn meg, som aldri lagde noe annet enn mat på skolekjøkkenet og heller ikke bodde så mange steder med kjøkken før jeg traff ham. Altså, jeg har vært sinnsykt heldig. Og han klager nesten ikke heller, over at han må lage maten. Anonymkode: 31bbc...b55 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #4 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Mannen lager selvfølgelig mat. Om han ikke hadde gjort det ville det vært en dealbreaker tidlig i forholdet, for matlaging er jo noe man må forholde seg til hver dag. Hva er det med menn som trenger skryt og bekreftelse for de enkleste oppgavene i livet 😅 Anonymkode: c50ca...49b Altså, jeg snakker ikke om å gjøre helt grunnleggende ting i hverdagen, alle kan vel lage ett eller annet, men det å legge ekstra innsats, lage GOD mat, ikke som den gjennomsnittlige norske middagen. Ikke nødvendigvis som meg at man lager mat hver dag, men å være en som lager godt over gjennomsnittlig god mat, og som kun lager hjemmelaget Er selv kokk, og min erfaring er ihvertfall at å legge ekstra i dette er noe som damer fort blir tent av Anonymkode: 4357b...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #5 Skrevet 31. juli 2023 Jeg forventer at en mann kan lage mat, slik jeg også forventer at en mann kan støvsuge, vaske klær eller vaske badet. Unntak selvfølgelig når man er tenåring, og ikke nødvendigvis har opparbeidet seg lang erfaring i voksenlivet enda. Men dersom man faller for en voksen mann, så er det jo en selvfølge at han kan håndtere dagligdagse oppgaver! Anonymkode: 10ab1...9ea 5
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #6 Skrevet 31. juli 2023 For min del betyr det at vi da har en felles interesse, og at mannen ikke er en hjelpeløs stakkar som sulter ihjel ved brødboksen. Alle menn som er født etter ca. 1970 har lært å lage noe mat på skolen (om ikke hjemme), så det å påstå at man ikke kan, går på viljen. AnonymBruker skrev (5 minutter siden): Hva er det med menn som trenger skryt og bekreftelse for de enkleste oppgavene i livet 😅 Anonymkode: c50ca...49b Selvsagt kan man gi mennesker skryt, uavhengig av kjønn, dersom de lager velsmakende måltid? Anonymkode: c577d...9bb 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #7 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg har også en mann som lager mat. Veldig flink er han kanskje ikke, men flinkere enn meg, som aldri lagde noe annet enn mat på skolekjøkkenet og heller ikke bodde så mange steder med kjøkken før jeg traff ham. Altså, jeg har vært sinnsykt heldig. Og han klager nesten ikke heller, over at han må lage maten. Anonymkode: 31bbc...b55 Merker kjætesten min føler seg heldig også, skryter mye til venninner, og flere har blitt misunnelige 😅 TS Anonymkode: 4357b...6e2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #8 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (Akkurat nå): Jeg har også en mann som lager mat. Veldig flink er han kanskje ikke, men flinkere enn meg, som aldri lagde noe annet enn mat på skolekjøkkenet og heller ikke bodde så mange steder med kjøkken før jeg traff ham. Altså, jeg har vært sinnsykt heldig. Og han klager nesten ikke heller, over at han må lage maten. Anonymkode: 31bbc...b55 Hva mener du med sinnsykt heldig? Fordi du har en mann som klarer en oppgave enhver familie må gjøre 2-3 ganger om dagen? Eller fordi han bare klager litt, i stedet for å være som TS som tror at dette er det som tenner kvinner, og forventer mye skryt? Anonymkode: c50ca...49b
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #9 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (4 minutter siden): Mannen lager selvfølgelig mat. Om han ikke hadde gjort det ville det vært en dealbreaker tidlig i forholdet, for matlaging er jo noe man må forholde seg til hver dag. Hva er det med menn som trenger skryt og bekreftelse for de enkleste oppgavene i livet 😅 Anonymkode: c50ca...49b Damen lager knapt mat. Fordi hun ikke har samme interesse som meg. Det er selvsagt helt greit for hun drar lasset på andre måter. «Dealbreaker» ville være at hun var upålitelig eller sløste med penger, ikke at hun ikke lager mat. Hva er det med enkelte kvinner at de er så innmari? Er det noe med å tøffe seg? Anonymkode: ea1ca...a78
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #10 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Jeg forventer at en mann kan lage mat, slik jeg også forventer at en mann kan støvsuge, vaske klær eller vaske badet. Unntak selvfølgelig når man er tenåring, og ikke nødvendigvis har opparbeidet seg lang erfaring i voksenlivet enda. Men dersom man faller for en voksen mann, så er det jo en selvfølge at han kan håndtere dagligdagse oppgaver! Anonymkode: 10ab1...9ea Igjen, jeg snakker ikke om grunnleggende husarbeid, skjønner alle forventer man stiller opp der, her snakker jeg om noe ekstra, godt over gjennomsnittet Anonymkode: 4357b...6e2 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #11 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (3 minutter siden): Altså, jeg snakker ikke om å gjøre helt grunnleggende ting i hverdagen, alle kan vel lage ett eller annet, men det å legge ekstra innsats, lage GOD mat, ikke som den gjennomsnittlige norske middagen. Ikke nødvendigvis som meg at man lager mat hver dag, men å være en som lager godt over gjennomsnittlig god mat, og som kun lager hjemmelaget Er selv kokk, og min erfaring er ihvertfall at å legge ekstra i dette er noe som damer fort blir tent av Anonymkode: 4357b...6e2 Vel... Hvis mannen hadde vært kokk og ikke laget god mat ville jeg tenkt han ikke hadde mye vett når han valgte retning i livet. Om mannen var kokk og lagde god mat ville jeg tenkt det var en selvfølge. Akkurat som at jeg som økonom sikrer at vi har god avkastning på aksjer og fond, gode avtaler på forsikringer og lån. Uten at jeg forventer at det tenner han ekstra. Anonymkode: c50ca...49b 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #12 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eller fordi han bare klager litt, i stedet for å være som TS som tror at dette er det som tenner kvinner, og forventer mye skryt? Anonymkode: c50ca...49b Skryter du ikke til vedkommende som har tilberedt maten dersom du får servert god mat, være seg mann eller kvinne? Eller er du en av dem som ikke bryr deg om det er en posesuppe fra Toro eller en suppe laget fra bunnen med ferske råvarer du får servert? Anonymkode: c577d...9bb 3
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #13 Skrevet 31. juli 2023 Joda, hvis de KAN å lage mat, så. Det innebærer å kunne behandle kjøtt og fisk riktig. Å kunne steke en ordentlig biff. Ikke å mikse og trikse og leke «verdensmester» på kjøkkenet uten noe som helst kunnskap om riktig behandling av kjøtt og grønnsaker. Hadde en sånn venn. Ble matforgifta to ganger. Kunne ha kjøtt stående på benken i timesvis og ikke overholde normal mathygiene. Da hjelper det ikke uansett hvor fancy kjøkken man har… Anonymkode: 5d019...68f 1 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #14 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mitt inntrykk er damer fort blir sjarmert av en mann som lager god mat, eventuelt hvorfor? Jeg er godt over gjennomsnittet interresert i mat, og god på å lage mat, og når damer får vite det, så merker jeg det er som å skru på en bryter, og enda mer når maten kommer på bordet og hun merker at jeg vet hva jeg driver med. Nå dater jeg ikke lenger, men 99% sikker på at det er noe hun liker veldig godt med meg, at hun får servert god mat laget med kjærlighet hver dag. Hadde ikke overrasket meg om jeg hadde hatt langt ifra det draget jeg har hatt hvis jeg knapt kunne koke egg, så mannfolk, lær dere å lage mat, god mat, og jeg er overbevist om at lykken med damer blir bedre, eller er jeg helt på jordet her damer? Anonymkode: 4357b...6e2 Det kommer an på. God mat er ikke å kake alt i smeltet ost. Jeg lager mat som jeg kan spise som har lavt kaloriinnhold og jeg tåler ikke masse fet mat pga arvet sykdom. Men noen menn mener god mat er fettete mat med masse saus feks. Og så er det egentlig en oppskrift på en tidlig død eller en kveld der alt man orker er å rope på elgen. Anonymkode: 1ff78...afb 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #15 Skrevet 31. juli 2023 Skal prøve å formidle meg bedre, for å unngå flere misforståelser. Jeg snakker ikke om det å gjøre helt basic ting I hverdagen, og forvente at det er noe å rope hurra for, alle forventer at man bidrar med slikt Her snakker jeg om noe ekstra, legge mer kjærlighet i det enn de aller fleste gjør og klarer, det å faktisk klare å gjøre henne imponert, det å klare å imponere en dame på kjøkkenet har ihvertfall jeg inntrykk av at er noe som sjarmerer veldig TS Anonymkode: 4357b...6e2 6 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #16 Skrevet 31. juli 2023 Eks kjæresten min lagde brød til barna sine. Det var hot synes jeg å være en pappa som gjør det rette for ungene. Anonymkode: 1ff78...afb 4
Mardina Skrevet 31. juli 2023 #17 Skrevet 31. juli 2023 Det er et pluss i min bok i hvert fall 😍 Jeg er ikke spesielt glad i å lage mat selv, så en mann som bidrar på det området er veldig kjærkomment 😊 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #18 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Eks kjæresten min lagde brød til barna sine. Det var hot synes jeg å være en pappa som gjør det rette for ungene. Anonymkode: 1ff78...afb Vi har ingen barn, men å gi dama ett nybakt brød er som å gi henne røde roser, like glad hver gang❤️ TS Anonymkode: 4357b...6e2 2
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #19 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (1 minutt siden): Skal prøve å formidle meg bedre, for å unngå flere misforståelser. Jeg snakker ikke om det å gjøre helt basic ting I hverdagen, og forvente at det er noe å rope hurra for, alle forventer at man bidrar med slikt Her snakker jeg om noe ekstra, legge mer kjærlighet i det enn de aller fleste gjør og klarer, det å faktisk klare å gjøre henne imponert, det å klare å imponere en dame på kjøkkenet har ihvertfall jeg inntrykk av at er noe som sjarmerer veldig TS Anonymkode: 4357b...6e2 Virker som du snakker om kommunikasjon her da, altså at du prøver å finne ut hva hun synes er godt og så lager du det? Ikke bare biff og burger og pizza fordi du kan det liksom. Det er fint da. Anonymkode: 1ff78...afb 1
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #20 Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (14 minutter siden): Mitt inntrykk er damer fort blir sjarmert av en mann som lager god mat, eventuelt hvorfor? … Hadde ikke overrasket meg om jeg hadde hatt langt ifra det draget jeg har hatt hvis jeg knapt kunne koke egg, så mannfolk, lær dere å lage mat, god mat, og jeg er overbevist om at lykken med damer blir bedre, eller er jeg helt på jordet her damer? Mann her. Man må ha mat. For mange av oss så er (god) mat forbundet med kos og sosialt samvære. At (noen) kvinner lar seg sjarmere av en mann som evner å lage et spesielt godt måltid og tar seg bryet med å faktisk gjøre det for dem er vel ikke så overraskende? Jeg blir glad når venner inviterer meg på middag og de har laget noe godt. Jeg prøver selvsagt å gi noen gode ord til kokken? Anonymkode: ea1ca...a78 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå