Gå til innhold

Hvordan tror du romvesener ser ut? Er de snille eller slemme?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Kanskje en del mennesker er bekymret for romvesener fordi vi er redde for at romvesen kommer til å behandle oss på samme måte som vi allerede behandler dyr her på jorden?   

For eksempel med dyrehager, behandling av dyr som skal slaktes, og så videre. 

Anonymkode: 2c200...fb2

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Mariehøna skrev (15 minutter siden):

Næh, tvilsomt. Vi mennesker er de dummeste som eksisterer. Vi er så dum at vi utrydder oss selv :roll:

Nja, så langt er vi overlegent det mest intelligente vesenet som vi kjenner til. Ikke noe dyr vi kjenner til er i nærheten engang.

At menneskene kollektivt har gjort mye dumt, det er det ikke tvil om, men det kan vi ikke skylde vår intelligens for.

Anonymkode: 069d5...ddf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

De kan vel ikke være slemmere enn oss. Vi er grusomme. 

Anonymkode: 6a67e...035

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (5 minutter siden):

Kanskje en del mennesker er bekymret for romvesener fordi vi er redde for at romvesen kommer til å behandle oss på samme måte som vi allerede behandler dyr her på jorden?   

For eksempel med dyrehager, behandling av dyr som skal slaktes, og så videre. 

Anonymkode: 2c200...fb2

Forsøksdyr, taping av galleblæra på Bjørn i Kina. Kjøtt industrien er grusom. 

Anonymkode: 6a67e...035

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (32 minutter siden):

Sannsynligheten for at to ulike livsformer skulle utvikle seg på to helt ulike steder og likevel se like ut, er dessverre lik null.

Hvis planeten romvesene kommer fra for eksempel er mye større, vil det føre til at organismer der må tilpasse seg en helt annen gravitasjon, og bli flatklemte eller fysisk robuste til å tåle påkjenningen.

Anonymkode: 5b191...83e

Dette er en interessant tema. Som du skriver så har oppvekstvilkår mye å si. Planetenes gravitasjon, tilgang på ressurser, geografi, etc. Jeg tror likevel naturen vil strebe etter enkelhet. Altså, hvorfor har tre bein når det holder med to. Hvorfor ha tre øyne dersom det holder med to. Etc. Derfor tror jeg at vesener som evt vokser opp på en klode som ligner vår på mange måter vil ligne oss.

Anonymkode: 069d5...ddf

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Refreng
42 minutter siden, AnonymBruker said:

Nja, så langt er vi overlegent det mest intelligente vesenet som vi kjenner til. Ikke noe dyr vi kjenner til er i nærheten engang.

At menneskene kollektivt har gjort mye dumt, det er det ikke tvil om, men det kan vi ikke skylde vår intelligens for.

Anonymkode: 069d5...ddf

Det er ihvertfall det vi tror selv. Men det er ikke umulig at det finnes hvalarter som er smartere enn oss. Grindhval er det pattedyret som har flest neocortex neuroner, mer enn menneske altså, som er knyttet til høyere hjernefunksjoner som kognisjon og språk. De har også flest gliaceller

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Dette er en interessant tema. Som du skriver så har oppvekstvilkår mye å si. Planetenes gravitasjon, tilgang på ressurser, geografi, etc. Jeg tror likevel naturen vil strebe etter enkelhet. Altså, hvorfor har tre bein når det holder med to. Hvorfor ha tre øyne dersom det holder med to. Etc. Derfor tror jeg at vesener som evt vokser opp på en klode som ligner vår på mange måter vil ligne oss.

Anonymkode: 069d5...ddf

Akkurat dette er jeg i tvil om, for det var sikkert mange steinaldermennesker som mistet livet etter å ha blitt angrepet bakfra, slik at fra evolusjonens side burde vi ha øyne både foran og bak for å ha størst sjanse for overlevelse.

At vi bare er skapt til å gå eller løpe fremover og se fremover, er i bunn og grunn en svakhet, så det er ikke umulig at aliens kan ha øyne mange steder; det er bare å se på dyreriket, og hvordan insekter ser ut.

Anonymkode: 5b191...83e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 minutter siden):

Akkurat dette er jeg i tvil om, for det var sikkert mange steinaldermennesker som mistet livet etter å ha blitt angrepet bakfra, slik at fra evolusjonens side burde vi ha øyne både foran og bak for å ha størst sjanse for overlevelse.

At vi bare er skapt til å gå eller løpe fremover og se fremover, er i bunn og grunn en svakhet, så det er ikke umulig at aliens kan ha øyne mange steder; det er bare å se på dyreriket, og hvordan insekter ser ut.

Anonymkode: 5b191...83e

Jeg ser poenget ditt, men det kan også hende at det finnes praktiske grunner til at vi ikke har utviklet et eller to øye i nakken. Kanskje det ville vært for krevende for hjernen å forhold seg seg til to forskjellige synsinntrykk på en gang. Vill gjetting her altså. ;) Når det gjelder øyner så tenker jeg at to er det minste antallet vi trenger for å operere effektivt i terrenget. Med et øye så mister vi dybdesynet noe som er svært viktig når vi skal orientere oss.

Anonymkode: 069d5...ddf

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Refreng skrev (1 time siden):

Det er ihvertfall det vi tror selv. Men det er ikke umulig at det finnes hvalarter som er smartere enn oss. Grindhval er det pattedyret som har flest neocortex neuroner, mer enn menneske altså, som er knyttet til høyere hjernefunksjoner som kognisjon og språk. De har også flest gliaceller

Ja, og derfor skrev jeg også:  "det mest intelligente vesenet som vi kjenner til." Størrelse på hjerne er ofte relevant, men på den annen side har vi kråkefugler som oppfører seg svært intelligent selv om de har små hjerner.

Anonymkode: 069d5...ddf

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aner ikke hvordan de ser ut, men jeg vet i hvert fall hvordan de ikke ser ut, og det er slik Hollywood viser dem frem.

De har alltid to armer, to ben, torso, hals, hode, ører, nese, munn og to øyne plassert på samme sted som oss. Sjansen for at romvesnene ligner mye på oss er mikroskopisk liten.

Anonymkode: c517e...5f8

  • Liker 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Rotemor skrev (11 timer siden):

Hvis de er veldig onde ser de omtrent slik ut:

IMG_7180.jpeg

Ikke snilt å mobbe aliensene :hoho: 

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Uansett om de er snille eller slemme så skal ihvertfall jeg holde meg langt unna statene! Det er alltid dem som blir angrepet av utenomjordiske vesner på film! 

manofsteel-blackzero.gif

Anonymkode: 1e210...510

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mariehøna skrev (40 minutter siden):

Ikke snilt å mobbe aliensene :hoho: 

Sant. Det var dårlig gjort mot dem. 

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sannsynligvis finnes det liv ett eller annet sted , universet er enormt. Avstandene er også enorme, så sjansen for at noen av dem klarer å unngå fysikkens lover om å reise raskere enn lyset er minimal
Å legge til vår "moral" til vesener fra andre planeter blir umulig, men mest sannsynligvis er de "slemme" i våre øyne. De vil antageligvis søke ressurser om det er mat , territorium med oksygen eller andre behov så står vi i veien for dem. (samme måte som andre dyr utnyttes av oss hær).

Anonymkode: e4669...448

  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Det vi mennesker ikke er i stand til er å forestille oss hvordan verden egentlig ser ut uten hjernen vi er utstyrt med. 

Når man innser det så kan man snakke. Så mange tror at utenomjordisk liv er små aliens med ovale øyne og har samme type hjerne som det vi har, slik at de kan føle empati, sinne etc. Det kan være en helt annen livsform som har utviklet seg på en helt annen måte enn tilfeldighetene her på jordkloden. 

Dessuten, dersom organismer har utviklet seg på samme måte som her på jorda gjennom milliarder av år, har det samme klimaet til enhver tid, avstanden til sola og samme vann til land ratio etc, så har vi mennesker med vår utviklet hjerne eksistert i et brøkdel av ett sekund gjennom et helt liv. Sjansen for å finne intelligent liv som minner om oss, og treffer på akkurat samme tid er mikroskopisk. 

 

Men her er vi, så man kan aldri vite. 

Anonymkode: 68431...7b5

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare det å tenke at de flyr i ufoer med lys og elektrisitet krever at de har akkurat samme ressurser som oss, og samme hjernekapasitet. Det er vel heller mer sannsynlig at det er en helt annen form for teknologi vi ikke kan forestille oss. Kanskje det allerede er intelligent liv her vi ikke kan oppfatte eller se?

Anonymkode: 68431...7b5

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Bare det å tenke at de flyr i ufoer med lys og elektrisitet krever at de har akkurat samme ressurser som oss, og samme hjernekapasitet. Det er vel heller mer sannsynlig at det er en helt annen form for teknologi vi ikke kan forestille oss. Kanskje det allerede er intelligent liv her vi ikke kan oppfatte eller se?

Anonymkode: 68431...7b5

Jeg tror de går blant oss uten at vi vet det

Anonymkode: 1e210...510

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...