Gå til innhold

Et innlegg fra en ekte konspirasjonsteoretiker; den egentlige grunnen til fugledøden vi nå erfarer er visst ikke fugleinfluensa!


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

8 minutter siden, AnonymBruker said:

De tok den ferdig. Akkurat som oss.

Anonymkode: 7c754...52a

Det går ikke an å bli "ferdig" med å vaksinere når vaksinen bare gir 6 mnders beskyttelse.

Men du får tro hva du vil.

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Jeg hørte noe lignende, men det var en radar el i Vadsø som var startet som var grunnen. I så fall vil det jo ikke spre seg.

Jeg er ikke 100% sikker på at mye stråling ikke er helseskadelig for noen, bare så det er sagt.

Anonymkode: 936ab...8a5

Ikke radar i Vadsø, men den nybygde amerikanske radaren i Vardø, sammen med 5G. 
jeg bort midt i fugledøden, det er ganske grusomt å vitne. Krykkene dør i hopetall og brukt mye tid på å fjerne og brenne døde fugler fra eiendommen. Har hunder, så forsøker å passe godt på. Men bor man i fjæresteinene her og midt i kjerneområdet til krykkja så må man bare ta den jobben. At fuglene er syke er det ingen tvil om, de aksom hoster. 
det har vært fugleinfluensa her i noen år, men nå har det virkelig blusset opp med døde og syke fugler overalt. 
Rovfugler, rovdyr og åtseldyr spiser på kadaverne, for det blir bare plukket døde fugler i noen områder, det ligger flere tusen døde fugler rundt hvor det ikke plukkes. Og da sprer det seg, til ørn, til tjuvjo, til kråker til sikkert rev. Sikkert katter også som spiser fugl. 
 

at det skyldes 5G, 4g og ny radar i Vardø tror jeg ikke noe på. Vi har forresten ikke 5G. Dessuten peker radaren motsatt vei enn fuglefjellet inni fjorden. Det ble jo avdekket etter en storm på 90 eller tidlig 2000tallet, husker ikke helt. 
 

men finner det veldig underholdene å lese konspirasjonsteoriene som dukker opp. 

Anonymkode: 9546b...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det vil si absolutt alle utenom steigan.no? Du tenker ikke på muligheten for at en sak som frontes av én person og spres av noen ytterst få andre kan være en ganske tynn sak? Har du prøvd å undersøke saken nærmere og se om du finner noe annet enn det steigan skriver (som siteres av andre fra steigan.no)?

Jeg er temmelig sikker på at jeg kunne ha opprettet en blogg eller egen nyhetsside og skrevet nesten hva som helst, og klart å få en liten gruppe til å både følge meg, tro på meg og sitere det jeg skriver som sannheten. Antakelig ville bloggen/nyhetssiden min blitt linket til i en eller annen tråd her inne på KG. Fordi noen er så alternativ at de er villig til å tro på hva som helst, så lenge det strider imot vanlige medier og vitenskapen, og de føler seg som en av de spesielle som har oppdaget den egentlige sannheten.

Det er viktig å være kritisk, men det nytter lite å rope om hvor dumme folk er som stoler blindt på vanlige medier og forskere, mens man selv stoler blindt på én eller noen få mennesker på nett. Ikke stol på noen, men hør på alle og gjør deg opp din egen mening basert på det. Det er ikke sikkert du har rett eller mest rett, men du har i hvertfall tatt et informert valg.

Anonymkode: b9eb9...32d

Det har skjedd 🙈

Anonymkode: eabf4...9f0

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (3 timer siden):

Hvorfor blander du inn vaksinemotstander da når det ikke har noe med saken å gjøre?

Anonymkode: 32265...aaf

For å understreke at hun er alternativ. 

Anonymkode: 9945a...4a4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 30.7.2023 den 12.24):

Ikke radar i Vadsø, men den nybygde amerikanske radaren i Vardø, sammen med 5G. 
jeg bort midt i fugledøden, det er ganske grusomt å vitne. Krykkene dør i hopetall og brukt mye tid på å fjerne og brenne døde fugler fra eiendommen. Har hunder, så forsøker å passe godt på. Men bor man i fjæresteinene her og midt i kjerneområdet til krykkja så må man bare ta den jobben. At fuglene er syke er det ingen tvil om, de aksom hoster. 
det har vært fugleinfluensa her i noen år, men nå har det virkelig blusset opp med døde og syke fugler overalt. 
Rovfugler, rovdyr og åtseldyr spiser på kadaverne, for det blir bare plukket døde fugler i noen områder, det ligger flere tusen døde fugler rundt hvor det ikke plukkes. Og da sprer det seg, til ørn, til tjuvjo, til kråker til sikkert rev. Sikkert katter også som spiser fugl. 
 

at det skyldes 5G, 4g og ny radar i Vardø tror jeg ikke noe på. Vi har forresten ikke 5G. Dessuten peker radaren motsatt vei enn fuglefjellet inni fjorden. Det ble jo avdekket etter en storm på 90 eller tidlig 2000tallet, husker ikke helt. 
 

men finner det veldig underholdene å lese konspirasjonsteoriene som dukker opp. 

Anonymkode: 9546b...f7c

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kritiserer måten myndighetene håndterer dette på. De er helt totalt fraværende. 

Anonymkode: c8829...c18

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (18 timer siden):

Jeg skjønner ikke hvorfor dere ikke kritiserer måten myndighetene håndterer dette på. De er helt totalt fraværende. 

Anonymkode: c8829...c18

Da har du ikke fulgt helt med, for de er kritisert. Mattilsynet, kommune, statsforvalter og departement er alle kritisert, også i media. Befolkningen måtte rope en del før kommunen kom på banen i første omgang.
Landbruksministeren var her oppe å titta litt og nå sier de at vi får penger til å rydde opp. Flott det, men er kun en liten del som blir plukket opp, og det er de mest befolkede plassene langs veien. Det er nok ikke så enkelt for statlige instanser å høre kritikk fra oss her oppe i nordøst, vi ligger kansje for langt fra oslogryta til å bli tatt seriøst. 

Er veldig spent på hvordan situasjonen utvikler som mtp andre fugler og dyr. Og jeg håper inderlig at andre deler av Norge slipper billigere unna, ikke minst hvor det finnes kolonifugler. Men vi har hatt fugleinfluensa i landet i et par år allerede, bare ikke i denne skalaen.

Anonymkode: 9546b...f7c

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...