Gå til innhold

Er det sant at alle rike mangler medfølelse?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg kjenner over 20 stykker som er over snittet rike. De er veldig sure fordi Au Pair ordningen ble skrotet. De sier de hadde billig hushjelp og at norske hushjelper er alt for dyre fordi de skal ha pensjonsrettigheter og pauser osv. Mange av de eier også sekundærboliger som de leier ut. Når vi spiser middag ler de ofte av at folk som ikke har råd til å kjøpe betaler lånene de tok for å kjøpe sekundærbolig. De sier også at fattige mennesker er dumme og at hvis de hadde vært smarte så kunne de bare ha jobbet hardere og tjent mer penger. Alle stemmer Høyre og et lite mindretall stemmer FRP, og de som stemmer Høyre ler av de som stemmer FRP bak ryggen på de fordi de liksom ikke er gode nok. Disse folkene bruker forresten titalls tusen av kroner på Solli Plass på 17.mai. 

 

 

 

 

Anonymkode: 4a062...718

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Som regel sant. Alle som er rike, har blitt rike ved å utnytte andre mennesker. Derfor er rike mennesker ofte psykopater. Dette er forsket på.

Anonymkode: aa0c8...8e2

  • Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det høres ut som et dårlig miljø. Mange av verdens rikeste personer driver store veldedighetsprosjekter. Disse folka er ikke sååå rike hvis de må ta opp lån for å kjøpe sekundærbolig og synes vanlig hushjelp er dyrt. 

Hilsen sekundærboligeier med lån og gjennomsnittsinntekt som på ingen måte ler av leieboerne sine. Jeg ler derimot av innbilske smårike nyrikidioter. 

Anonymkode: 8f36d...76e

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Det høres ut som et dårlig miljø. Mange av verdens rikeste personer driver store veldedighetsprosjekter. Disse folka er ikke sååå rike hvis de må ta opp lån for å kjøpe sekundærbolig og synes vanlig hushjelp er dyrt. 

Hilsen sekundærboligeier med lån og gjennomsnittsinntekt som på ingen måte ler av leieboerne sine. Jeg ler derimot av innbilske smårike nyrikidioter. 

Anonymkode: 8f36d...76e

Ehm... du bør lese deg litt opp på skattefradrag osv.

INGEN av de komisk rike taper penger på å drive veldedighet. INGEN. Og dermed er det heller ikke veldedighet.

Anonymkode: aa0c8...8e2

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Ehm... du bør lese deg litt opp på skattefradrag osv.

INGEN av de komisk rike taper penger på å drive veldedighet. INGEN. Og dermed er det heller ikke veldedighet.

Anonymkode: aa0c8...8e2

Kanskje du bør lese deg opp litt selv, og slå opp betydningen av ordet fradrag... 

Og veldedighet defineres som noe som hjelper andre, ikke om man selv taper på det eller ikke. 

Anonymkode: 8f36d...76e

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Det er forskjell på nyrike, dvs de som har fått penger raskt, og de som har bygget opp en formue over lang tid, eller arvet, er ihvertfall min erfaring.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå tror jeg dette er en trolletråd. For å kjenne mange slike tviler jeg på er mulig. De aller fleste mennesker har nok med seg og sitt. Det uansett rikdom. Og rik betyr ikke mindre empati.

Anonymkode: f609c...0ad

  • Liker 3
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt av en omgangskrets du har. Not. Du skulle moderert deg litt, så kanskje du hadde fått den responsen du var ute etter.

Anonymkode: 47d9a...a18

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Kanskje du bør lese deg opp litt selv, og slå opp betydningen av ordet fradrag... 

Og veldedighet defineres som noe som hjelper andre, ikke om man selv taper på det eller ikke. 

Anonymkode: 8f36d...76e

Det er totalt bullshit. Hvis man TJENER penger på å "hjelpe andre" er det IKKE veldedighet.

Anonymkode: aa0c8...8e2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg antar at dette er trolling.

Nesten alle Nordmenn er rike i det store bildet. Hvorvidt vi er egoistiske og nedlatende får noen andre svare på.

Jeg er middelaldrende og har godt betalt jobb og har betalt ned mye huslån. Det gjør meg til «millionær». Jeg har bedre råd enn gjennomsnittet. Jeg godter meg ikke over noen som sliter med huslån eller regninger.

Jeg stemmer blått fordi jeg tror at de har de beste løsningene. Jeg er gjerne med på en diskusjon om den fri vilje og hvorvidt vi «fortjener» det livet vi har endt opp med. For egen del så er jeg overbevist om at kombinasjonen av samfunn, lokalmiljø og egeninnsats har bidratt til at jeg har en god situasjon i dag.

Anonymkode: 81b95...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, det er ikke sant at ALLE rike mangler medfølelse, men det er nok endel som gjør det. 
Samme som at det sikkert er mange såkalte fattige som også mangler medfølelse.

Anonymkode: 1bcab...5d6

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (10 timer siden):

Ehm... du bør lese deg litt opp på skattefradrag osv.

INGEN av de komisk rike taper penger på å drive veldedighet. INGEN. Og dermed er det heller ikke veldedighet.

Anonymkode: aa0c8...8e2

https://no.m.wikipedia.org/wiki/Trond_Mohn
 

Anonymkode: 81b95...15a

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Virker mer som det er menneskene du omgir deg med som er psykopater. Jeg kjenner mange rike folk, og ingen snakker sånn. Kanskje noen tenker det, men ingen sier slike ting som i hi.

Anonymkode: 26395...2d6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (11 timer siden):

Ehm... du bør lese deg litt opp på skattefradrag osv.

INGEN av de komisk rike taper penger på å drive veldedighet. INGEN. Og dermed er det heller ikke veldedighet.

Anonymkode: aa0c8...8e2

Du. Man tjener ikke penger på skattefradrag…. Les deg opp selv. En får ikke MER penger av å gi dem bort.

Anonymkode: a2160...ab4

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Tvilsomt, men det kan se ut som mange er misunnelig på dem med litt mer en seg selv og leter etter feil.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ingen regel uten unntak. Men er ganske sikker på at dark triads trekk er vesentlig overrepresentert blant de suksessfulle/rike. Disse trekkene gir de både motivasjon og midler til å oppnå mer suksess enn vanlige folk. Mange muligheter som åpner seg opp om samvittigheten ikke holder en tilbake.

Anonymkode: 7e23f...968

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...