Gå til innhold

Okæi, hva er korrekt etikette når man jogger og foran går det en gruppe som sperrer HELE veien, og man må forbi dem på et vis?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker skrev (8 minutter siden):

Slå ned på farten, si unnskyld kan jeg få komme forbi. Når du er forbi kan du jogge videre. Problemet løst. Med mindre de faktisk blånekter å flytte seg, da 😅

Anonymkode: ae0de...329

Men det bør være unødvendig å måtte si i fra at man vil forbi. De fleste bør jo skjønne at den som kommer bakfra i større fart vil forbi, og ikke gå i kø bak dem....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

1 minutt siden, Taluno said:

Men det bør være unødvendig å måtte si i fra at man vil forbi. De fleste bør jo skjønne at den som kommer bakfra i større fart vil forbi, og ikke gå i kø bak dem....

Man følger gjerne ikke med på hvem som kommer bak en, noe mange syklister og sparkesyklister blant annet ikke forstår. 

Anonymkode: ae0de...329

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

«Unnskyld, jeg skal forbi på venstre side» pleier jeg å rope høyt og bestemt. Det funker.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Man følger gjerne ikke med på hvem som kommer bak en, noe mange syklister og sparkesyklister blant annet ikke forstår. 

Anonymkode: ae0de...329

Når man går flere i bredden og tar opp hele veien så bør man selvfølgelig følge med. Fotgjengere skal også vise hensyn til andre som oppholder seg på veien. 

Anonymkode: 9bba2...1bd

  • Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjent fenomen. Jeg har havnet i mange grøftekanter på grunn av dette. En hang trakk jeg over, og kunne ikke løpe på en måned etter skaden. Nå løper jeg ikke på fortau, bare på grus eller skogsstier. Løper jeg på grus langs vann så pleier jeg å lage ekstra mye lyd med beina sånn at på-langs-gjengen hører at jeg er bak dem. Ellers så må jeg rett og slett stoppe opp. Tar ikke sjansen på å bli skadet igjen. Tørr ikke signalisere med stemmen. 

Anonymkode: 3ab9c...e56

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Maskinfører skrev (6 timer siden):

Løpe de ned ? 😀

Jeg gjør nesten det. Finner den største glippen og prøver å smette gjennom der. Sier unnskyld da, men roper ikke lenge før jeg når dem igjen liksom.

Skjer ikke så ofte at det er helt tettpakka da synes jeg. 

Anonymkode: d1625...7af

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Taluno skrev (På 29.7.2023 den 15.23):

Jeg synes det er enda verre med de som går tre i bredden i mot deg, uten å gjøre antydning til å trekke seg sammen 🙄 dem kan ikke engang skylde på å være døv...

Pleier å bare løpe på  jeg, da flytter de seg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg sier "ding ding" når jeg sykler (synes bjellen er litt for brutal). Det møtes stort sett med godt humør og vil nok fungere for en løper også. :) 

Anonymkode: 1a7c1...c77

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (På 29.7.2023 den 15.10):

Jeg pleier å jogge tidlig/sent på dagen nettopp for å unngå disse som går spasertur i flokk og tar hele veien!

Har allikevel møtt noen slik et par ganger, men de har alltid hørt at jeg kommer løpende på grusen og flyttet seg. Men hva skal man gjøre hvis de IKKE hører det? Skal man skrike noe ("LØYPE", "FORBI VENSTRE SIDE") eller hva? 

Hva gjør du?

Anonymkode: 71a53...4bd

Da sier du "TUT! TUT!"

Anonymkode: 4ea80...6e4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg pleier å gå for "MEEP MEEP" 

Roadrunner (4) Discography | Discogs

 

Anonymkode: c8be8...793

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Løp raskere, så puster du høyere 👍

Nei, seriøst..jeg prøver å lage litt ekstra lyd/kremte/hoste litt så blir folk ofte oppmerksomme på at det kommer noen bak. Hvis det er noen som kommer i mot men ikke gidder å flytte seg så pløyer jeg meg imellom dem. 

Anonymkode: 5cff2...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På det der programmet til Jon Almaas snakker han om akkurat dette!! 

Anonymkode: 90121...16b

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...