Gå til innhold

Så var vi igang da...

Lucky!

Anbefalte innlegg

kjære dagboka mi!

Gratulerer med innlegg nr 200!! :kul:

I dag er det skikkelig grått og trist her.. tåka kom drivende innover i går kveld, og har ikke helt klart å slippe taket :( Men, men får håpe det blir bra vær i morgen, for da skal mannen og jeg ut i naturen å grille!! Vi har tenkt å dra på skikkelig picnik!! :D Det skal bli skikkelig koselig! :Hehe:

Mannen jobber i dag.. siste arbeidsdag før vi flytter.. skal si det var en som var fornøyd før han dro i dag.. han trives på jobb, men jeg tror han synes det skal bli godt å bli ferdig! Og det er rart med det, når man ser enden.

Ellers så var jeg i byen i går.. og brukte litt av feriepengene:

En rød selebokse til babyen-2-4 mnd.. klarte ikke dy meg! :wink:

En lipgloss til meg selv :sminkedokke:

En sminkepensel :sminkedokke:

Solkrem faktor 12

Skjorte til mannen :skjegg:

Og mat :hoppe: !

Laget god pastasalat slik at jeg har middag i dag også så lenge mannen er på jobb!

Skulle egentlig på fotballkamp Bodø/glimt - viking i dag, men siden mannen er på jobb, og de veninnene mine som fortsatt er her ikke hæler fotball, så får jeg vel følge med på tv i stede :x ikke så gøy, men bedre enn å gå alene! Krysser fingrene for at Glimt vinner :enig:

Magnhild: Ja mannen er virkelig søt! :hjerter:

Ellers så går det bare bra med babyen.. hun er nå ganske rolig om dagen, men hittil i dag har hun vært rimelig aktiv! Jordmorstudenten spurte meg på kontrollen om jeg kjente at babyen gjorde stooore bevegelser.. :-? vet ikke jeg :forvirra: jeg kjenner at hun rører på seg, men om hun turner eller bare sparker det vet jeg ikke :forvirra: Kan noen fortelle meg hvordan stooore bevegelser kjennes ut(når man er 29 uker på vei)??

Jeg er mye plaget med halsbrann :sinna: om dagen og var innom apoteket i går og kjøpte meg noen tyggetabletter :erter: mannen trodde han skulle le seg i hjel :ler::ler2: når jeg skulle ta en igår rett før jeg skulle legge meg.. Det kjennes ut som om jeg hadde et halvt pulverapparat i kjeften.. så tørt og så begynte det å skumme :x men, jeg har ikke hatt halsbrann i natt.. så jeg får vel bare venne meg til det :-?

Nei.. har en oppvask som venter på meg.. tror jeg skal ta den!

:vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Hilde K S

Hei !

Noe av det beste jeg vet er når det kommer inn mer penger en beregnet.

Da kan man unne seg noe ekstra.

Skjønner godt at du falt for fristelsen til å kjøpe selebuksen jeg ! Har hatt samme typen kløe selv. Pleier også å plukke fram klærne bare for å se på dem, de er så små og så liker jeg faktisk å bare se på klærne før de blir vaskeslitt. Mulig jeg er rar ! :lol:

Blir det grusomt eller bare spennende å flytte ?

Håper på fint vær klem

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei Lucky!

Har akkurat vært inne og sett på bildene dine fra bryllupet- må bare få si at de var så flotte!! Og for en nydelig bukett du hadde!

-Deilig å bruke feriepenger, ikke sant..men jeg synes du var litt forsiktig. Og da trenger man absolutt ikke ha dårlig samvittighet :wink:

Hper dere har fått vært ute på picnic da, det er såå koselig!!

ha en god uke!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Helt nydelig brud var du. :grine:

For en flott bukett.

Kjekt å se bildene. :kysse:

Halsbrann er ganske vanlig på slutten ja...

En av de kjekke bivirkningene av graviditeten... :-?

Flytter dere nå til helgen da?

Hele leiligheten er full av kartonger nå da...

Min søster er 26 uker på vei.

På henne beveger hele magen seg i alle mulige fasonger... :ler:

Kanskje det er det de mener med store bevegelser?

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjære dagbok!

Ja nå har vi fått besøk av svigerforeldrene mine, det er skikkelig hyggelig! De kom igår ettermiddag, og dagen i går gikk med til å gå tur på moloen, spise is og snakke om alt nytt som har skjedd... svigermor er jo helt i hundre over at det ant. blir en liten jente baby!

I dag begynte dagen med dårlig vær.. når jeg kom inn til fysioterapauten hadde det begynt å regne :( , men det ga seg etterhvert! Nå skinner solen, og vi tok kaffen etter middag på terassen! :D Nå er mannen og foreldrene og går en lang tur, så jeg benytter tia til å skrive litt dagbok.. det er ikke sikkert det blir så mye av det nå når de er her..

Ellers så er bekkenet kronglete... det ser iallefall ikke ut til å bli noe bedre :cry: har begynt å slite om natten også.. jeg klarer ikke ligge på magen, og på ryggen blir det feil i forholde til bekkenet.. på sidenen har gått bra helt til nå, men nå må jeg snu meg hele tiden... for ligger jeg forlenge gjør det vondt! Ikke noe morro! Fysioterapauten ga meg streng beskjed om å ta det med ro, så det er ikke mye fysiskaktivitet jeg skal gjøre fremover.. men snakkinga den kan jeg stå for! :D :P

På Sanktansaften var vi på picknik, det var skikkelig hyggelig! Mannen ordnet med gooo mat og vi satt og nøt utsikten over havet og fikk fin farge!

Er i uke 30 i dag, detter står på BiM:

I dag er det fredag 27. juni. Du går nå i 30. svangerskapsuke og har 77 dager (11 uker) til termin fredag 12. september 2003.

Babyen er nå ca 37 cm lang og veier rundt 1300 gram.

Lungene er ferdige og barnet ligger og trener pustemusklene ved å trekke vann ned i lungene for å fylle dem. Når babyen fødes klemmes dette vannet ut av lungene ved at brystet presses ned gjennom bekkenet slik at vannet skvises ut av babyen- ganske fantastisk innrettet!

Hjerterytmen til babyen ligger nå normalt mellom 120 og 160 slag pr minutt.

fra mammanettet:

Uke 30

Tenk nå går du inn i den siste fjerdedelen av svangerskapet! I løpet av 8-12 uker vil du sitte med et lite nyfødt barn i armene!

Fosteret fortsetter å trene på å puste ved å bevege brystkassen inn og ut. Det kan tisse og drikker ca. 1/2 liter fostervann i døgnet. Dunhåret på kroppen reduseres. Beinmargen produserer nå de røde blodlegemene.

Har du småkynnere? Livmoren din forbereder seg på fødselen på dette sett.

Graviditetshormoner gjør dine leddbånd mer tøyelige og bløte. På grunn av dette kan du oppleve smerter i ryggen. Prøv å rette deg opp i ryggen når du sitter og står, selv om du nå har ulik vekt foran og bak på kroppen. Bli bevisst din holdning!

Leverte ny urinprøve på tirsdagen, og hun skulle ringe meg hvis det var noe å se.. hun ringte aldri derfor regner jeg med at alt er bra! :D

Magen vokser og vokser.. den lille har en tendens til å være veldig aktiv enkelte dager, mens andre dager kjenner jeg ikke så mye til henne.. kanskje blir hun rolig på utsiden av mors liv også?? Vi har snakket litt om navn også.. det kan godt hende at det blir en liten Vicktoria! Vi har falt for dette navnet, men vi er nødt til å titte litt mer..

Tusen takk for hilsner jenter :kysse:

Hilde K S:Ja det er skikkelig deilig når pengene kommer ramlende inn uten at man venter det.. :hoppe:

Kipa:Blir helt :rodme: jeg.. koselig at du synes de var flotte.. buketten var fantastisk flott.. og jeg er såååå glad for at jeg bestilte den!

Synes du jeg var sparsommelig?? Har kjøpt et digitalt fotoapparat også!! Som kostet en del lapper.. men er SÅ fornøyd! :hoppe:

Mayamor:Takk for komplimentet :rodme: var veldig fornøyd på bryllupsdagen - med alt!!Det er litt rart at vi 13. juli alt har vært gift ett år.. tia flyr!!

Vi flytter ikke før søndag 6. juli, men helt riktig: vi bor i esker!! Gleder meg til å dra nedover, men det blir en tøff tur.. har 135 mil forann oss.. men de har lovt å ta hensyn til den gravide, så det blir nok mye stopping :wink:

Nei nå skal jeg se nyhetene.. vet ikke når jeg får kommet meg inn her igjen.. vi reiser til kjerringøy i morgen - picknik med svigers, på søndagen kommer min svigerinne og på mandag grytidlig tar vi ferga til moskenes, og vi skal være i lofoten til tirsdag kveld, da skal vi ta hurtigruta tilbake til Bodø. Håper jeg rekker innom før vi flytter nedover.. vet liksom ikke når jeg kommer på nett igjen etter det.. mine foreldre har nemlig ikke internett og vi har ikke fått oss leilighet enda, men det ordner seg nok!

Kos dere alle videre i sommeren!!

Koz... :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så nydelig dere var som brudepar, og den buketten var bare helt nydelig :enig:

Synd at du skulle bli så plaget med bekkenet, håper den fysiomannen/dama får orden på det.. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 uker senere...

Annonse

Heisann!!

Har du kommet deg på nett enda??

Spent på å høre hvordan det går med lillebeibien og flyttingen! :briller:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

God sommer alle!

Alt for lenge siden jeg har vært her.. og har ikke tid til å bli så lenge nå heller, men jeg håper på å komme meg på nett innen et par uker..

Siste nytt! Alt er bra med meg og babyen, har begynt å gå til kontroll to ganger i mnd, og alt ser ut til å være i skjønneste orden.. alt untatt at jeg hovner veldig i beina når varmen slår innover oss :oops: men, sånn er det å være høygravid på sommeren!

Ellers bor vi fortsatt hjemme hos mamma og pappa.. men vi har kjøpt oss H U S ! Er så kjempe glad, og vi skal flytte inn 10. august! :hoppe::hoppe::hoppe::hoppe: Gleder meg noe helt vanvittig!

Ellers har vi handlet mer til babyen.. vogn, seng, vogge og mye annet "stasj" :D

Nei, må gå nå jeg, men en pitteliten oppdatering ble det...

Stor :kysse: til alle som har giddet/gidder og titte inn til meg!

Koz fra Lucky som er 34+4 i dag! :vinke:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gratla me nytt hus sååå deilig da :sjarmor:

Dere var nydelige på bryllupsbilde og DEN buketten ja likte den knall godt!!

Er det stor t hus dere har kjøpt dere??

Åh gleder meg til jeg får baby i magen da vil jeg også ha meg hus hi,hi

klemmr fra pia :sjarmor::sjarmor:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mayamor

Gratulerer med nytt hus.

Når overtar dere da?

Godt at ting kommer på plass. :P

Kjekt å se deg igjen iallefall... :kysse:

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 1 måned senere...
  • 2 uker senere...

Annonse

Long time no see... :cry:

Håper alt står bra til med deg og bebissen... :kysse:

Og at du tar deg tid til å oppdatere oss når det foreligger noe nytt...

Klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 uker senere...

Hei!

Tusen takk for hilsner.. har som dere sikkert skjønner ikke fått orden på pc'n enda.. men i allefall:

Victoria kom til verden 14. september kl 2133 - hun var 54 cm lang og veide 4200 gram! Hun er en flott jente!

Fødselen ble tøffere enn jeg hadde trodd og hun måtte tilslutt tas med sug.. men, men nå er hun her i vår verden og vi riktig koser oss masse! Skal skrive mer siden, men akkurat nå har jeg ei lita tulle som skriker etter mat her...

Og til dere andre som også har fått GRATULERER!!

Koz Lucky og Victoria

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

:kysse: :hjerte: GRATULERER MED PRINSESSEN... :hjerte: :kysse:

Har en niese som har samme navn... Nydelig.... :hjerte:

Kjekt å høre fra deg igjen...

Håper at du orker å oppdatere oss innimellom... :wink:

klem fra Mayamor

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hei lucky,, nå begynte jeg å lure.. det var så lite å høre fra. deg.. graturlere så mye!!!. jeg fikk tulla mi den 15... så vi ble jo ganske likt uansett da... det ble litt tøffere enn det jeg håpte på for meg og.. leser gjerne en liten "fødsels rapport" her inne når du får tid!

beste hilsener marilyn

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...