AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #61 Del Skrevet 31. juli 2023 Jeg synes egt det er bra! For å være ærlig hadde jeg ikke hatt noe imot om tråder som blir overtatt av wannabe norsklærere ble ryddet bort fra skrivefeil innlegg. Jeg kan selv rette en feil og synes ikke det skal slettes, men svar på "du skrev dette feil" innleget trenger ikke å være der. Så irriterende å trykke på en tittel fordi man oppriktig lurer på svarene osv, og bare få se "nei liksom har bare en k" og 100 svar til kommentaren Anonymkode: 664d0...965 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
I Grosny Skrevet 31. juli 2023 #62 Del Skrevet 31. juli 2023 Jeg har ikke tenkt så mye på det, og det kan bety at det er bra moderering. Litt dumt når den og den tråden er stengt, men det er sikkert gode grunner til det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #63 Del Skrevet 31. juli 2023 For dårlig! Rapporterer man dor mye blir man utestengt, i noen av rampelysteådene blir alt moderert mens i andre får hva som helst stå! Anonymkode: f482f...1bb 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #64 Del Skrevet 31. juli 2023 Drizzt skrev (1 time siden): Vilkårlig og av dårlig kvalitet. Kanskje terningkast 2 fra meg og jeg har vært moderator selv i mange år (lav betaling, ikke en lønn i nærheten av å leve av). Det har jeg også vært Anonymkode: f482f...1bb Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #65 Del Skrevet 31. juli 2023 I Grosny skrev (9 minutter siden): Jeg har ikke tenkt så mye på det, og det kan bety at det er bra moderering. Litt dumt når den og den tråden er stengt, men det er sikkert gode grunner til det. Takker så meget for svar! Anonymkode: 5e87b...c10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Blåttvann Skrevet 31. juli 2023 #66 Del Skrevet 31. juli 2023 Noe er bra, noe er dårlig. Jeg ble utestengt for å komme med et ikke-så-nedsettende ord om en terrorist en gang. 🤣 Mens andre KGbrukere kan skrive verre ting om folk direkte i Rampelyset... såeh... 1 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jegern Puahate Skrevet 31. juli 2023 #67 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (På 31.7.2023 den 1.02): De fulgte helsedirektoratet sine råd. Helt greit. Så mange kaninhull, konspirasjonsteorier og rein svada som det var på det verste så var det vel nett før noen her inne omtrent ble Donald Trump og hevdet at det var ok å drikke desinfiseringssprit. En kan ikke ha alle slike kaninhull her inne, skjønner det godt jeg Anonymkode: ec9ac...8c3 Slik argumenatsjon ble med hjelp av fakta og logikk plukket fra hverandre på daglig basis under pandemihyst..eh tidene. Dessverre ble fraplukkingen også slettet på daglig basis. Vel, jeg har tirret på meg nok moderatorer her at til at brukerkontoen har hengt i en meget tynnslitt tråd, noen ganger har jeg nok gjort meg fortjent til noen smekk på labben vel og merke. Generelt er jeg uenig med moderingen omkring politiske betente temaer, og har jeg gjort det kan for å klage på dette direkte til KG, uten at det førte særlig fram. Nå bærer jeg ikke nag til noen moderatorer, de følger vel bare retningslinjene som igjen følger tidens hovedstrømninger. Så selvom jeg blir noe skuffet når akk en interessant tråd, hvor jeg selv har brukt energi på å skrive, blir nådeløst utradert for evigheten så er jeg inneforstått med at KG står fritt til å drive som de vil. For å være fair, det finnes større platformer som er langt strengere enn KG, Youtube for eksempel. Ser noen nevner Diskusjon har mer nøytral moderering men dessverre gjenspeiles ikke dette i brukerbasen der. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 31. juli 2023 #68 Del Skrevet 31. juli 2023 Er generelt fornøyd med modereringen på forumet. Moderatorene jobber gratis og legger likevel inn mye tid på forumet. Om det er noe jeg skulle ønske fungerte bedre så er det at "Tråder skjult for moderering" ble ferdigbehandlet raskere. Ser to tråder som har ligget der i halvannen uke. Det burde ikke ta så lang tid å få slettet innleggene som skal slettes. I tillegg er det ikke lov å starte nye tråder om det samme temaet som de som er skjult for moderering. For nyhetssaker så kan saken være død når tråden igjen er kommet tilbake fra moderering. Det er ikke så ofte man man diskuterer nyhetssaker som er 2 uker gamle. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest BitterMann Skrevet 31. juli 2023 #69 Del Skrevet 31. juli 2023 (endret) Har for øvrig forståelse for at moderator gjør feil når det kommer til sletting. Alle gjør feil, de skal lese gjennom enormt mange innlegg og tråder. Og de jobber gratis. Endret 1. august 2023 av BitterMann Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 31. juli 2023 #70 Del Skrevet 31. juli 2023 AnonymBruker skrev (23 timer siden): De fulgte helsedirektoratet sine råd. Helt greit. Så mange kaninhull, konspirasjonsteorier og rein svada som det var på det verste så var det vel nett før noen her inne omtrent ble Donald Trump og hevdet at det var ok å drikke desinfiseringssprit. En kan ikke ha alle slike kaninhull her inne, skjønner det godt jeg Anonymkode: ec9ac...8c3 Vel på det verste var det mange som ønsket uvaksinerte bort fra jobbene sine og døde. Det var ok? Nå var ikke alle de lærdr enige heller da, burde kanskje lytte til begge parter og ikke bare de som tjente på det? Anonymkode: c4e87...890 2 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Drakensson Skrevet 1. august 2023 #71 Del Skrevet 1. august 2023 Det eneste jeg kan si er at det er noen tråder som er upassende. Tråder som deler høyst personlige fortellinger og detaljer om TS, burde stenges, spesielt når trollene sikter seg inn på den. Du kan argumentere med at "man er anonym" på KG......feil Tro det eller ei, men man KAN faktisk finne ut det ekte navnet til en person her om man er dataflink. Jeg fikk en telefon fra ei dame i 2013 faktisk Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Trolltunge Skrevet 1. august 2023 #72 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg er glad for at jeg ikke har den rollen, stusser innimellom over hva som modereres bort, men trekker på skuldrene og bryr meg ikke noe særlig. Tenker at moderator isåfall har lest noe i det som ble fjernet som jeg ikke vektla særlig i det, eller tolket slik moderator har tolket det. Noe slikt. Jeg rapporterer også svært sjeldent. Selv direkte personangrep mot meg gidder jeg ikke å rapportere. Det jeg rapporterer innimellom er type oppmuntring til overgrep, eller forsvar av slikt. Tidligere rapporterte jeg tråder av ene stortrollet på kg, men det har jeg sluttet med å bry meg om. Jeg tenker at moderatorene på kg oppriktig prøver å gjøre en god jobb, og når jeg selv ikke ønsker den jobben skal jeg ikke kritisere innsatsen. Det er fint at noen gidder å gjøre den jobben, og det er helt greit for meg å bli moderert innimellom. Selv når jeg ikke skjønner hvorfor. Så viktig anser jeg ikke hvert av innleggene jeg skriver at det gjør meg noe. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Isambard Skrevet 1. august 2023 #73 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg har sjeldent opplevd å bli moderert. Det har kanskje skjedd et par ganger og etter å ha tenkt meg om så har jeg forstått hvorfor. Man kan argumentere veldig krast og være spydig mot menn, kvinner, trygdede innvandrere, frp'ere, SV ere etc. Det går en skarp grense ved angrep på enkeltbruker. Straks man sier "Du er...." så blir man moderert. Det var en veldig oppegående bruker her som ble kastet ut etter korona-diskusjoner. Jeg leste innlegget og det var lett å peke ut akkurat hvor han tråkket over grensa. Han så det ikke selv. Jeg vil ikke si at det alltid er konsistent. Jeg har rapportert drøye brukerangrep som har blitt stående. 1 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Refreng Skrevet 1. august 2023 #74 Del Skrevet 1. august 2023 9 hours ago, AnonymBruker said: Det er vel en del folk som sitter for eksempel på Diskusjon.no og som klager over den alt for dårlige modereringen her på Kvinneguiden. Men det virker ikke som det er noen fra Diskusjon.no som har hoppet hit til Kvinneguiden, fordi de mener at modereringen på Diskusjon.no er alt for dårlig. Anonymkode: d2f7d...95a Diskusjon er omtrent et dødt forum, og det er det en god grunn til. De sensurerer over en lav sko. De sitter igjen med de få brukerne som er enige med hverandre og resten er utestengt. Og da føler jo alle med de samme meningene at modereringen er bra, for det er bare dem selv og egne meningsfeller som er igjen... Det er mer takhøyde på kg til sammenligning, men noen regler syntes jeg blir ganske tullete. For eks siteringsreglene deres er håpløs. Bildeopphavsrett er tull så frem det ikke er private bilder som blir linket. De er også veldig sensitive på linker de ikke vet hva er. Sistnevnt er håpløst, da det faktisk er viktig å vite hva andre medier i andre land mener, selv om det skulle være for eks propaganda. Noen temaer er ganske sensitive og jeg syntes det forsvinner for mange innlegg i de. Men generelt syntes jeg de gjør en bra jobb jevnt over forumet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #75 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg skulle kanskje ønske hakket mer "ytringsfrihet" her. Liker når det er takhøyde og også litt temperament og engasjement. Men ofte ender det jo med to personer som bare krangler og blir usaklige, det er jo selvsagt kjedelig for andre å følge og kan modereres ut når det bare ender i personangrep. Eneste jeg skulle ønske de moderte bedre, var noen av trolletrådene. De hvor trolle-TS åpenbart prøver å provosere med å si at barnet bare fikk ostesmørbrød til middag og den slags får vel bare være, jeg følger KG på FB for moro skyld, og de poster jo disse åpenbare trolletrådene der. Det er jo clickbait rett og slett, og KGs moderatorer/Some-ansvarlige elsker dem tydelig vis. Men det var for eskempel en person her som kun laget tråder om fising og bæsjing hele tiden, det var ganske irriterende. Jeg vet ikke om trådene ble fjernet eller om vi lot dem dø ut, men jeg skulle nok kanskje ønske at man kunne fulgt med på om en person bare postet en million tråder om samme driten og stenge dem ute. Anonymkode: 73410...a3f 2 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
GrønnNellik68 Skrevet 1. august 2023 #76 Del Skrevet 1. august 2023 Jeg har vel vært utestengt 3 ganger på kg ..1 mnd, 3 mnd og 6 mnd så jeg er nok ingen moderator, men ja det er litt sånn uoversiktelig moderering syns jeg. Noen kan slenge så mye dritt at det er helt utrolig mens andre kan omtrent ikke skrive noe før en blir stengt ute. Jeg ble i hovedsak stengt ut pga korona forumet for det var noe jeg følte veldig sterkt for og ja skal innrømme jeg gikk over streken innimellom. Men det kom pga veldig stort engasjement fra min side. Så nå er mest på singleliv og dating der er det tryggest tror det skal mer til for å bli utestengt der .. jeg har til dels sterke meninger og mener jeg har rett til ha det inntil noen fornuftige motbeviser meg på en vettug måte som er logisk for meg. Jeg liker også å dra i gang en diskusjon som er noe jeg vet folk vil reagerer på bare for å få litt liv på forumet. Ellers er jeg snill og grei ...tror jeg da... ha ha ha. Det jeg ikke liker med moderatorer opplegget er at de opererer med to nick. Ett som moderator nick og ett vanlig nick som oss vanlig dødelige det gir jo litt feil makt balanse når man ikke vet om man diskuterer med en moderator eller ikke. Og er redd at noen av de også kan ha fått ett horn i siden til enkelte brukere som da bil gi dem lavere terskel for å bli stengt ute. Det er ikke bra. Men nå er dette mennesker som jobber som moderator så alle kan gjøre feil så jeg tenker sånn konklusjons messig gjør de en grei jobb og alle kan feile.. 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Topsi Skrevet 1. august 2023 #77 Del Skrevet 1. august 2023 En gang ble jeg direkte sjokkert over hvilke personangrep som fikk stå, mistenker det er politisk bias blant moderator, men ellers så er det greit nok, synes noe harmløs trolling bør få stå, som blir fjernet. Men det er frivillig å være her så 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #78 Del Skrevet 1. august 2023 On 7/31/2023 at 1:01 AM, AnonymBruker said: Dette 👆🏻 Det er så sjukt at enkelte tråder under Rampelys får stå i det hele tatt. Diskusjonene der inne er ofte på nær grensen til mobbing og FYLT med spekulasjoner og dritt som de ikke kan bevise. Gud forby om du er uenige med noen av de i disse trådene, da får du gjennomgå. Enkelte av de trådene burde stenges for godt, mener jeg. Anonymkode: 0152d...fe8 Enig i dette. Synes det er trist at KG synes det er greit med systematisk mobbing og hetsing bare fordi man er "influencer". Anonymkode: 0db35...007 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
PITTY Skrevet 1. august 2023 #79 Del Skrevet 1. august 2023 Har vært moderert bort et fåtall ganger, aldri utestengt. Litt rart med tanke på hvor frekk jeg kan være noen ganger. Så jeg har ikke selv noe særlig å klage over. Slipper ofte unna med små-frekkheter mot personer ute i det offentlige rom også. Aldri skjønt. Men jeg synes moderator-knappen kan sitte litt vel løst noen ganger når det kommer til religion/innvandring, dette til tross for at dette er en egen kategori. Eller ?? Der er selv mindre frekkheter bannlyst. Men det er det jo i kirken også når jeg tenker meg om.. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #80 Del Skrevet 1. august 2023 BitterMann skrev (9 timer siden): Har for øvrig forståelse for at moderator gjør feil når det kommer til sletting. Alle gjør feil, de skal lese gjennom enormt mange innlegg og tråder. Og de jobber gratis. Så fordi man jobber gratis har man lov til å gi faen i hån,hets og brukerangrep? Gi faen i følge reglene de selv har sagt? Sparke ut enkelte brukere over en lav sko,men samtidig la andre brukere for ture frem som de vil uten noen form for konsekvenser.? Anonymkode: c1478...2b0 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå