Gå til innhold

Hva er det jeg ikke forstår med denne strikkeoppskriften?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Holder på å strikke erme størrelse 2 år. Skal ha 50 masker, og med mindre jeg har telt feil flere ganger (og det kan jo skje), så har jeg riktig maskeantall. Når jeg følger mønsteret sitter jeg igjen med en maske helt til slutt, så det går ikke opp. Og jeg aner ikke hva jeg skal gjøre med den. Noen ideer? 😄

IMG_3386.jpeg

Anonymkode: dca3a...12e

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Det er ikke alltid mønster på ermer går opp. Som regel telles det slik at midten av mønsteret kommer midt på ermet.

Du begynner altså der det står Start erme 2 år. Strikker mønsteret fram til slutten av rapporten (der det står Start erme 1 år), gjentar de 6 maskene i rapporten til du har 1 maske igjen, og strikker den første masken etter rapporten.

Anonymkode: b19a5...ec6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Det er ikke alltid mønster på ermer går opp. Som regel telles det slik at midten av mønsteret kommer midt på ermet.

Du begynner altså der det står Start erme 2 år. Strikker mønsteret fram til slutten av rapporten (der det står Start erme 1 år), gjentar de 6 maskene i rapporten til du har 1 maske igjen, og strikker den første masken etter rapporten.

Anonymkode: b19a5...ec6

Takk! Var sånn jeg gjorde det.

Når du sier at jeg skal strikke den første masken etter rapporten, så mener du at jeg skal strikke maske nr. 7 etter de 6 maskene som skal gjentas? :)

Anonymkode: dca3a...12e

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når jeg teller mønsteret ditt kommer jeg til at du har først to masker som er i slutten av en rapport, og så har du 8 rapporter. Det blir 50 masker. Det vil si at det i den ene siden ikke blir helt riktig.

Du skal strikke som dette (fra høyre mot venstre):

image.png.f34297b78baf91c1574e71ee2d11ef9d.png

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...