AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #1 Del Skrevet 25. juli 2023 Har litt delt smak. Jeg liker bl.a. Josefine, Marie, Othilie og Leonora, men også litt mer "trauste" navn som Johanna, Solfrid, Ingebjørg, Agnete og Ingvild. I tillegg til et par mer uvanlige som Jolene, Alice og Haven (engelsk uttalelse). Noen tanker? Anonymkode: dee06...87a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #2 Del Skrevet 25. juli 2023 Elsker navnene Josefine og Othilie. Hater norske kjerringnavn som Johanna og Solfrid, som de du nevnte. Syne også at Jolene og Haven er veldig rare navn på norsk. Haven heter hengekøya mi liksom Anonymkode: 9d2ea...25f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. juli 2023 #3 Del Skrevet 25. juli 2023 Liker godt Johanna og Ingvild! Anonymkode: d0a5c...f0a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #4 Del Skrevet 26. juli 2023 Josefine og Leonora er nydelige🫶🏼 Anonymkode: 70848...194 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #5 Del Skrevet 26. juli 2023 Ikke bruk engelske navn på datteren din hvis dere bor i Norge😬 Liker veldig godt Josefine. Leonora og Johanna er også fine navn. De andre nevnte.. ikke så veldig🫣 Anonymkode: ec2fc...f99 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #6 Del Skrevet 26. juli 2023 Marie og Ingvild 👌 Anonymkode: ea1fe...de3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #7 Del Skrevet 26. juli 2023 Mange fine navn der, bortsett fra Otilie, som jeg synes er grusomt. Anonymkode: cdacf...c7f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. juli 2023 #8 Del Skrevet 26. juli 2023 👍 Josefine, Marie, Othilie, Leonora, Johanna, Agnete, Ingvild 👎 Solfrid, Ingebjørg, Jolene, Alice, Haven Anonymkode: cf5df...539 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vinky Skrevet 26. juli 2023 #9 Del Skrevet 26. juli 2023 Ingvild 🥰 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Katarina1919 Skrevet 26. juli 2023 #10 Del Skrevet 26. juli 2023 Marie Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ullvott Skrevet 26. juli 2023 #11 Del Skrevet 26. juli 2023 Jeg liker mange av navnene på lista di, særlig: Marie, Othilie, Leonora, Johanna (og -e, selv om du ikke har nevnt det), Solfrid, Ingebjørg, Agnete og Ingvild. Helt ok: Josefine og Alice (med norsk uttale, ikke Ællis). Synes mindre om Jolene og Haven. Den engelske uttalen, eller norsk-engelske som det fort blir her til lands, fungerer ikke så godt: Sjålin og Heiven får dessverre tommel ned fra meg. 🙄 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
vil ikke Skrevet 27. juli 2023 #12 Del Skrevet 27. juli 2023 Ingvild er fint. Liker ikke så godt de andre navnene. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #13 Del Skrevet 28. juli 2023 Ullvott skrev (På 26.7.2023 den 22.19): Jeg liker mange av navnene på lista di, særlig: Marie, Othilie, Leonora, Johanna (og -e, selv om du ikke har nevnt det), Solfrid, Ingebjørg, Agnete og Ingvild. Helt ok: Josefine og Alice (med norsk uttale, ikke Ællis). Synes mindre om Jolene og Haven. Den engelske uttalen, eller norsk-engelske som det fort blir her til lands, fungerer ikke så godt: Sjålin og Heiven får dessverre tommel ned fra meg. 🙄 Jolene og Haven rett frem er da greie navn Anonymkode: 614df...746 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #14 Del Skrevet 28. juli 2023 Liker spesielt godt Ingebjørg og Solfrid. Har tenkt på dem selv, men med svensk mann hår det dessverre ikke igjennom. Lurt å velge navn som ikke mange andre har, men syns det blir litt vel pretensiøst med engelsk uttale - velg heller navn som funker på norsk, det er sånn folk kommer til å si dem før de evt. blir rettet på. Personlig syns jeg tre stavelser er maks, så Leonora og Josefine syns jeg personlig blir litt tungt. Anonymkode: 74d61...8c0 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 28. juli 2023 #15 Del Skrevet 28. juli 2023 Marie og Leonora likte jeg best. Likte ikke resten Anonymkode: cd7a6...f30 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 29. juli 2023 #16 Del Skrevet 29. juli 2023 Solfrid og Ingebjørg er navn jeg selv kunne valgt. Skikkelig stilige navn. Og så liker jeg Johanne med e. Synes det blir for tungt med a-ending. Ikke så begeistret for de andre du nevner, men Marie er ok. Anonymkode: 71cb2...d71 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Anonymus Notarius Skrevet 31. juli 2023 #17 Del Skrevet 31. juli 2023 Jeg synes alle utenom Jolene og Haven fungerer bra. Navn som ikke fungerer med norsk uttale er veldig unødvendig dersom barnet skal vokse opp i Norge. Jolene gir dessuten assosiasjoner til en sang av Dolly Parton. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 1. august 2023 #18 Del Skrevet 1. august 2023 Leonora og Alice. Liker også Hava, som ligner litt på det ene du nevnte. Anonymkode: 1069c...157 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå