Gå til innhold

Hva gjorde dere med forlovelsesringen da dere fikk giftering?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg har forlovelsesring i hvitt gull med én diamant og giftering i hvitt gull med mange små diamanter. Begge er smale og jeg sørget for at begge er store nok til at jeg kan ha begge på ringfingeren på høyre hånd. Har nå brukt dem sammen i 14 år. ❤️

Anonymkode: 8acb9...c92

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 21.59):

Hei! 
Jeg fikk en klassisk forlovelsesring i hvitt gull, med sten. Elsker den egentlig; den er perfekt. Giftet meg for noen mnd siden og vi gikk for gifteringer i gult gull, glatte. Jeg har prøvd å gå med begge samtidig men føler at a) de krasjer siden det er både hvitt og gult gull. Og b) jeg hovner sånn opp i fingeren av å gå med begge to. Hver for seg er ingen problem, ingen av dem er for små. Men sammen blir jeg hoven 😩 Jeg klarer heller ikke å gå med én på hver hånd. Klarer bare ikke å venne meg til ring på venstrehånden, det går bare ikke 🙊🙊 

Hva gjorde dere med forlovelsesringen? Har ikke lyst å bare pakke den bort 🤔

Anonymkode: 4a40a...aee

gå med en på hver hånd? du venner deg til det. Evt ha forlovelsesringen i et kjede, evt bytt på å bruke de

Endret av Maleficenta
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bruker begge på venstre hånd. Da er det ingen problem for min del. Høyre blir vanskelig. Har også ringer som matcher hverandre. 

Men vet flere som bare bruker en av ringene. 

Anonymkode: 7db80...b5a

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg brukte samme ring, og det gjorde mannen også. En glatt enkel gullring - ikke det jeg føler er en amerikanisert skikk med diamantring til kvinnen som forlovelsesring.

Tok på oss forlovelses/gifteringene noen dager før selve vielsen. Det var da de var klare hos gullsmeden og da vi hentet dem. På selve vielsesdagen tok vi dem av og la dem i lomma til selve seremonien, da tok vi dem på igjen under ritualet. Og så var vi gifte.

Skjønner ikke vitsen med to ringer til kvinnen. 

https://www.skikkogbruk.no/single-post/forlovelse

Endret av Million
  • Liker 2
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fikk forlovelsesringee smeltet om og brukt i gifteringene😊

Anonymkode: ce526...c15

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (20 timer siden):

Jeg brukte samme ring, og det gjorde mannen også. En glatt enkel gullring - ikke det jeg føler er en amerikanisert skikk med diamantring til kvinnen som forlovelsesring.

Tok på oss forlovelses/gifteringene noen dager før selve vielsen. Det var da de var klare hos gullsmeden og da vi hentet dem. På selve vielsesdagen tok vi dem av og la dem i lomma til selve seremonien, da tok vi dem på igjen under ritualet. Og så var vi gifte.

Skjønner ikke vitsen med to ringer til kvinnen. 

https://www.skikkogbruk.no/single-post/forlovelse

Det kan jo hende at noen har annen smak enn deg, da? Jeg har forlovelsesring med diamant + giftering og har de på samme hånd, fordi jeg synes glatte gullringer er lite pene. 

Anonymkode: ec027...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (57 minutter siden):

Det kan jo hende at noen har annen smak enn deg, da? Jeg har forlovelsesring med diamant + giftering og har de på samme hånd, fordi jeg synes glatte gullringer er lite pene. 

Anonymkode: ec027...dd2

Jeg sa jeg ikke skjønte vitsen med to ringer, en ganske harmløs kommentar, jeg sa ikke at jeg synes det var "lite pent" eller noe. Men det gjorde du. Du er ikke den rette til å sitte og kritisere.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg nektet mannen min å kjøpe forlovelsesring. Kjøpte gifteringen sammen, og tok den ikke på meg før vi var gift. 

Anonymkode: 28c5b...17d

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har begge forlovelsesringer, og vi kommer til å bruke begge på samme hånd når vi er gift. :)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (Akkurat nå):

Hva er vitsen med ring i det hele tatt? 

Anonymkode: d7262...783

Ja, det kan du spørre om. Men det er visst superviktig for svært mange kvinner å gå rundt med noe som glitrer på fingeren og forteller verden at "jeg er forlovet" eller "jeg er gift".

Selv tok jeg av meg ringen etter en stund og la den i skapet på badet. Mannen brukte aldri ring. Vi var jo like mye gift for det.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (1 minutt siden):

Ja, det kan du spørre om. Men det er visst superviktig for svært mange kvinner å gå rundt med noe som glitrer på fingeren og forteller verden at "jeg er forlovet" eller "jeg er gift".

Selv tok jeg av meg ringen etter en stund og la den i skapet på badet. Mannen brukte aldri ring. Vi var jo like mye gift for det.

Jeg liker pene smykker.

Jeg brukte pene smykker før jeg ble forlovet, og før jeg ble gift. Og nå, 20 år senere. Noe er gaver fra mannen, noe er arv fra mamma, noe har jeg kjøpt til meg selv. 

En glatt gullring for å markere at jeg er opptatt... det har jeg imidlertid aldri brydd meg om. De synes jeg ikke er pene en gang. 

Hvorfor må du snakke ned at enkelte liker andre typer ringer, når du selv valgte å bruke penger på en gullring? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker skrev (3 minutter siden):

Jeg liker pene smykker.

Jeg brukte pene smykker før jeg ble forlovet, og før jeg ble gift. Og nå, 20 år senere. Noe er gaver fra mannen, noe er arv fra mamma, noe har jeg kjøpt til meg selv. 

En glatt gullring for å markere at jeg er opptatt... det har jeg imidlertid aldri brydd meg om. De synes jeg ikke er pene en gang. 

Hvorfor må du snakke ned at enkelte liker andre typer ringer, når du selv valgte å bruke penger på en gullring? 

Hvorfor sier du at jeg har "snakket ned"? Jeg skrev bare det som er sant. Sånn er det. Mange kvinner mener det er veldig viktig med ring(er) for å markere at de er gift eller forlovet.

At du velger å tolke det i verste mening, får bli ditt problem. Jeg blir sur når andre tillegger meg meninger jeg ikke har sagt.

• Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Million skrev (19 minutter siden):

Både samboer og jeg synes ring på fingeren er viktig. Vi har begge forlovelsesringer (og gifteringer). For oss ligger det en stolthet i vise at vi er forlovet/gift med hverandre.

Jeg synes personlig det er veldig rart å ikke gå med ring, men vi er jo forskjellige. ;)

Endret av SPOCA
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi forlovet oss og kjøpte ringer i 05, gifta oss med samme ringene  på i 09 og fikk gravert inn bryllupsdatoen i fjor 😂

Anonymkode: 6a860...647

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...