Gå til innhold

Hva gjorde dere med forlovelsesringen da dere fikk giftering?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Hei! 
Jeg fikk en klassisk forlovelsesring i hvitt gull, med sten. Elsker den egentlig; den er perfekt. Giftet meg for noen mnd siden og vi gikk for gifteringer i gult gull, glatte. Jeg har prøvd å gå med begge samtidig men føler at a) de krasjer siden det er både hvitt og gult gull. Og b) jeg hovner sånn opp i fingeren av å gå med begge to. Hver for seg er ingen problem, ingen av dem er for små. Men sammen blir jeg hoven 😩 Jeg klarer heller ikke å gå med én på hver hånd. Klarer bare ikke å venne meg til ring på venstrehånden, det går bare ikke 🙊🙊 

Hva gjorde dere med forlovelsesringen? Har ikke lyst å bare pakke den bort 🤔

Anonymkode: 4a40a...aee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Lag kjede av et av de? 

Anonymkode: 1d94a...a94

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har som deg en av hver og har valgt å bruke begge men klart jeg klarer det. Men jeg bærer begge på venstre hånd da, da det er mitt valg, og kanskje det er derfor det er lettere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Byttet hånd, uvant en dag eller to, men nå er det en vane å ha en ring på hver hånd. 

Anonymkode: 8ff48...f70

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har en på hver hånd. Du blir jo vant til det på sikt.

Anonymkode: 6e2f2...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Aldri vært forlovet, så ingen ring. Gifteringen ligger på en hylle på badet. Liker ikke ring i hverdagen.

 

Anonymkode: d9115...1c9

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg har hatt dem en på hver hånd helt til forrige uke (i mange år). Da tok jeg begge på ene fingeren. Mine passer imidlertid sammen. 

Å ha på begge hender er en vane. Ha dem slik noen uker, så tenker du ikke lenger på det. 

Anonymkode: 5cb40...637

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 minutter siden):

Jeg har en på hver hånd. Du blir jo vant til det på sikt.

Anonymkode: 6e2f2...de7

Blir man? Har hatt giftering i snart 20 år, og har fortsatt ikke vent meg helt til den.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg liker å blande gult gull og hvitt gull, og begge mine ringer er veldig smale. Jeg bruker dem dermed på samme finger, men alternativet er jo en på hver. 

Anonymkode: a3b06...c80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi hoppet over forlovelse og giftet oss uten ringer da jeg ikke kan fordra ring på fingerene.

Anonymkode: 4776f...001

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Valgte gifteringer i hvitt gull :) Mye penere enn gult gull og passer fint med de andre ringene, og smykkene, mine. Pluss at mannen ikke liker gult gull

Anonymkode: 15b47...311

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (4 timer siden):

Valgte gifteringer i hvitt gull :) Mye penere enn gult gull og passer fint med de andre ringene, og smykkene, mine. Pluss at mannen ikke liker gult gull

Anonymkode: 15b47...311

Samme her. Gifteringen er smal med diamanter, så jeg har den sammen med forlovelsesringen. 

Anonymkode: ec027...dd2

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har ikke forlovelsesring, så bruker min giftering 😊

Anonymkode: 8db0b...426

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kjøpte ikke forlovelsesring, kjøpte giftering da vi forlovet oss.

Anonymkode: 11db1...a7b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Planen var alltid å bruke begge, så jeg har begge i gull sånn at de skulle passer sammen. Jeg brukte litt tid på å venne meg til å gå med forlovelsenringen på grunn av steinen, den var borti alt mulig. Så da det var en måned igjen til bryllupet flyttet jeg den over på venstrehånda for å gi det god tid. Det gikk helt fint. Synes ikke det er noe fint med to ringer på samme finger, så det var ikke aktuelt for min del.

Anonymkode: 9fd4f...9a9

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg valgte et sett som passer sammen, så bruker de på samme hand. 

Har etterhvert også fått andre, fine ringer, også gjennom arv. Så hender jeg varierer, og legger igjen gifterring og forlovelsesring hjemme. 

Anonymkode: d7262...783

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Har samme ring som forlovelsesring og giftering. Gifteringen er jo den som teller. Er det mulig å få den omstøpt til et smykke eller noe slikt?

Anonymkode: 2167a...1e8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Brunello skrev (På 22.7.2023 den 15.26):

Blir man? Har hatt giftering i snart 20 år, og har fortsatt ikke vent meg helt til den.

Mannen min brukte en måneds tid, så syns han det var rart å gå uten. Har ikke hørt om noen som ikke ble vant til det før :) går du uten?

Anonymkode: 6e2f2...de7

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Flyttet forlovelsesringen til andre hånda. Har altså en på hver hånd, på ringefingeren. Det har han også.

Anonymkode: 76793...a68

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg lar gifteringen ligge og bruker forlovelsesringen. Liker den bedre.

Anonymkode: 872b8...39a

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...