Gå til innhold

Innafor å kommentere andres kropper på treningssenteret?

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

AnonymBruker

Jeg trener styrke tre ganger i uka, på faste dager og omtrent samme klokkeslett. Har selvsagt lagt merke til at det er et par andre som gjør det samme, uten å se så nøye på dem.

I går kom en av dem bort til meg og sa at jeg hadde hatt imponerende fremgang, spesielt på 'setemusklene'. Jeg ble utrolig paff og visste ikke hva jeg skulle si. Nå kjenner jeg at det nesten blir litt ubehagelig å dra tilbake. Jeg er ikke der for at folk skal studere rumpa mi mens jeg trener :sjenert:

Er jeg rar, eller var dette rett og slett litt creepy? Jeg er forresten en dame i tredveårene og det var en mann som kom med kommentaren.

Anonymkode: 85b40...011

• Liker 4
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker

Dette er person avhengig, noen liker det og andre syns det er creepy. Det er mange variabler som. Men generelt synes jeg at dette ikke er noe man skal gjøre. Selv om han kanskje bare prøvde å være hyggelig/flørte. 

Men vi nordmenn er litt såre her. Sjekking på treningssenter er veldig vanlig i andre land. 

Anonymkode: 33d95...2d6

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Du er rar.

Når ble det creepy å prate med noen. Å få et kompliment på sin fremgang er vel bare hyggelig?

Ikke rart menn ikke tørr å prate med kvinner lenger. Plutselig er du han "creepen" på gymmen i vennine gjengen til noen fordi du tenkte du skulle være hyggelig å gi et kompliment til noen.

Anonymkode: 8ed8e...0a3

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg bytta senter fordi en PT kom bort og kommenterte skuldrene og lårene mine. Creepy ja, mista liksom følelsen av at treningssenteret er min frisone og å kunne være alene i min egen boble. Føltes invaderende å være der etter det.

Anonymkode: f2063...f0f

• Liker 10
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
AnonymBruker skrev (1 minutt siden):

Du er rar.

Når ble det creepy å prate med noen. Å få et kompliment på sin fremgang er vel bare hyggelig?

Ikke rart menn ikke tørr å prate med kvinner lenger. Plutselig er du han "creepen" på gymmen i vennine gjengen til noen fordi du tenkte du skulle være hyggelig å gi et kompliment til noen.

Anonymkode: 8ed8e...0a3

Dette var et kompliment til stumpen. Det er noe annet, enn å bare gi et kompliment til noen. Kan oppfattes seksuelt. 

Anonymkode: 30c0d...c5b

• Liker 10
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Nei det er ikke innafor. Det han egentlig gjør er jo å si «flott rumpe!». Og da skjønner alle at det ikke er innafor å si til fremmede. 

Alle: bare ikke kommenter kroppene til andre. Gi komplimenter som: så pen du er, så fin du er på håret, kule klær, stilig jakke, elegant stil osv. dette er innafor.

Utafor er: wow, deilige pupper/rumpe/lår. Dette er bare creeps som sier. bra muskler, så slank og fin du er, dette er egentlig ikke komplimenter men vurderinger. Det er ikke hyggelig. 

Anonymkode: 28ae1...e19

• Liker 13
  • Hjerte 1
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Skjønner deg godt. Hadde sluttet på dagen! Ekkelt!!!

Anonymkode: ba830...2cb

• Liker 5
  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg møtte en gang en svært muskuløs mann på senteret jeg trener. Han ga meg massevis av komplimenter og ga meg helt uinteressante tips. Han hadde visst sett for meg at jeg trente for å se bra ut, ikke for å ha en sterk kropp som er mitt mål med styrketreninga. Han kom bort når jeg var slutten av sett for å spotte osv uten at jeg hadde bedt om det. Sykt ubehagelig. Angret veldig på at jeg ikke sa i fra, men var så ung og usikker på den tiden.

Anonymkode: 93d7c...9cf

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg ble selv veldig glad for et kompliment på treningssenteret for noen år tilbake. Men det var fra en annen dame (er dame selv), og hun kommenterte kroppen min generelt, ikke en enkelt kroppsdel eller noe slikt. 

Du fikk kommentar/kompliment fra en mann, og da synes jeg han burde ha voktet seg vel fra å kommentere kroppen din. Kunne heller ha gitt deg kompliment for progresjon mtp styrke, eller god teknikk osv. Hadde syntes det var veldig ekkelt å få kommentar på kroppen min fra en mann, og enda eklere at han kommenterte rumpa mi. Er ikke innafor i det hele tatt etter min mening.

Anonymkode: b4972...f8d

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Absolutt ikke innafor. 

Jeg vil i alle fall ikke ha noen kommentarer/vurderinger av kroppen min eller treningen min når jeg er på treningssenteret, så lenge jeg ikke eksplisitt har bedt om det. Uansett om det skulle være i positiv eller negativ retning. 

Anonymkode: 92949...d7e

• Liker 2
  • Nyttig 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Godt å høre at vi er flere som tenker sånn. Jeg har tidligere fått en kommentar fra en annen på at jeg løftet tungt, og det var helt greit. Men at denne fyren liksom har fulgt med på utviklingen av rumpemusklene mine? Det føles bare veldig feil når jeg faktisk er der for å koble av tankene og trene. Jeg er ikke der for å pynte opp lokalet eller sjekke menn.

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde også syntes det var ekkelt. Han gir tross alt uttrykk på at han har fulgt med på deg, og da spesifikt på "setemusklene" dine, over lengre tid.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker

Det er sånn menn som trener styrke kommuniserer med hverandre. Jeg er en kvinne som bygger muskler som liker å analysere framgangen min med menn som har et objektivt, analytisk syn på kropp uten å knytte masse følelser til kropp sånn som kvinner gjør. 

Men enig at denne mannen hadde manglende sosiale antenner. Kan likevel nesten garantere at han mente vel. Han mente det han sa "at han ble imponert av framgangen din". 

Alle blir studert på senteret. Han verbaliserte bare tankene sine som han absolutt burde holdt for seg selv. 

Du kan gjerne velge å henge "creep" på han om du føler han fortjener det, men synd at du slutter å trene pga han. Neste gang kan du vel parere med "å, ja, du studerer rumpa mi, altså?" hvis du vil gjøre han flau. 

Anonymkode: 760b6...652

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
3 minutter siden, AnonymBruker said:

Det er sånn menn som trener styrke kommuniserer med hverandre. Jeg er en kvinne som bygger muskler som liker å analysere framgangen min med menn som har et objektivt, analytisk syn på kropp uten å knytte masse følelser til kropp sånn som kvinner gjør. 

Men enig at denne mannen hadde manglende sosiale antenner. Kan likevel nesten garantere at han mente vel. Han mente det han sa "at han ble imponert av framgangen din". 

Alle blir studert på senteret. Han verbaliserte bare tankene sine som han absolutt burde holdt for seg selv. 

Du kan gjerne velge å henge "creep" på han om du føler han fortjener det, men synd at du slutter å trene pga han. Neste gang kan du vel parere med "å, ja, du studerer rumpa mi, altså?" hvis du vil gjøre han flau. 

Anonymkode: 760b6...652

Takk for svar, og en annen tilnærming som jeg ikke vurderte selv.

Jeg må bare presisere at jeg absolutt ikke slutter å trene. Jeg har flere andre treningssentre i nærheten, så da bytter jeg eventuelt. Men jeg trives veldig godt der jeg er nå, så det er i så fall litt trist.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kvinne her: jeg hadde tatt det som et kompliment, såfremt han ikke siklet mens han sa det.

• Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Det er faktisk  aldri greit å kommentere noen annens kropp med mindre du blir spurt om å gjøre det. Hvor vanskelig kan det være?

Anonymkode: b76ed...2b1

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

En kar her. Kan si min mening. Hvis menn kommenterer generelt "setemusklene", sier du er pen, håret ditt etc, finner de deg attraktiv.

Hvis de sier at du har store biceps, at du er større etc, kan det være at de enten føler seg truet innvendig som regel, eller at de har en fetish og ser for seg en slags dominans. At det bare er ment som et kompliment, kommer som regel fra menn som trener selv.

Hvis noen av de mener at noen damer ser ut som menn, er det enten fordi de ikke finner det attraktivt, eller fordi de føler seg truet innvendig.

Anonymkode: 2d95f...6e1

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 hour ago, AnonymBruker said:

En kar her. Kan si min mening. Hvis menn kommenterer generelt "setemusklene", sier du er pen, håret ditt etc, finner de deg attraktiv.

Hvis de sier at du har store biceps, at du er større etc, kan det være at de enten føler seg truet innvendig som regel, eller at de har en fetish og ser for seg en slags dominans. At det bare er ment som et kompliment, kommer som regel fra menn som trener selv.

Hvis noen av de mener at noen damer ser ut som menn, er det enten fordi de ikke finner det attraktivt, eller fordi de føler seg truet innvendig.

Anonymkode: 2d95f...6e1

:klo:

Er vel ikke så mange som vil høre verken at de er attraktive eller at de ser ut som menn midt i treningen?

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...