Gå til innhold

Føler du at de siste 8 årene har gått fort? Og at livet generelt går fort?


AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg syns det er skremmende hvor fort tiden går. Spesielt de siste 8 årene syns jeg har rast avgårde. Høsten 2015 startet jeg å jobbe på en 1-10 skole. Ble kjent med de nusseligste 2.klassingene som noengang har fantes! Det som føles så snålt nå er at jeg fremdeles jobber på samme skole, og nå skal de snart begynne i 10.klasse! Går virkelig et skoleløp så latterlig fort?😢Om 10 måneder må jeg si hadet til dem for alltid, og det gjør vondt å tenke på etter å ha kjent dem i 9 år. Kommer til å grine den dagen.

Har ikke egne barn, men det må jo være litt vanskelig å se barna sine vokse opp så fort? Jeg syns egentlig at tiden etter jeg fylte 18 har rast av gårde, selv om det er 20 år siden. Mye har skjedd, men det har gått fort.

Syns det er litt deprimerende, i grunn. Livet er så altfor kort. Får meg til å tenke på hvorfor vi gjør alle disse rare tingene i livet, som å trakte etter materialisme og karriere. Av og til tenker jeg det å få barn også er meningsløst, siden livet går så fort og snart skal man dø fra dem. Og ikke lenge etter er de også døde.

Bare meg som tenker og opplever det slik? At tiden går for fort og at det er litt... trist?

Anonymkode: 77184...870

  • Liker 5
  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Ja, absolutt. Kjenner meg veldig igjen. Årene går bare fortere og fortere... det er absolutt trist :(

Anonymkode: afc8f...05b

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uff, ja😅 Min lille førstefødte baby blir snart 21 år og er blitt mann 😳 Heldigvis har jeg to til som er yngre, men er tenåringer de også. Tida gikk i normal fart før jeg fikk barn, men etter det har den bare flydd! Det verste med det er at foreldrene mine er 80, og det har gått opp for meg at de ikke kommer til å leve evig💔

Anonymkode: 4f037...ff7

  • Hjerte 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet går fort ja, men jeg tror det er viktig å legge bort telefoner og sosiale medier, for det er virkelig en tidstyv, er på ferie med barna og bortsett fra nå på kvelden når jeg ligger i senga, så har telefonen vært oppe fra veska i 20 sekunder for å filme en liten snutt av noe veldig gøy vi gjorde. Jeg merker værtfall for min egen del at ved å slå av varsler på sosiale medier så lever jeg mer i nuet. Men ja, årene går uansett fort, spsielt når man får barn, så det er bare å leve her og nå og virkelig nyte det. Viktig ❤️ logg på livet folkens! 🤩

Anonymkode: b3cea...f47

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo eldre man blir, jo raskere går (oppfattelsen av) årene.

Jeg har jobbet i skole, og støtt og stadig ser jeg unger på butikker og tenker "Å der er jo lille Ole" og så slår det meg at "lille Ole" er 19-20 år nå, sååååå... neppe ham. Heldigvis går dette ofte opp for meg før jeg smiler og nikker "hei" til en helt fremmed unge. 🤦‍♂️

Anonymkode: 1c16d...b35

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Livet er som en dorull.  Det går fortere og fortere jo nermere du kommer slutten av den. 

Anonymkode: 4feb5...9f1

  • Nyttig 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

J

AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 20.54):

Livet er som en dorull.  Det går fortere og fortere jo nermere du kommer slutten av den. 

Anonymkode: 4feb5...9f1

Ja, triste greier.

Anonymkode: 29487...343

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, jeg var kull 2015 på bachelorutdanningen, og det har skjedd veldig mye siden den tid. 

Anonymkode: 10a4d...eee

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Livet oppleves å gå fortere og fortere jo eldre man blir.  Jeg er pensjonist, med barn og barnebarn.  Om jeg er heldig så har jeg kanskje 25 år igjen.   Sånn er det bare, og da er det ikke noe å gruble over.  Da må jeg gjøre det beste ut av livet som er igjen.  

Det fine er at jeg føler meg mer takknemlig over livet nå, enn jeg gjorde da jeg var yngre.  Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er.  Ja visst er det vemodig at barna blir større.  Men de trenger oss i alle aldre, på forskjellig vis, er min erfaring.    

  

  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, livet akselererer voldsomt. Tenk bare på hvor lenge man gikk i barneskolen selv, og hvor fort det går for dagens barn. Enda de har flere år i skolen enn vi hadde.

Anonymkode: e8ab6...016

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, de siste 8 årene har gått ekstremt fort. Kanskje også fordi jeg virkelig kjenner på at jeg faller lenger og lenger bak mine jevnaldrende. 

Anonymkode: 4cda5...bc1

  • Liker 1
  • Hjerte 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker skrev (1 time siden):

Ja, livet akselererer voldsomt. Tenk bare på hvor lenge man gikk i barneskolen selv, og hvor fort det går for dagens barn. Enda de har flere år i skolen enn vi hadde.

Anonymkode: e8ab6...016

Det skumle er at mange barn selv sier de syns tiden går fort. Det syns ikke jeg på slutten av 80-tall og 90-tallet.

Anonymkode: 29487...343

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Ja, de siste 8 årene har gått ekstremt fort. Kanskje også fordi jeg virkelig kjenner på at jeg faller lenger og lenger bak mine jevnaldrende. 

Anonymkode: 4cda5...bc1

For min del så ønsker jeg ikke barn, men kjenner meg igjen i dette. De på min alder har små barn, hus, bil, er gift osv.

Anonymkode: fb601...b87

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Amossa skrev (13 timer siden):

Livet oppleves å gå fortere og fortere jo eldre man blir.  Jeg er pensjonist, med barn og barnebarn.  Om jeg er heldig så har jeg kanskje 25 år igjen.   Sånn er det bare, og da er det ikke noe å gruble over.  Da må jeg gjøre det beste ut av livet som er igjen.  

Det fine er at jeg føler meg mer takknemlig over livet nå, enn jeg gjorde da jeg var yngre.  Jeg tenker ofte på hvor heldig jeg er.  Ja visst er det vemodig at barna blir større.  Men de trenger oss i alle aldre, på forskjellig vis, er min erfaring.    

  

Jeg elsker dette svaret ❤️ 

Anonymkode: e67b7...11b

  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lykkedykker skrev (På 20.7.2023 den 22.30):

Ja, synes det er spennende jeg. Gleder meg til fremtiden. 

Positiv instilling! Føler det samme selv. Gleder meg til fremtiden, synes det er spennende å tenke på, selv om jeg også skjønner at noen synest det er vemodig at tiden går fort.

  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Datteren min på 9 år synes også tiden går fort. Det synes jeg er litt rart for jeg husker tiden som uendelig lang da jeg var på den alderen. Kanskje tiden faktisk går fortere nå? Og at årsaken til at vi lever lenger er fordi vi lever i flere år men årene er kortere? 😳😳

Anonymkode: d26f1...283

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 7 måneder senere...

Tenk at det allerede snart et år siden denne tråden ble skrevet..

Anonymkode: 77184...870

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, tiden går for fort når en plutselig får en timeout tredd ned over huet. Men kunsten er å jekke seg til et hakk, og ikke hoppe på det første og det beste, før en er der en kan trives. Enten det er by, miljø, jobb etc.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg synes tiden går alt for sakte. Har en 5-åring og jeg synes jeg har vært mamma i en evighet. På åtte år har jeg i tillegg blitt ferdig med en utdanning, byttet jobb to ganger, flyttet tre ganger, giftet meg, fått barn og skilt meg. 

Anonymkode: ff3cc...a48

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...