Gå til innhold

Favorittshampo/balsam?


Gjest Gjesta

Anbefalte innlegg

Hva er din favorittshampo/balsam, og hva slags hårtype har du?

Jeg har hår som er farget og litt slitt, men ikke tørt. Jeg liker Kerastase Resistance og Alterna Hemp best, men Kerastase Reflection er heller ikke så dum.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Jeg bruker Wella Pro for fet hodebunn og tørre hårtupper.

Er veldig fornøyd med den, koster 80 kr pr flaske på apoteket og jeg syns den er drøy i bruk.

Jeg har lyst, langt, glatt hår men dessverre veldig fet hodebunn. Så ille at jeg MÅ vaske det hver dag (noe jeg vet ikke er bra men jeg bare må) og denne er mild og fin for håret mitt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm, jeg veksler mellom Redken All Soft og Tigi Catwalk Sexed up bodybuilding shampo og balsam. Liker vel best Tigi sine produkter, for de gir skikkelig volum til håret mitt, men bruker Redken innimellom, så ikke håret skal bli så tørt. Har laaangt, litt oppklippet mørkblondt hår med lysere striper.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Wella SP. Har ingen favorittbalsam for det bruker jeg så sjelden. For tiden bruker jeg Wella SP leave-in skumbalsam.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anerikke

Jeg har mørk brunt, halvlangt, krøllete bustehår, som blir fort veldig tørt. Har akkurat begynnt å bruke Kèrastase Dermo-Calm, og er såre fornøyd!

Ellers bruker jeg SP Hydro Milk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie

Jeg er fæl til å bytte shampo og balsam.Selv om jeg egentlig er fornøyd med den siste jeg har hatt, så er det alltid så fristende å prøve noe nytt... Men en jeg alltid vender tilbake til, er Kerastase Dermo Calm for sensibel hodebunn og tørt hår.

Endret av Dalwhinnie
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg er fæl til å bytte shampo og balsam.Selv om jeg egentlig er fornøyd med den siste jeg har hatt, så er det alltid så fristende å prøve noe nytt... Men en jeg alltid vender tilbake til, er Kerastase Dermo Calm for sensibel hodebunn og tørt hår.

Hva slags balsam bruker du til? Finnes balsam i samme serie? Jeg har hatt shampoen for evigheter siden, men da hadde jeg så kort hår at jeg ikke brukte balsam. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Hva slags balsam bruker du til? Finnes balsam i samme serie? Jeg har hatt shampoen for evigheter siden, men da hadde jeg så kort hår at jeg ikke brukte balsam. :)

Jeg bruker vanligvis shampo og balsam i samme serie, så har stort sett brukt både shampo og balsam når jeg bruker Dermo Calm. Nå lurer jeg imidlertid på om jeg skal prøve kombinasjonen DC shampo og All Soft balsam. Fra sistnenvte er nemlig shampoen litt for heftig for hodebunnen min, mens balsamen er super (den skal jo ikke i hodebunnen uansett). Føler ikke at DC balsamen gir like mye som All Soft, så tror det blir ny kombinasjon denne gangen.

*sitter på LF nå*

Liten avsporing: Trenger også en god tørrspray. Noen tips?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg bruker vanligvis shampo og balsam i samme serie, så har stort sett brukt både shampo og balsam når jeg bruker Dermo Calm. Nå lurer jeg imidlertid på om jeg skal prøve kombinasjonen DC shampo og All Soft balsam. Fra sistnenvte er nemlig shampoen litt for heftig for hodebunnen min, mens balsamen er super (den skal jo ikke i hodebunnen uansett). Føler ikke at DC balsamen gir like mye som All Soft, så tror det blir ny kombinasjon denne gangen.

*sitter på LF nå*

Liten avsporing: Trenger også en god tørrspray. Noen tips?

Sebastian Shaper er den aller beste, men ikke tilgjengelig på LF. Redken Pure Force er kjempegod. Tørrspray, men på pumpeflaske, nøytralt parfymert. Men ganske sterk. Hvis du vil ha en som gir litt mildere hold, er Sebastian Laminates spray helt suuuuper, og den gir fin glans. Gir i tillegg varmebeskyttelse. Dette er også tørrspray på pumpeflaske.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Dalwhinnie
Sebastian Shaper er den aller beste, men ikke tilgjengelig på LF. Redken Pure Force er kjempegod. Tørrspray, men på pumpeflaske, nøytralt parfymert. Men ganske sterk. Hvis du vil ha en som gir litt mildere hold, er Sebastian Laminates spray helt suuuuper, og den gir fin glans. Gir i tillegg varmebeskyttelse. Dette er også tørrspray på pumpeflaske.

Hmmm.... ser at Pure Force har hold 20 på Redken-skalaen, og det er ganske mye. Har et skum med hold 18, og synes det er veldig stivt. Samtidig trenger jeg jo litt hold i en slik spray, men har litt angst for spray med limfølelse etter å ha prøvd Cement-et eller annet fra Fudge en gang. Får se litt til, tror jeg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du ikke vil ha limfølelsen, anbefales i hvertfall Laminates-sprayen! Den brukte jeg i den perioden jeg faktisk hadde litt lengde på håret. Lukter mildt, gir glans, og medium hold. Drøy i bruk i tillegg. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har langt, farget hår og favoritten er Redken All Soft. Bruker sjelden balsam, men leave-in. Veksler mellom Redken Anti-Snap og Soft Ends.

Er også glad i Sebastian X-Tah, men den lukter litt for sterkt til at jeg kan bruke den på daglig basis.

Bruker tørrspray hver dag og min favoritt er fra Nicky Clarke (bruker skum i samme serie også). Fåes på Vita og Cubus.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest KATTAstrofe

Veksler mellom Redken all soft og Aveda Shampure. Har veeeldig tynne hårstrå, og vanvittig mange av dem = hår som floker lett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har halvlangt tykt hår med fall...

Jeg bruker ingen spesielle produkter, for jeg har aldri funnet noen som passer helt til meg... Synes egentlig det er liten forskjell på dyr og billig shampoo, så da velger jeg selvsagt billig... (Ja, jeg vet at hvis jeg finner de rette produktene for meg, så kommer jeg ikke til å si det lenger, men det har jeg altså ikke gjort ;))

Bruker også ganske ymse stylingsprodukter, og er alltid på jakt etter noen som kan få frem mer glans og naturlige krøller... men, det er ikke lett å finne noe jeg liker, gitt! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har veldig langt fint litt tynt hår og fant lykken når jeg fant Sebastian Body Double Thick-In Shampoo og Balsam. De holder virkelig hva de lover... Resultatet ble til og med kommentert av en venninne første gangen jeg så henne etter at jeg hadde tatt den i bruk :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...