Gå til innhold

Argumenter for/imot seksuell promiskuøs atferd kvinner

Anbefalte innlegg

Skrevet
Thanos skrev (13 minutter siden):

Om man puler partneren sin 4x i døgnet "ligger man ikke rundt", men det kan på sikt bli mye barn av det. Så å ligge rundt fører teknisk sett ikke noe godt med seg samfunnsmessig. Samfunnet tjener på at familiestrukturen og verdiene av det pleies. Vi løper nå bort ifra disse verdiene i ekstremt høyt tempo. Og det er trist!

Det fødes for få barn i dette landet fordi vi er så likestillte at kvinner ikke lenger prioriterer å få barn. Dette er selvsagt ikke kvinners feil. Samfunnet har gått den veien i takt med kravet om likestilling. De fleste husholdninger trenger 2 inntekter idag. Konsekvensene av dette blir på sikt at vi ikke klarer å opprettholde en velferdsstat når vi ikke lenger orker å få nok barn. Dette er en åpen sannhet som politikerne har preket i åresvis.

Ja selvsagt er jeg uenig i Durek. Fyren er en fjott! Det er ikke det han sier jeg hevder vi styres av. Tvert imot har jeg forklart tydelig og klart at vi IKKE er robotstyrt av biologien vår. Men det ene utelukker ikke det andre. Vi har fri vilje, evne til å vurdere, tenke og ta egne avgjørelser. På godt og vondt. Men primærbehovene våre ligger i oss uansett. Hva vi føler om visse ting og hva vi tiltrekkes og mye av våre impuls handlingsmønstre er basert på biologien som ligger i bunn. Den kan vi ikke gjøre noe med selv om vi tilpasser oss kulturer og teknologi.

Jeg forsøker å klargjøre mine argumenter med et eksempel: Om vi en gang i fremtiden vil kunne gå inn i en butikk og bestille en baby, som designes og utvikles på 3 måneder, vil funksjonen sex mellom man og kvinne bli overflødig...teknisk sett. Men vil vi fortsatt kjenne på et sterkt behov for sex? Ja absolutt! Samfunnet, mote, holdninger og teknologien forandrer seg, men våre primærbehov er de samme. Det er hele poenget. Og derfor bør det også vises forståelse for hvorfor kvinner er mer reserverte for hvem de har sex med, men også hvorfor mange menn tiltrekkes kvinner med lavt antall sexpartnere.

Egentlig har vi en del av de samme verdiene, Bortsett fra at jeg tror på å tilpasse seg utviklingen i samfinnet, i stedet for å gå tilbake. Det har aldri skjedd at man går tilbake, da det er demotiverende – vil jeg tro. Bortsett fra mote. Der går vi av og til tilbake. Når det gjelder forhold, er ikke jeg en ekspert, men jeg tror at et godt sexliv er viktig. jeg tror at skam for sexuelle lyster og følelser er skadelig. jeg mener at alle burde tenke seg om før de har sex. Jeg heier ikke på så mange som mulig for noen, men jeg mener at man velger en partner, og om en mann som har sterke sexuelle lyster og behov, velger en dame som er reservert og ikke så interessert i sex, tror jeg de vil ha utfordringer. Jeg tror ikke det handler om hvor mange de har ligget med, men det er en fordel å ha lignende sexuell energi, på samme måte som det er lettere om man deler familieverdier, religion, interesser osv. Det er min mening.

Skrevet

Løsaktoge kvinner gir et bredere tilbud. Jeg ser egentlig ingen argumenter mot.

Skrevet
On 7/18/2023 at 9:29 PM, AnonymBruker said:

Har dere noen argumenter for og/eller i mot hvorfor en kvinne bør eller bør ikke ligge rundt med mange menn og nyte en promiskuøs seksuell atferd hvis de ønsker og liker det. 

Anonymkode: f253c...8d1

Argumenter for at en kvinne skal kunne ligge med hvem hun vil, når hun vil, hvordan hun vil:
- Hun bestemmer over egen kropp og handlinger

Argumenter mot at en kvinne skal kunne ligge med hvem hun vil, når hun vil, hvordan hun vil:
-

For ordens skyld:
Argumenter for at en mann skal kunne ligge med hvem han vil, når han vil, hvordan han vil:
- Han bestemmer over egen kropp og handlinger

Argumenter mot at en mann skal kunne ligge med hvem han vil, når han vil, hvordan han vil:
-

Praktiser sikker sex. Bruk kondom og kos deg.
De færreste pleier å skrive "Jeg skulle ønske jeg hadde mindre sex" på gravsteinen sin.

• Liker 1
  • Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Thanos skrev (2 timer siden):

Om man puler partneren sin 4x i døgnet "ligger man ikke rundt", men det kan på sikt bli mye barn av det. Så å ligge rundt fører teknisk sett ikke noe godt med seg samfunnsmessig. Samfunnet tjener på at familiestrukturen og verdiene av det pleies. Vi løper nå bort ifra disse verdiene i ekstremt høyt tempo. Og det er trist!

Det fødes for få barn i dette landet fordi vi er så likestillte at kvinner ikke lenger prioriterer å få barn. Dette er selvsagt ikke kvinners feil. Samfunnet har gått den veien i takt med kravet om likestilling. De fleste husholdninger trenger 2 inntekter idag. Konsekvensene av dette blir på sikt at vi ikke klarer å opprettholde en velferdsstat når vi ikke lenger orker å få nok barn. Dette er en åpen sannhet som politikerne har preket i åresvis.

Ja selvsagt er jeg uenig i Durek. Fyren er en fjott! Det er ikke det han sier jeg hevder vi styres av. Tvert imot har jeg forklart tydelig og klart at vi IKKE er robotstyrt av biologien vår. Men det ene utelukker ikke det andre. Vi har fri vilje, evne til å vurdere, tenke og ta egne avgjørelser. På godt og vondt. Men primærbehovene våre ligger i oss uansett. Hva vi føler om visse ting og hva vi tiltrekkes og mye av våre impuls handlingsmønstre er basert på biologien som ligger i bunn. Den kan vi ikke gjøre noe med selv om vi tilpasser oss kulturer og teknologi.

Jeg forsøker å klargjøre mine argumenter med et eksempel: Om vi en gang i fremtiden vil kunne gå inn i en butikk og bestille en baby, som designes og utvikles på 3 måneder, vil funksjonen sex mellom man og kvinne bli overflødig...teknisk sett. Men vil vi fortsatt kjenne på et sterkt behov for sex? Ja absolutt! Samfunnet, mote, holdninger og teknologien forandrer seg, men våre primærbehov er de samme. Det er hele poenget. Og derfor bør det også vises forståelse for hvorfor kvinner er mer reserverte for hvem de har sex med, men også hvorfor mange menn tiltrekkes kvinner med lavt antall sexpartnere.

Min mann er sterilisert. Uansett om vi har sex 4 ganger per dag, som vi noen ganger har, så blir det ingen barn. Nå har jeg fire fra før, så det er ikke akkurat et problem. Har du sex med mannen 4 ganger om dagen med kondom, eller med mange forskjellige med kondom, blir det null barn ut av noen av delene.

Anonymkode: d06d1...b42

Skrevet

Helledussen, her er det så mye rart! Nå sier jeg takk og farvel! 

Skrevet
On 7/19/2023 at 8:58 AM, AnonymBruker said:

Jeg er tilhenger av det frie valg. Hver enkelt må gjøre det de synes er riktig for dem selv, og jeg dømmer ingen. 

Menn har nok et av/på forhold til dette. I perioder synes vi dette er veldig digg, og kan nyte av det. Samtidig tenker vi på valg av livspartner. Vil vi ta en kvinne ned kirkegulvet, vel vitende om at sæden fra 80-90 andre menn har fylt hennes munn og 2 hull nedentil. Kanskje 2-3 menn samtidig, som dere på et punkt vil møte igjen senere, sammen? Jeg ville følt det veldig kleint å skulle hilse på kompisgjengen, som har hatt henne sammen. 

Jeg dømmer som sagt ingen, synes det er flott at noen bjuder på, men ville nok råde til: ikke vær den jenta. 

Anonymkode: 56347...26b

Det hadde ikke brydd meg et sekund. Hva hun har gjort før hun møtte meg, angår ikke meg og påvirker ikke meg i særlig grad.  Jeg eier verken henne eller hennes fortid, men jeg er den hun valgte framfor alle disse 80-90 stykkene. De har blitt valgt vekk, mens jeg har blitt valgt inn. Sånn jeg ser det er det 80-90 loosers og en vinner.

Det betyr virkelig ingenting hvor mye sæd hun har fått på og i seg tidligere. Den har blitt spylt ned i dass for lenge siden. Men det som faktisk betyr noe er at fra og med nå er det kun min sæd som gjelder. Det er kun min sæd som eventuelt fyller henne nå OG det er kun henne som blir fylt av min sæd.

Resten er en bare en sæd story 😛

• Liker 1
  • Nyttig 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (6 timer siden):

Du har lest trådstarter også feil. Du er ikke alene om det altså, det er det mange i tråden som har gjort.

Jeg kan se argumenter både for og imot.

Skammeliggjøring av kvinner er et helt annet (men interessant!) tema.

Anonymkode: 18ed2...0f7

Det er kanskje mest av alt dette som gjør denne tråden så fascinerende: Det etterspørres argumenter mot en type adferd, som jeg tror de aller fleste oppegående voksne mennesker vet finnes, og flesteparten av svarene virker svært lite relevante til spørsmålet og til dels svært defensive.

Forhåpentligvis har de fleste en litt mer reflektert tilnærming om spørsmålet dukker opp i den virkelige verden. 

• Nyttig 1
AnonymBruker
Skrevet
Rosakatt skrev (6 timer siden):

Det er bra at det blir ferre folk. Det blir nok en kinkig overgang en periode der, men det er uansett bedre enn befolkningsvekst til et punkt hvor vi ikke kan produsere mat, strøm og alt annet vi trenger, ønsker oss, eller noen bare produserer fordi de vil tjene som går rett på spøppeldynga, uten at jordens resurser går tapt. 

Det er mange på jorden som har kollapsen nettop fordi de er for mange. 

Min verden sentrerer rundt meg når det kommer til å få barn. Det barnet er det min kropp som må bære fram, oppdra, betale for, være glad i. Så du kan ikke be kvinner ikke bli sinnte for det, det må være av egen vilje det å få barn. 

Du er en av de som går og tror det har hvert folk i Norge siden 60 tallet isteden for 6000 år? Det er ikke Norge eller vesten eller Kina som produserer folk. Så «bra det blir mindre folk» vitner om at du føler på dette isteden for å tenke altså se på tallene og geopolitikk. Som igjen fører over på hvor fort det kan bryte ut verdenskrig. Å da kunne vi like gjerne hvert 12 mrd for da herper vi alt uansett. 

ofc må det være av fri vilje. Men mannfolk skal ikke betale for champagne sosialister som sitter på kafeen og drikker kaffe imens de bygger huset og gata. Som er situasjonen i hele vesten i dag. Men det er en komplisert debatt så god helg.

Anonymkode: c2e79...f8f

Skrevet
herzeleid skrev (2 timer siden):

Det er kanskje mest av alt dette som gjør denne tråden så fascinerende: Det etterspørres argumenter mot en type adferd, som jeg tror de aller fleste oppegående voksne mennesker vet finnes, og flesteparten av svarene virker svært lite relevante til spørsmålet og til dels svært defensive.

Forhåpentligvis har de fleste en litt mer reflektert tilnærming om spørsmålet dukker opp i den virkelige verden. 

Mer reflektert? Om jeg hadde vært på en date der det ble ettersurt argumenter for eller mot promiskøs adferd hos kvinner, hadde jeg forsvunnet umiddelbart. 100% nei. jeg trenger ingen argumenter mot denne typen adferd.

• Nyttig 1
Skrevet
Helene1982 skrev (7 timer siden):

Mer reflektert? Om jeg hadde vært på en date der det ble ettersurt argumenter for eller mot promiskøs adferd hos kvinner, hadde jeg forsvunnet umiddelbart. 100% nei. jeg trenger ingen argumenter mot denne typen adferd.

Men nå handler vel ikke alt, ei heller tråden, om deg og eventuell date og det virker litt pussig å sette TS sitt spørsmål i en slik kontekst.

En mer naturlig sammenheng vil kanskje være en (ung) person som oppriktig ønsker å forstå (negative) konsekvenser av ulik adferd og livsførsel. Igjen er dette spørsmål det kan være nyttig å reflektere rundt før konsekvensene inntreffer, og en mer reflektert til ørming er nok nyttig for mange. 

• Liker 2
Skrevet
AnonymBruker skrev (7 timer siden):

Du er en av de som går og tror det har hvert folk i Norge siden 60 tallet isteden for 6000 år? Det er ikke Norge eller vesten eller Kina som produserer folk. Så «bra det blir mindre folk» vitner om at du føler på dette isteden for å tenke altså se på tallene og geopolitikk. Som igjen fører over på hvor fort det kan bryte ut verdenskrig. Å da kunne vi like gjerne hvert 12 mrd for da herper vi alt uansett. 

ofc må det være av fri vilje. Men mannfolk skal ikke betale for champagne sosialister som sitter på kafeen og drikker kaffe imens de bygger huset og gata. Som er situasjonen i hele vesten i dag. Men det er en komplisert debatt så god helg.

Anonymkode: c2e79...f8f

Jeg tenker det fordi jordkloden skal være hjemme for flere arter enn kun mennesker. Vi krever for mye resurser, for mye plass. 

AnonymBruker
Skrevet
Even Tuell skrev (12 timer siden):

Argumenter for at en kvinne skal kunne ligge med hvem hun vil, når hun vil, hvordan hun vil:
- Hun bestemmer over egen kropp og handlinger

Argumenter mot at en kvinne skal kunne ligge med hvem hun vil, når hun vil, hvordan hun vil:
-

For ordens skyld:
Argumenter for at en mann skal kunne ligge med hvem han vil, når han vil, hvordan han vil:
- Han bestemmer over egen kropp og handlinger

Argumenter mot at en mann skal kunne ligge med hvem han vil, når han vil, hvordan han vil:
-

Praktiser sikker sex. Bruk kondom og kos deg.
De færreste pleier å skrive "Jeg skulle ønske jeg hadde mindre sex" på gravsteinen sin.

"Hvem hun vil når hun vil" er ikke hovedinnleggets premiss. Hovedinnleggets premiss er "ligger rundt en masse med forskjellige folk".

Argumenter for og mot det?

AnonymBruker
Skrevet
Hoia skrev (11 timer siden):

Helledussen, her er det så mye rart! Nå sier jeg takk og farvel! 

Værsågod! 😊

AnonymBruker
Skrevet
17 hours ago, Trolltunge said:

Jeg misliker shaming av kvinner, som det er mye av. 

Hmm, syns å huske at du shamet meg i et annet innlegg for noen av mine lyster og det jeg tenner på. 😯

AnonymBruker
Skrevet
Helene1982 skrev (9 timer siden):

Anonymkode: 0dd04...922

• Nyttig 1
Annonse
Skrevet
AnonymBruker skrev (2 timer siden):

Hmm, syns å huske at du shamet meg i et annet innlegg for noen av mine lyster og det jeg tenner på. 😯

Det må du bevise før jeg tror på deg. 

• Liker 1
AnonymBruker
Skrevet
7 hours ago, AnonymBruker said:

Anonymkode: 0dd04...922

Det er flott, men sånn tenker dessverre ikke alle. 

Skrevet
AnonymBruker skrev (På 21.7.2023 den 22.38):

Min mann er sterilisert. Uansett om vi har sex 4 ganger per dag, som vi noen ganger har, så blir det ingen barn. Nå har jeg fire fra før, så det er ikke akkurat et problem. Har du sex med mannen 4 ganger om dagen med kondom, eller med mange forskjellige med kondom, blir det null barn ut av noen av delene.

Anonymkode: d06d1...b42

Du tok ikke et fnugg av poenget mitt du? 😂

Gjest Inverto
Skrevet

Jeg liker ikke at noen har høy bodycount, om det er det du spør om

Skrevet
umAxa skrev (På 21.7.2023 den 13.32):

Jeg er enig i det personlige valg, men om alle valgte å trøkke i seg iskrem hver dag fremfor noe sunnere - fordi iskrem er godt. Så ender vi opp med et samfunn av overvektige og til og med arbeidsuføre om man drar det langt nok. Dette gir uheldige ringvirkninger i samfunnet som du sikkert kan tenke frem til selv. 

Så det ligger et grunnlag for diskusjon på det generelle plan, fordi om vi - som et helhetlig samfunn har et personlig men også felles ansvar i hvordan man skal tre frem med hverandre seksuelt - og ikke minst som foreldre med sine barn. 

Du som selv har (kanskje) barn -  Vil du lære dem at det er greit å spise så mye iskrem de vil? Eller ha promiskuøs seksuell atferd fra ung alder? Det er definitivt konsekvenser i begge eksempler. Og for å koble det opp mot det generelle plan: Hva vil du dine naboers barn som leker med dine barn at de skal gjøre? Du vet at de vil få sin innflytelse på hverandre - skal de innflyte dine barn med sine udisiplinerte adferdsmønstre? 🤷‍♂️

Det er her jeg er redd de interessante momentene fra en slik diskusjon går tapt, og det kan se ut til at en mer eller mindre på refleks velger et så "åpent sinn" at mye av vettet faller ut. At utsvevende adferd potensielt kan ha til dels alvorlige konsekvenser er tross alt et udiskutabelt faktum, og refleksjoner rundt argumenter for og mot en adferd preget av manglende måtehold må nesten ta med seg nettopp det.

Kanskje inntar en del en litt falsk "åpenhet" på slike arenaer fordi det har så lite direkte konsekvenser for en selv og ens "egne", på samme måte som noen kan være "snille" ved å skjemme bort andres barn. Om en derimot snakket med sine egne barn eller noen en bryr seg om inntar en forhåpentligvis en litt mer reflektert holdning der en faktisk er i stand til å veie argumenter for og imot, ikke kun komme med intetsigende lettvintheter som "gjør som du vil". 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...